Megawatt Novan, 7.47@280 Såld!

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Trimmade prylar på för höga varv :wink:
User avatar
Bmw*Alex
Posts: 3312
Joined: 27 Dec 2008, 12:48
Location: sundsvall

Post by Bmw*Alex »

men själva hållet då ? beror inte det på för lite sopa? vad vet jag :P
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Vadå hållet?

Ventilen har gått av och bankat hål i kolven.

Surt att det blev så jävligt och att sjuan aldrig satt :(

Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

Faan vad surt :( men det är väl alutopp? går väl att svetsa upp å sen i med nya sätesringar?
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Jag ska ändå ha nya värstingtoppar till nästa år. Man verkar ju behöva ha en 1500+ hk :wink:
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Ser på filmerna att jag tog 60-foten med bakhjulen sista repan. Då är fan inte 1.40 så dåligt.
User avatar
Mr Cossie
Posts: 157
Joined: 08 Oct 2007, 13:17

Post by Mr Cossie »

Trista baksidan med racing :? men det där fixar du lätt tack för en trevlig race helg! har oxå lite att fixa iofs bara en trasig låda men trist endå :wink:
Kör: Bmw E36 M50/2.8L Turbo
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

Bara att bygga storblockare på en gång nu då ;)
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Trist med ras men det var väl inte värre än du trodde på plats? Dock surt att turbon rasat förstås :(

Var det rökarkolvar och stakar som satt i nu?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

M3JONAS wrote:Trist med ras men det var väl inte värre än du trodde på plats? Dock surt att turbon rasat förstås :(

Var det rökarkolvar och stakar som satt i nu?


Jag gissade på ventil eller kolv.
Det var riktiga prylar i botten. Hoppas kunna använda stakarna med strokerkitet sen!
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Bmwandreas wrote:Ser på filmerna att jag tog 60-foten med bakhjulen sista repan. Då är fan inte 1.40 så dåligt.
DET är COOLT :D
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
JohnE
Posts: 392
Joined: 26 Jul 2008, 14:53
Location: Västerås

Post by JohnE »

Bmwandreas wrote:Ser på filmerna att jag tog 60-foten med bakhjulen sista repan. Då är fan inte 1.40 så dåligt.


Har laddat upp samma klipp med bättre kvalisort nu. Ganska snyggt hjullyft ändå. :D

Hjullyft och motorskott
http://www.youtube.com/watch?v=y2jeViRTC3E

8.29 @ 250km/h
http://www.youtube.com/watch?v=qkxtDLQIsEA
John Edvardsson, noll sju noll tre fem två fyra fyra åtta två
User avatar
Nicke Blom
Posts: 801
Joined: 26 Dec 2005, 08:39
Location: Månkarbo

Post by Nicke Blom »

Ja jävlar vad den gick!!
Mvh Nicke Blom
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Nu har vi kommit underfund med varför den gick så fett efter bänkningen och laddtrycket hade försvinnt. Det var inte kinaklämmorna:)
Har haft fruktansvärt ventilflyt, alla ventiler och ventilsäten är helt ihopbankade och tom styrningarna hade bankats av. Det var halva inspänningstrycket kvar på ventilfjädrarna.

Så det var inte alla hästar hemma på körningarna iår, kanske därför det inte blev någon 7:a och "endast" 273 i slutfart.
Bara att slänga det mesta och spara till nya fina delar istället :twisted:
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

sjuka repor, dom där hjulåkningarna är att ge kulorna för :)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
swedrift
Posts: 32
Joined: 13 Feb 2009, 17:55
Contact:

Chassie uppdatering ?

Post by swedrift »

Dax att bygga om chassiet lite då ... för nästa år är det väl 1500 + hästar som gäller !
Coola hjullyft ! men du hade ju kvar stödhjulen ... fegis !

Nästa år kör du 7,6s på klistrad bana .... så du bara vet det.. !
Du får dock byta utv eller slänga den där TH 400 raggar lådan !

Mvh Micke
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Håller på och snackar fram och tillbaka med min LS motor leverantör i Usa. Och det lutar åt de värsta prylarna på en gång dvs LSX 427 cui med grymma CNC portade TFS toppar. Då får man 700 + sug hk och lite ladd på det :wink:
Post Reply