Page 38 of 66
Posted: 30 Aug 2009, 13:11
by Tingsdalsracer
Posted: 30 Aug 2009, 15:26
by m5micke
Bmwandreas wrote:Då får man 700 + sug hk och lite ladd på det
My god.
Posted: 30 Aug 2009, 18:07
by Rsjerry
Har du tänkt och hjula halva strippen
Ska bli intressant att se hur mycket mos ni kommer kräma ur
Posted: 30 Aug 2009, 18:08
by Ximon
Det såg inte alls kul ut det där
Tur att du verkar ha repat motivationen och bygger värre till nästa år!
Posted: 30 Aug 2009, 18:53
by Doktorn
Usch vad tråkigt med ras
Kanske en PT101 till nästa sesong?
(finns en beg =)
Posted: 30 Aug 2009, 18:55
by Bmwandreas
101:an de har är en F-trim och det är för litet tyvärr.
Precision sponsar nog med bättre pris på en ny billet 94 eller 98mm.
Posted: 31 Aug 2009, 07:32
by Bmwandreas
Nu är det bestämt. Det blir ett 427 cui LSX block med TFS 235cc toppar som flödar över 360 cfm. Nu jävlar kommer man nog komma iväg från starten snabbare än med förra maskin
Är det någon som vill bygga en liknande motor som min förra så har jag delar över.
Stålblock som är pyramidringat.
Orig alutoppar.
ARP till toppen.
Stötstänger.
Posted: 31 Aug 2009, 07:43
by bmw545tic
Fan va fränt
Posted: 31 Aug 2009, 08:32
by Magnaten
Bmwandreas wrote:Nu ska de trimmas
psykopat...
Posted: 31 Aug 2009, 19:25
by Bmwandreas
Allt fanns i lager så snart kommer det hem en ny motor. Ska bli kul att åka och bromsa den
Posted: 31 Aug 2009, 19:39
by Hells racing
Fy fan va fint
Posted: 31 Aug 2009, 20:33
by klabbe.p
Fränt Andreas
Men jag tycker allt den blev lite stor
Ska bli kul att se va en sån motor kan prestera.
Posted: 31 Aug 2009, 20:36
by Grefven
Fnattes 301cul gav ju närmare 1600hk så nu vill vi se mos =)
Posted: 01 Sep 2009, 07:25
by Bmwandreas
Nu blir skiten byggt för över 2000 hk, men ska inte ha mer än 1500 hk. Ska jag över det måste jag byta till ännu större soppapumpar
Posted: 01 Sep 2009, 08:11
by Magnaten
Bmwandreas wrote:Nu blir skiten byggt för över 2000 hk, men ska inte ha mer än 1500 hk. Ska jag över det måste jag byta till ännu större soppapumpar
frågan är om det är ditt största problem? vad tycker chassit om den effekten? lika bra att du bockar i ett cromo chassi när du ändå håller på
Posted: 01 Sep 2009, 08:11
by Pitbull
Bmwandreas wrote:Nu blir skiten byggt för över 2000 hk, men ska inte ha mer än 1500 hk. Ska jag över det måste jag byta till ännu större soppapumpar
De drabbar ingen fattig Ärtan.
Posted: 01 Sep 2009, 08:39
by Bmwandreas
Magnaten wrote:Bmwandreas wrote:Nu blir skiten byggt för över 2000 hk, men ska inte ha mer än 1500 hk. Ska jag över det måste jag byta till ännu större soppapumpar
frågan är om det är ditt största problem? vad tycker chassit om den effekten? lika bra att du bockar i ett cromo chassi när du ändå håller på
Kan de köra med 2000 hk i Usa med en 98ans Camaro med enbart bur så ska nog fan jag också kunna göra det
Novan ska nog kompletteras med dubbelram och ny 4-länk i vinter.