Page 37 of 66
Posted: 24 Aug 2009, 11:15
by Bmwandreas
Trimmade prylar på för höga varv
Posted: 24 Aug 2009, 11:16
by Bmw*Alex
men själva hållet då ? beror inte det på för lite sopa? vad vet jag
Posted: 24 Aug 2009, 11:20
by pelko
Vadå hållet?
Ventilen har gått av och bankat hål i kolven.
Surt att det blev så jävligt och att sjuan aldrig satt
Mvh
Posted: 24 Aug 2009, 12:04
by bmw_fredde
Faan vad surt
men det är väl alutopp? går väl att svetsa upp å sen i med nya sätesringar?
Posted: 24 Aug 2009, 12:23
by Bmwandreas
Jag ska ändå ha nya värstingtoppar till nästa år. Man verkar ju behöva ha en 1500+ hk
Posted: 24 Aug 2009, 12:28
by Bmwandreas
Ser på filmerna att jag tog 60-foten med bakhjulen sista repan. Då är fan inte 1.40 så dåligt.
Posted: 24 Aug 2009, 12:29
by Mr Cossie
Trista baksidan med racing
men det där fixar du lätt tack för en trevlig race helg! har oxå lite att fixa iofs bara en trasig låda men trist endå
Posted: 24 Aug 2009, 12:33
by Strandholm
Bara att bygga storblockare på en gång nu då
Posted: 24 Aug 2009, 12:35
by M3JONAS
Trist med ras men det var väl inte värre än du trodde på plats? Dock surt att turbon rasat förstås
Var det rökarkolvar och stakar som satt i nu?
Posted: 24 Aug 2009, 13:10
by Bmwandreas
M3JONAS wrote:Trist med ras men det var väl inte värre än du trodde på plats? Dock surt att turbon rasat förstås
Var det rökarkolvar och stakar som satt i nu?
Jag gissade på ventil eller kolv.
Det var riktiga prylar i botten. Hoppas kunna använda stakarna med strokerkitet sen!
Posted: 24 Aug 2009, 13:18
by Nisse Järnet
Bmwandreas wrote:Ser på filmerna att jag tog 60-foten med bakhjulen sista repan. Då är fan inte 1.40 så dåligt.
DET är COOLT
Posted: 24 Aug 2009, 13:46
by JohnE
Bmwandreas wrote:Ser på filmerna att jag tog 60-foten med bakhjulen sista repan. Då är fan inte 1.40 så dåligt.
Har laddat upp samma klipp med bättre kvalisort nu. Ganska snyggt hjullyft ändå.
Hjullyft och motorskott
http://www.youtube.com/watch?v=y2jeViRTC3E
8.29 @ 250km/h
http://www.youtube.com/watch?v=qkxtDLQIsEA
Posted: 24 Aug 2009, 16:47
by Nicke Blom
Ja jävlar vad den gick!!
Posted: 24 Aug 2009, 18:26
by Bmwandreas
Nu har vi kommit underfund med varför den gick så fett efter bänkningen och laddtrycket hade försvinnt. Det var inte kinaklämmorna:)
Har haft fruktansvärt ventilflyt, alla ventiler och ventilsäten är helt ihopbankade och tom styrningarna hade bankats av. Det var halva inspänningstrycket kvar på ventilfjädrarna.
Så det var inte alla hästar hemma på körningarna iår, kanske därför det inte blev någon 7:a och "endast" 273 i slutfart.
Bara att slänga det mesta och spara till nya fina delar istället
Posted: 24 Aug 2009, 19:57
by r.ivars
sjuka repor, dom där hjulåkningarna är att ge kulorna för
Chassie uppdatering ?
Posted: 25 Aug 2009, 08:06
by swedrift
Dax att bygga om chassiet lite då ... för nästa år är det väl 1500 + hästar som gäller !
Coola hjullyft ! men du hade ju kvar stödhjulen ... fegis !
Nästa år kör du 7,6s på klistrad bana .... så du bara vet det.. !
Du får dock byta utv eller slänga den där TH 400 raggar lådan !
Mvh Micke
Posted: 30 Aug 2009, 11:54
by Bmwandreas
Håller på och snackar fram och tillbaka med min LS motor leverantör i Usa. Och det lutar åt de värsta prylarna på en gång dvs LSX 427 cui med grymma CNC portade TFS toppar. Då får man 700 + sug hk och lite ladd på det