Jaha då var denna säsong över, varmkörde bilen idag och tog mätte leakdown.
Var 15-20% läck, det får man väl leva med
Har sålt 1260cc spridarna, ska ta loss dom imorrn.
Sedan blir det och tömma tank och blåsa ur soppasystemet och spraya med WD40.
Blev en uppsättning Bosch 210lbs högohms spridare till nästa år.
En av Aeromotive intank pumparna pajade efter sista Kjula, var pumpen som går på låglast.
Kollektorn och kolen var helt ihjäl.
Undrar om man ska köra med någe andra pumpar, Deatschwerks DW301 sägs vara bättre, är dom verkligen det?
Sedan finns Walbro450 som ska tåla E85, hmmm..
Känns som det mesta är kinaskräp förutom Bosch 044.
Ska köpa ett rörkitt och svetsa ihop 2" headers, mina 1 5/8" stryper rejält.
Växellådan ska servas, vi byter även mellanaxeln i lådan till en bättre.
Sedan är det där med helbur, kanske lika bra och knäcka ett i SSAB rör och göra det bultbar.
Vill behålla baksätet fast det blir bur.
Mycket funderingar men inget är klart ännu.
Någon från Umeå som inte gillar att jag har kört 9sekunder utan varken bur eller båge
Läste det på
http://www.nitroz.se/plank/planket_start.asp
Kjula | Anonym | Inlägg #148157| 2013-10-01 09:13
193.10.32.224
10,8355 10,0363 10,255 10,3043 9,4248 Vill inte hänga ut någon specifik förare men så här skriver ägaren till ovanstående tider på annat forum.
"Börjar kännas att det går alldeles för fort med tanke på att jag inte har varken båge eller bur i bilen."
Jag skiter fullständigt i om det är rätt eller fel min fråga är fortfarande vilka regler gäller?
Sbf`s reglemente eller gammla hederliga streetrace regeln hjälm eller bälte?