Page 37 of 50

Re: Jockes E28.

Posted: 21 Feb 2015, 00:19
by PlåtisDenton
Riktigt fint bygge :)

Re: Jockes E28.

Posted: 21 Feb 2015, 08:57
by JockE28
tackar :) :D

Re: Jockes E28.

Posted: 02 Mar 2015, 15:42
by JockE28
Specen för 2015 :D håll tummarna nu!

M50B25 Med aktiv VANOS

Borrad till 84,50 mm
Balanserad och polerad M54B30 vevaxel (Alltså 3L volym)
DP smidda kolvar
PPF H:O smidda vevstakar
Stödgördel med ARP
Uppgraderad stark oljepump
Race Kamkedja med nya skenor och spännare
ATI Svängningsdämpare
Högflödes vattenpump

Lätt putsad topp
Cooperring packning
Radiefrästa Säten
1mm Större ventiler i Iconel med tefloncoating
Hårdare ytterfjädrar med original IV innerfjäder (8000rpm)
Värre kamaxlar 268/280 duration in/ut, 10,8/10,4mm lyft in/ut.
Plenum i alu med fullradietrattar
Egengjort Grenrör med t4fläns
Precision 6768 Turbo
Precision 66mm WTG

Maxxecu
3*044 bosch bränslepumpar
1600cc spridare
6 stk EGT sensorer
Oljetryck och bränsletryck in i sprutet
E85 sensor

Modifierat m10 svänghjul med startkrans från m50
2skivig koppling
Arp svänghjulsbult
530D lådan som jag haft innan

Förstärkt bakvagnsbrygga med Camber/Toe justerings plattor

Re: Jockes E28.

Posted: 02 Mar 2015, 18:30
by cjagenmark
blir nog bra med fart i bitarna

Re: Jockes E28.

Posted: 02 Mar 2015, 19:41
by JockE28
cjagenmark wrote:blir nog bra med fart i bitarna

Jag håller tummar och tår :) hur går det med bakvagnen?

Re: Jockes E28.

Posted: 09 Mar 2015, 08:22
by JockE28
Är det ingen på detta jordklot som har ett m30 singelmasse svänghjul?

Re: Jockes E28.

Posted: 11 Mar 2015, 16:11
by JockE28
hämtat motorn på ppf, Bäckis var snäll och hade extra öppet för mig:)
och nu medans jag letar M30 svänghjul och sparar pengar till att köpa ett crmo hjul (efter som det inte finns m30) så jag kan lägga i maskin,
under tiden så har jag haft nere bakvagnen och byggt justerbar cambe/toe och två patent lösningar på växelspakar

bilderna får tala för sig själva

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Re: Jockes E28.

Posted: 12 Mar 2015, 12:05
by ippe
Fyfan, steget från en rutten m20 till en ALL-OUT M50. Ska bli kul att se vad en kan leverera med den toppen och turbon. Halleluja!

Stiligt som tusan med spaken också, fysjutton va impad jag blev!

Re: Jockes E28.

Posted: 12 Mar 2015, 13:03
by JockE28
ippe wrote:Fyfan, steget från en rutten m20 till en ALL-OUT M50. Ska bli kul att se vad en kan leverera med den toppen och turbon. Halleluja!

Stiligt som tusan med spaken också, fysjutton va impad jag blev!

Jävligt kul å höra Att du gillar det :D ja jag hoppas att det blir lite mer gasa nu än föregående år med missfall.

Ja tack:) jag är nästan förvånad själv över resultatet :)

Re: Jockes E28. mått på 765 tyckplatta AKUT

Posted: 12 Mar 2015, 15:59
by JockE28
Någon som har en lös 765 tryckplatta och kan mäta diametern på den? totala diametern där man fäster den på svänghjulet :D eller cc måtten på bulthålen

Re: Jockes E28. mått på 765 tyckplatta AKUT

Posted: 12 Mar 2015, 16:21
by kaxxen
JockE28 wrote:Någon som har en lös 765 tryckplatta och kan mäta diametern på den? totala diametern där man fäster den på svänghjulet :D eller cc måtten på bulthålen
Hoppas detta hjälper! :)
Diametern för bulthål är 273 mm och har jämn delning 60 grader.
Styrhålen är 6,5 grader från bulthålen.

Re: Jockes E28.

Posted: 13 Mar 2015, 08:24
by JockE28
Ja jag hittade det igår med till Slut. :)


Tack!

Re: Jockes E28. strax dunka i motorn

Posted: 26 Mar 2015, 12:04
by JockE28
Tjäna, väntar på lamell nu för att kunna få på lådan och stoppa i maskin i bilen, har lite funderingar allt eftersom jag får hem grejer :)

Finns det någon tempgivare för olja som slår till vid 100grader, tänkte ha en lite fläkt på oljekylet och en vanlig till vatten känns lite "klen" 90grader kanske är för tidigt, (fläkten får gå hela tiden/ofta?)

samt om det finns någon som har någon fiffig ide på hur och vart man ska sätta givarn, innan oljekyl? med någon sjysst AN koppling utan att klabba med reduceringar och tkors hitådit :)


MVH Jocke

Re: Jockes E28.

Posted: 26 Mar 2015, 13:25
by TheLeaf
JockE28 wrote:Tjäna, väntar på lamell nu för att kunna få på lådan och stoppa i maskin i bilen, har lite funderingar allt eftersom jag får hem grejer :)

Finns det någon tempgivare för olja som slår till vid 100grader, tänkte ha en lite fläkt på oljekylet och en vanlig till vatten känns lite "klen" 90grader kanske är för tidigt, (fläkten får gå hela tiden/ofta?)

samt om det finns någon som har någon fiffig ide på hur och vart man ska sätta givarn, innan oljekyl? med någon sjysst AN koppling utan att klabba med reduceringar och tkors hitådit :)


MVH Jocke
Här har du ju AN kopplingar med uttag för givare mitt på så de blir enkelt :) : http://www.speeding.nu/c/an-kopplingar- ... ar-givare/" onclick="window.open(this.href);return false;

och här termostat till oljan:

termostat-for-oljekyl-an8-anslutningar KL racing

http://www.trendab.se/termostatreglerad ... c-184.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.trendab.se/slangtermostat-me ... c-184.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Jockes E28.

Posted: 26 Mar 2015, 13:37
by JockE28
TheLeaf wrote:
JockE28 wrote:Tjäna, väntar på lamell nu för att kunna få på lådan och stoppa i maskin i bilen, har lite funderingar allt eftersom jag får hem grejer :)

Finns det någon tempgivare för olja som slår till vid 100grader, tänkte ha en lite fläkt på oljekylet och en vanlig till vatten känns lite "klen" 90grader kanske är för tidigt, (fläkten får gå hela tiden/ofta?)

samt om det finns någon som har någon fiffig ide på hur och vart man ska sätta givarn, innan oljekyl? med någon sjysst AN koppling utan att klabba med reduceringar och tkors hitådit :)


MVH Jocke
Här har du ju AN kopplingar med uttag för givare mitt på så de blir enkelt :) : http://www.speeding.nu/c/an-kopplingar- ... ar-givare/" onclick="window.open(this.href);return false;

och här termostat till oljan:

http://shop.dumpkopieraren.se/sv/artikl ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.trendab.se/termostatreglerad ... c-184.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.trendab.se/slangtermostat-me ... c-184.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Så jävla bra!! :) :)

Termostat sitter ju i filterhuset så det behövs nog inte extra. Men just givare som slår till vid 100 skulle jag behöva. Eller det kanske räcker med 90? :)


Mvh

Re: Jockes E28.

Posted: 26 Mar 2015, 13:43
by TheLeaf
JockE28 wrote:
TheLeaf wrote:
JockE28 wrote:Tjäna, väntar på lamell nu för att kunna få på lådan och stoppa i maskin i bilen, har lite funderingar allt eftersom jag får hem grejer :)

Finns det någon tempgivare för olja som slår till vid 100grader, tänkte ha en lite fläkt på oljekylet och en vanlig till vatten känns lite "klen" 90grader kanske är för tidigt, (fläkten får gå hela tiden/ofta?)

samt om det finns någon som har någon fiffig ide på hur och vart man ska sätta givarn, innan oljekyl? med någon sjysst AN koppling utan att klabba med reduceringar och tkors hitådit :)


MVH Jocke
Här har du ju AN kopplingar med uttag för givare mitt på så de blir enkelt :) : http://www.speeding.nu/c/an-kopplingar- ... ar-givare/" onclick="window.open(this.href);return false;

och här termostat till oljan:

http://shop.dumpkopieraren.se/sv/artikl ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.trendab.se/termostatreglerad ... c-184.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.trendab.se/slangtermostat-me ... c-184.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Så jävla bra!! :) :)

Termostat sitter ju i filterhuset så det behövs nog inte extra. Men just givare som slår till vid 100 skulle jag behöva. Eller det kanske räcker med 90? :)


Mvh
Okej, här har du: http://www.trendab.se/thermokontakt-fla ... c-184.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Behövs de verkligen en liten kylfläkt för oljan om den inte kommer över 100-110 grader?

Re: Jockes E28.

Posted: 26 Mar 2015, 13:58
by JockE28
Det vet jag inte ännu. Men om det gör så finns det ju redan om så är fallet :)

90 vet jag vart jag hittar. Svårare att hitta på 100grader eller mer. 110-120 grader kan ju vara ok för oljan ett par gånger. Men om man kan hålla det runt/under 100 så borde det ju bara vara fördelar med det. :)

Mvh jocke