r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
idag är jag bara tjurig.. har varit sjukt förbannad...
hållit på sen 4... till kl 3 på natten......
vad har då hänt?
JO EN JÄVLA SPRÄNGRING för svänghjulet är monterad och tillslut lådan uppe...........................................................
dö......
hållit på sen 4... till kl 3 på natten......
vad har då hänt?
JO EN JÄVLA SPRÄNGRING för svänghjulet är monterad och tillslut lådan uppe...........................................................
dö......
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Fredagsmys
Det var snällt av dig att göra rent muggen på donken
Det var snällt av dig att göra rent muggen på donken
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 14
- Joined: 28 Sep 2008, 14:04
haha stämmer bra kattstryparlarssons släde, bromsad är den dock inte, dock mappad i ppfs bänk tills bänken inte höll emot mer... Så de ska göra som de stora grabbarna, mappa längs strippen! Fränt!
min update:
här ska det fyllas på med grejer så fort jag får grejerna av bakaxel.se ... knappt nå sugen på att få prylarn alls.........
hjullagrernas bästa vänner
mooser
tomt igen
fredagens expriment.. fixa kardanring...
när väl prototyp femtielva är uppe efter en drös svordommar jag gärna skulle bandat så är en till discofail IGEN...
Jag har hängt upp slangarna från urtrampningslagret MITT framför en FÖREBANNAD jävla BULT JÄVEL som inte går att ta någonannanstans ifrån.... Och den är dragen med 8mm bult..... lyckligtvis inte med mutter på andra sidan... observera att jag hellre byter vevaxel än att ta ner lådan igen... Problem 2.. jag kommer inte åt på något vis, med 1/8 spärrskaft så tar det i tunneln innan jag kommer fram till bultskallen... Och med en fast jävla hornyckel så kommer jag inte fram heller för det är gjutningar i lådan som spärrar.... FAAAAAAAAAIL....
På något sätt fick jag bort skiten tillslut och kunde dra lådan... för att sen åka hem efter en av "bisysslorna" som skulle vara kvällens uppdrag..... kul...
bjuder därmed också på en liten rundtur i vårat fina garage..
såhär vart den tillslut föresten...
dagen efter nya pigga tag, med sbf uffe i garaget
mycket mustigt, nu är skiten 7.50 taggat i 3 hela år... Känns sjukt fint!
sen kopplade jag mer el jag kommit på
1 av veckans bekymmer
fyllt i olja
reklam för västerås streetrace forum
en till varvräknare som går från 5 och uppåt, med shiftligt.. så nu ska jag börja köra med shiftligt.. även fast det är svinballt att växla från varvstopp..
mekade ihop rovan.. Sjukt skön att skruva, eller ja.. inredningen och hela bilen är fantastisk att skruva..... Om man bortser från lådan för stunden...
smygreklam
nån som känner igen den här? Jag saknar vredet till den
haha... inge nördigt...
gamla kombipangarn under uppbyggnad..
dagens fail.. soppaslang punkad... kanske någon trevlig elmiabesökare som haft med sig frugans hårpinnar?
annars hade jag kunnat starta idag............
veckans strul 2 är att hänga dit en till kylare och trixet blir att få plats med slangar även till den..
knappt nå sugen på att köra alls nu.....................
min update:
här ska det fyllas på med grejer så fort jag får grejerna av bakaxel.se ... knappt nå sugen på att få prylarn alls.........
hjullagrernas bästa vänner
mooser
tomt igen
fredagens expriment.. fixa kardanring...
när väl prototyp femtielva är uppe efter en drös svordommar jag gärna skulle bandat så är en till discofail IGEN...
Jag har hängt upp slangarna från urtrampningslagret MITT framför en FÖREBANNAD jävla BULT JÄVEL som inte går att ta någonannanstans ifrån.... Och den är dragen med 8mm bult..... lyckligtvis inte med mutter på andra sidan... observera att jag hellre byter vevaxel än att ta ner lådan igen... Problem 2.. jag kommer inte åt på något vis, med 1/8 spärrskaft så tar det i tunneln innan jag kommer fram till bultskallen... Och med en fast jävla hornyckel så kommer jag inte fram heller för det är gjutningar i lådan som spärrar.... FAAAAAAAAAIL....
På något sätt fick jag bort skiten tillslut och kunde dra lådan... för att sen åka hem efter en av "bisysslorna" som skulle vara kvällens uppdrag..... kul...
bjuder därmed också på en liten rundtur i vårat fina garage..
såhär vart den tillslut föresten...
dagen efter nya pigga tag, med sbf uffe i garaget
mycket mustigt, nu är skiten 7.50 taggat i 3 hela år... Känns sjukt fint!
sen kopplade jag mer el jag kommit på
1 av veckans bekymmer
fyllt i olja
reklam för västerås streetrace forum
en till varvräknare som går från 5 och uppåt, med shiftligt.. så nu ska jag börja köra med shiftligt.. även fast det är svinballt att växla från varvstopp..
mekade ihop rovan.. Sjukt skön att skruva, eller ja.. inredningen och hela bilen är fantastisk att skruva..... Om man bortser från lådan för stunden...
smygreklam
nån som känner igen den här? Jag saknar vredet till den
haha... inge nördigt...
gamla kombipangarn under uppbyggnad..
dagens fail.. soppaslang punkad... kanske någon trevlig elmiabesökare som haft med sig frugans hårpinnar?
annars hade jag kunnat starta idag............
veckans strul 2 är att hänga dit en till kylare och trixet blir att få plats med slangar även till den..
knappt nå sugen på att köra alls nu.....................
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
- Turbo_folke
- Posts: 601
- Joined: 23 Nov 2005, 16:29
- Location: Lund
r.ivars wrote:uppstartad efter lite strul...
dock oljeläck ifrån tråget jag momentdragit med kanske för lite silikon...
Trots att den är lite rupplig och går som en påse skit så känns motorn jävligt potent endå, vet inte hur den lyckas med det..
Härligt, få upplevelser är som att starta en nyhopsatt maskin
Snart får du klonka i 3:an och lägga en ProModburnis så det ryker i hela småland!!
Jag är avundsjuk
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
Doktorn wrote:r.ivars wrote:uppstartad efter lite strul...
dock oljeläck ifrån tråget jag momentdragit med kanske för lite silikon...
Trots att den är lite rupplig och går som en påse skit så känns motorn jävligt potent endå, vet inte hur den lyckas med det..
Härligt, få upplevelser är som att starta en nyhopsatt maskin
Snart får du klonka i 3:an och lägga en ProModburnis så det ryker i hela småland!!
Jag är avundsjuk
FYSATAN SÅ DET SKA BÖÖÖÖÖÖÖÖÖRNAS!!! Ryktas att jag och jimpa ska åka på bakhjulen med skiten i helgen... Lär trolla fram en bakaxelutväxling, ett kylsystem till vatten ic:n, hjul till fram, täta om oljetråghelvetet om det inte räckte med att efterdra... Men men, optimist javisst!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
oljetråget verkar täta nu vilket är mycket bra..
Dock läcker börstkåpan på mitten mot blocket..... vilket är JÄTTEDÅLIGT...
Istället för att missa en helg i sälen för att jag ska skruva bra grejer inför emmaboda så missar jag en helg i sälen för att jag ska KLYVA MOTOR JÄVELN för ett JÄVLA HELVETES oljeläckage på BRÖSTKÅPEHELVETET....
Missär............................................................................
Förhoppningvis behöver inte skiten kosta något, det vore om man behöver lyfta topplocket för att täta om skiten och isåfall att packningen kanske går på toppen.....
För det är väl det enda hindret jag ser innan emmaboda, om allt börjar springa iväg i kulor...
Dock läcker börstkåpan på mitten mot blocket..... vilket är JÄTTEDÅLIGT...
Istället för att missa en helg i sälen för att jag ska skruva bra grejer inför emmaboda så missar jag en helg i sälen för att jag ska KLYVA MOTOR JÄVELN för ett JÄVLA HELVETES oljeläckage på BRÖSTKÅPEHELVETET....
Missär............................................................................
Förhoppningvis behöver inte skiten kosta något, det vore om man behöver lyfta topplocket för att täta om skiten och isåfall att packningen kanske går på toppen.....
För det är väl det enda hindret jag ser innan emmaboda, om allt börjar springa iväg i kulor...
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Du har ju inget oljetryck där så en latlösning är ju att tillfälligt göra rent och täta utifrån med silikon eller liknande. Syns inte och funkar, men är lite tatigt. Jag skulle nog valt den lösningen då det känns sjukt drygt att klya spisen för en sån grejom inget annat är fel.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Bäckis wrote:Du har ju inget oljetryck där så en latlösning är ju att tillfälligt göra rent och täta utifrån med silikon eller liknande. Syns inte och funkar, men är lite tatigt. Jag skulle nog valt den lösningen då det känns sjukt drygt att klya spisen för en sån grejom inget annat är fel.
Låter som worth a shot, känns svårt att trixa ur bröstkåpan utan att riva något "av värde i toppen
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
- Ålands Adde
- Posts: 345
- Joined: 14 Feb 2006, 22:01
- Location: Åland och Upplands Väsby
- Contact:
r.ivars wrote:Bäckis wrote:Du har ju inget oljetryck där så en latlösning är ju att tillfälligt göra rent och täta utifrån med silikon eller liknande. Syns inte och funkar, men är lite tatigt. Jag skulle nog valt den lösningen då det känns sjukt drygt att klya spisen för en sån grejom inget annat är fel.
Låter som worth a shot, känns svårt att trixa ur bröstkåpan utan att riva något "av värde i toppen
Insanity stefan gjorde samma sak för 2 år sedan.. släppte på tråget och toppen på plats i bilen.. lirkade ut kåpan och då var toppen kvar.. släppte bara arp muttrarna några varv! lade på packlim sköt in den sakta som på en tigth oskuld och lirkade.. spände fast bubiskåpan och drog toppen och tråget, funkade tokbra och det var med pyramidringar!
Anders "Ålands adde" Söderlund
0702965268
Anders@speedracerz.com
8,62/264km/h gxsr 1420cc 2003..
10,74/214km/h e36 coupe turbo 2005..
10,89/218km/h Supra mkiv 2010...
10,01/227km/h 991 Turbo 2018…
0702965268
Anders@speedracerz.com
8,62/264km/h gxsr 1420cc 2003..
10,74/214km/h e36 coupe turbo 2005..
10,89/218km/h Supra mkiv 2010...
10,01/227km/h 991 Turbo 2018…
Jag har släppt på min bröstkåpa med genom att enbart lossa remhjul och tråget. Om du släpper tråget så går det att massera ut den försiktigt med gummiklubba. Sedan limmar du den och knackar in den försiktigt igen. Fick min på plats idag ut större bekymmer så nu är det bara att hoppas att den är tät
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar