Megawatt Novan, 7.47@280 Såld!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
men själva hållet då ? beror inte det på för lite sopa? vad vet jag
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Vadå hållet?
Ventilen har gått av och bankat hål i kolven.
Surt att det blev så jävligt och att sjuan aldrig satt
Mvh
Ventilen har gått av och bankat hål i kolven.
Surt att det blev så jävligt och att sjuan aldrig satt
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Faan vad surt men det är väl alutopp? går väl att svetsa upp å sen i med nya sätesringar?
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
Trist med ras men det var väl inte värre än du trodde på plats? Dock surt att turbon rasat förstås
Var det rökarkolvar och stakar som satt i nu?
Var det rökarkolvar och stakar som satt i nu?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Bmwandreas wrote:Ser på filmerna att jag tog 60-foten med bakhjulen sista repan. Då är fan inte 1.40 så dåligt.
Har laddat upp samma klipp med bättre kvalisort nu. Ganska snyggt hjullyft ändå.
Hjullyft och motorskott
http://www.youtube.com/watch?v=y2jeViRTC3E
8.29 @ 250km/h
http://www.youtube.com/watch?v=qkxtDLQIsEA
John Edvardsson, noll sju noll tre fem två fyra fyra åtta två
- Nicke Blom
- Posts: 801
- Joined: 26 Dec 2005, 08:39
- Location: Månkarbo
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Nu har vi kommit underfund med varför den gick så fett efter bänkningen och laddtrycket hade försvinnt. Det var inte kinaklämmorna:)
Har haft fruktansvärt ventilflyt, alla ventiler och ventilsäten är helt ihopbankade och tom styrningarna hade bankats av. Det var halva inspänningstrycket kvar på ventilfjädrarna.
Så det var inte alla hästar hemma på körningarna iår, kanske därför det inte blev någon 7:a och "endast" 273 i slutfart.
Bara att slänga det mesta och spara till nya fina delar istället
Har haft fruktansvärt ventilflyt, alla ventiler och ventilsäten är helt ihopbankade och tom styrningarna hade bankats av. Det var halva inspänningstrycket kvar på ventilfjädrarna.
Så det var inte alla hästar hemma på körningarna iår, kanske därför det inte blev någon 7:a och "endast" 273 i slutfart.
Bara att slänga det mesta och spara till nya fina delar istället
Chassie uppdatering ?
Dax att bygga om chassiet lite då ... för nästa år är det väl 1500 + hästar som gäller !
Coola hjullyft ! men du hade ju kvar stödhjulen ... fegis !
Nästa år kör du 7,6s på klistrad bana .... så du bara vet det.. !
Du får dock byta utv eller slänga den där TH 400 raggar lådan !
Mvh Micke
Coola hjullyft ! men du hade ju kvar stödhjulen ... fegis !
Nästa år kör du 7,6s på klistrad bana .... så du bara vet det.. !
Du får dock byta utv eller slänga den där TH 400 raggar lådan !
Mvh Micke
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta