Page 37 of 61
Posted: 20 Jun 2010, 11:31
by Wiic
Grattis mannen!
Posted: 23 Jun 2010, 23:11
by m_ellisson
Toppen är på plats kammarna ska ställas in tänkte prova 1mm denna gången på båda kammarna.. Notera ´´nu jävlar röret``ut från kollektorn te wg
lite skillnad mot det gamla 48mm röret!
Posted: 23 Jun 2010, 23:20
by CrazyVikingsRacing
Men denna har du väll klar till nästa vecka ? Tänkte för du ska väll upp till Mantorp och sladda
.
MVH
Posted: 25 Jun 2010, 11:31
by m_ellisson
Får se om jag hinner
Posted: 26 Jun 2010, 19:27
by CrazyVikingsRacing
m_ellisson wrote:Får se om jag hinner
Det tror jag ! vi åker upp i två omgångar en på morgonen för att sätta upp camp och sen kör Zak upp senare för han går i skolan den dagen.
MVH
Posted: 01 Jul 2010, 21:52
by m_ellisson
CrazyVikingsRacing wrote:m_ellisson wrote:Får se om jag hinner
Det tror jag ! vi åker upp i två omgångar en på morgonen för att sätta upp camp och sen kör Zak upp senare för han går i skolan den dagen.
MVH
okej det skiter sig dock för min del
Posted: 01 Jul 2010, 22:03
by Sjögren Racing
Halvt OT:
Löste det sig med kammen?
Posted: 01 Jul 2010, 22:11
by m_ellisson
Sjögren Racing wrote:Halvt OT:
Löste det sig med kammen?
Japp det löste sig.
tack så mycket!
Det är värme in i kupen hela tiden & tempen ligger stabilt MEN kylarslangarna blir tokhårda! Kan ju inte lämna ut en kundbil så så jag får riva det igen
piss
Posted: 01 Jul 2010, 22:22
by m_ellisson
Lite uppdatering
Turbon lite portad i inloppet
Toppen blev också portad blev okej...nog inte sämre iaf
Har dock ingen bild...Slipade in alla ventiler igen fick byta 5 stycken som såg lite hängiga ut!:twisted:
Lindade grenröret & så svetsade jag på wastegate flänsen igen såhär blev det..
Posted: 01 Jul 2010, 22:30
by m_ellisson
Maskinen är helt klar nu så imorgon hissas den ner i bilen igen
Jävlar nu är helgen räddad & suget är stort!
Får förhoppningsvis Msd spolarna imon också men har inga tändkablar
PPF kanske fixar såna fina msd kablar?
Posted: 01 Jul 2010, 22:47
by Wiic
Du är grym! Fan så gott att maskinen redan åker i, tjoha till om du behöver hjälp
Mvh
Posted: 02 Jul 2010, 13:56
by mbma
fint skit att du slängt ihop allt nu =) har du fått spolarna och kablar ännu också da? eller sista stoppet innan du kan starta upp igen?
det är vad man kallar max portning i avgashuset eller?
hehe
Posted: 03 Jul 2010, 09:52
by m_ellisson
Tackor
Motorn sitter i bilen! Tack Drullen för hjälpen o styra in kuddarna
Fick inga spolar igår så jag får väl provstarta med originalspolarna sålänge...
Posted: 03 Jul 2010, 11:41
by Drullen
Posted: 03 Jul 2010, 21:35
by m_ellisson
Fifan gjutjärnsmaskin den kändes som 3 st m50
va skulle vi gjort utan ragge!
Min m50 maskin sitter på plats med låda, kardan osv.....bara insug, kylare som ska dit...dööögott!
Posted: 03 Jul 2010, 21:44
by Drullen
m_ellisson wrote:Fifan gjutjärnsmaskin den kändes som 3 st m50
va skulle vi gjort utan ragge!
Min m50 maskin sitter på plats med låda, kardan osv.....bara insug, kylare som ska dit...dööögott!
En etapp kvar, huuuu.. Vill inte änns tänka på de.. Ja lär nog aldrig byta ut den motorn
Tycker de e gott att du börjar få i hop din, så vi kan räjsa sen
Haha !!
Posted: 03 Jul 2010, 21:55
by dgyldmark
Två isklabbar runt rangelbenet och mys kanylen i det andra så är jag redo att fortsätta mappningen. Kommer hem på måndag. Isf får ta fin ingången med bilen och ställa dig nära trappan.