Page 36 of 37

Posted: 23 Apr 2010, 16:55
by Bäckis
Nytt jobb:) Det är glada nyheter för oss som vill åt Pekkas stålar.

Förra året var det bakvänd mjölkning men det här låter kalas :)

Posted: 23 Apr 2010, 19:22
by Grefven
Bäckis wrote:glada nyheter för oss som vill åt Pekkas stålar.


ett ärligt uttalande som kommer rakt från hjärtat =)

Posted: 23 Apr 2010, 22:45
by PiLlEvAn
Grefven wrote:
Bäckis wrote:glada nyheter för oss som vill åt Pekkas stålar.


ett ärligt uttalande som kommer rakt från hjärtat =)


Pekka är även en skön typ som det drivs med en del på firman när han hälsar på :lol:

Posted: 23 Apr 2010, 23:08
by Tingsdalsracer
En som jag vill ska lyckas,, helt rätt stuk!

/Patrik

Posted: 25 Apr 2010, 11:58
by Nisse977
Jasså Patrik du har byggt ny motor minnsan :D
Jag får gratulera till den massiva effekten på 837hk haha! Helt sjukt!

Det var jag som byggde nästan likadan motor som dig under 2008-2009. Helsmidd 2,7l M20 med Z45 och SC6162 med minsta avgashuset.
Fick 22hk mindre än dig.... ;)

Posted: 26 Apr 2010, 14:16
by bmwpatrik
Ja nu kan man nog snart börja handla lite grejer igen, börjar ju bli jävligt brottom nu, har stått helt still nästan pga av pengabrist.

Som de ser ut nu ska de bli e34 bärarmar bak så man får stora naven bak, sen ligger de stora drivaxelkitet från PPF och väntar.
Blir 330 diesellåda denna säsong och sen blir de kanske nått hempul med reducering på returen till kopplingen så de slirar lite alla fall.
Nya skärmar så de går i 28-11,5 bak.
Har köpt dragracefälgar både fram å bak, behöver köpas nya däck till de också.
Sen ska jag försöka få till en vinge bak som håller ner röven när de börjar gå fort.

Sen får vi se hur fort de går att åka, saknas ju fullbur och bromskärm så den får ju bara gå 10 blankt.

MVH

Posted: 13 Jun 2010, 17:19
by bmwpatrik
Mycke jobb kvar än tyvärr, nya diesellådan var längre än jag trodde, så kardan lär förmodligen kortas en del, frågan är va de kostar och hur lång väntetid de är hos svea.
Sen passade inte urtrampningslagrets hållare heller, så den lär moddas lite, får se om de räcker eller om man lär göra en helt ny.

Sen ska bakvagnen riktas in så dom nya bärarmasfästningarna kan helsvetsas.

Och bakfälgarna lär få en ny bultcirkel också.

Så de är en del som ska göras.

Posted: 13 Jun 2010, 19:12
by stiiiv_
Bmw Bosse ringde till grabbarna på svea kardan förra veckan och ville ha sitt svea kardan kortat dom ville ha 4000kr för det lite dyrt!!!

Posted: 13 Jun 2010, 20:01
by bmwpatrik
stiiiv_ wrote:Bmw Bosse ringde till grabbarna på svea kardan förra veckan och ville ha sitt svea kardan kortat dom ville ha 4000kr för det lite dyrt!!!
Ja då är de ingen idé att ens fråga svea, för sånna pengar tycker jag inte de är värt att korta av den lite.

Måste finnas nån annan som kan göra de för mindre än de tycker man.

Posted: 13 Jun 2010, 21:45
by Andy_b
polaren gav 300kr på en firma i stenungsund för 50mm kortning och ballansering av den .. killen gjorde det under lunchen

Posted: 14 Jun 2010, 18:37
by bmwpatrik
M323fSportT wrote:
bmwpatrik wrote:
stiiiv_ wrote:Bmw Bosse ringde till grabbarna på svea kardan förra veckan och ville ha sitt svea kardan kortat dom ville ha 4000kr för det lite dyrt!!!
Ja då är de ingen idé att ens fråga svea, för sånna pengar tycker jag inte de är värt att korta av den lite.

Måste finnas nån annan som kan göra de för mindre än de tycker man.
Ta med den till gruvan.Jag kan höra med Ronny på 350.Han svetsar skopor hela dagarna och det inte han kan laga/bygga är inte värt att ha.Riktigt duktig..
Jo jag vet vem de är, men om jag inte är ute å cyklar så är de crommolly i rören, dessutom har han ingen svarv där nere, är ju pissigt viktigt att de blir riktigt rakt.

Andy_b du vet inte va firman heter möjligen?

MVH

Posted: 14 Jun 2010, 18:38
by Bäckis
Det är inte CrMo.

Posted: 14 Jun 2010, 19:16
by Vesa
Jag kan rekomendera http://www.kardanaxelservice.se/ grymt bra o göra med och inte dyr.

Posted: 24 Jul 2010, 18:31
by KKR-Rille
frän slutfart! blir det bromsskärm nu :twisted:

Posted: 24 Jul 2010, 18:32
by Bmwandreas
Vad blev det för tid??