Page 37 of 42
Posted: 20 Jun 2008, 10:42
by Highburg
Posted: 20 Jun 2008, 10:44
by Fear This
stenhårt!
Posted: 20 Jun 2008, 13:05
by AndreasT
Monterade xenon 6k ljus idag.
Blev riktigt bra.
Org vs xenon:
Posted: 20 Jun 2008, 15:10
by pelko
Det är inte många bilar som åker 42 mil för egen maskin, för att sedan pressas till max i en bromsbänk och till sist åka 42 mil hem med över 1000hk i motorn
Mvh Mathias
Posted: 20 Jun 2008, 15:13
by AndreasT
Fy fan måste byta ratten ser jag nu =) Pelko sitter å trycker på filmen från bromsningen förövrigt
Posted: 20 Jun 2008, 16:01
by bmw patrik
Grattis
sjuka motorer det märker vi med våran lilla gt 35 men det du mosar ut är ju sjukt med pt 76 an .Vi ska in i bänken igen och siktar på 650 whp,men din effekt måste vara helt vansinne. grattis
Mvh Patrik
Posted: 20 Jun 2008, 19:43
by cats
Vilka siffror!
Grattis till ett riktigt lyckat bygge..
Posted: 21 Jun 2008, 10:06
by s50b32
AndreasT wrote:Tackar, silken resa =)
Hittade ingen transport så vi åkte de 44milen kl 02.30 från Göteborg, lagom inkörning för motorn =). Började mappa och när Andreas satte igång med Autotune skrattade jag bara hur jävla fint det funkade i Dynapacken. Motorn lät brutalt och gav på 0.7bar 666hk, 688Nm på hjulen.
Sedan ett pull på 1.4bar som dalade ner till 1.3 på slutet. Spridarna gick på 98%. Blev 912hk, 985Nm på hjulen. Motorn ÄR helt brutalt, körde hem de 44milen nöjd som fan och den går riktigt fint. Får tacka PPF och mina medåkare för en trevlig dag.
AMASING
666hp with gaz pump ?
912hp with gaz pump ?
Please cant you translate your setup in english ?
Posted: 21 Jun 2008, 13:33
by fulingbusen
Bmwandreas wrote:Riktigt imponerad! 3.2 motorn är helt överlägsen en 3.0 vid överladdning
Vips så steg priset på 3.2 motorer med 100%
Imponerande siffror, grattis!
Posted: 21 Jun 2008, 13:54
by Overcharged
jäkla monster
vad blir det för events nu då?
Posted: 21 Jun 2008, 15:37
by AndreasT
Tackar, blir väl att leka omkring på gatan först och främst
s50b32 -> fuel is e85 and it's rwhp
Engine: s50b32
Wiseco pistons 8.8:1 comp
Forged rods
Arp head studs
Arp main studs
PPF cuttingrings
Precision turbo, PT76 GTS, 0.96 a/r
60mm wastegate
PPF 75mm blowoff
600x300x100mm ic
Autronic Sm4
Msd 8245 coils
4" downpipe
3.5" exhaust
PPF fuelrail
1600cc injectors
Aeroemotive AN10
3 x walbro
......
Posted: 21 Jun 2008, 15:51
by s50b32
Thank you for the translation
I believe that this power was with the setup on the first page with the Precision Turbo SC61 0.82 a/r
How do you have power with the Precision Turbo SC61 0.82 a/r ? (also with the E85?)
I noticed that several tuned car drive has the E85 is what you use special parts (injector or other?) Or just a good engine management
Those who ride has the E85 is what is their car every day or just for the Saturday evening or drag?
Thanks and sorry for the off topic
Posted: 21 Jun 2008, 18:02
by Jimmy
Får man fråga varifrån du köpte fälgarna?
Mvh
Posted: 21 Jun 2008, 21:53
by TurboTore
Syyyke mann.....!!
Gratulerer med fin effekt og effektkurve!
Posted: 21 Jun 2008, 22:04
by AndreasT
Jimmy, jag köpte dem på begagnade på autopower.
Tackar Tore, jag och Pelko var och gasade en hel del ikväll och effektkurvan är underbar, den ger bara mer och mer till varstoppet
Posted: 21 Jun 2008, 22:27
by pelko
Ja fyfan vad den drar på!
Min M50 sugis lär ju inte vara sååå intressant längre när man har kört den här besten
Bilder och film kommer någon gång
Mvh Mathias
Posted: 21 Jun 2008, 22:43
by Clew
s50b32 wrote:Thank you for the translation
I believe that this power was with the setup on the first page with the Precision Turbo SC61 0.82 a/r
How do you have power with the Precision Turbo SC61 0.82 a/r ? (also with the E85?)
I noticed that several tuned car drive has the E85 is what you use special parts (injector or other?) Or just a good engine management
Those who ride has the E85 is what is their car every day or just for the Saturday evening or drag?
Thanks and sorry for the off topic
You need about 40% more fuel if you run on E85 (which is 85% etanol/alkohol). It allows you to have more aggresive ignition, and higher comp. ratio. E85 is avaible on almost every gas station in Sweden, and it's cheaper than gas, so it is something you can use every day.
AndreasT: Sjukt bygge! Helt galet med effekt vid det laddtrycket!