Page 35 of 42
Posted: 11 May 2008, 01:43
by tykoo
jag skulle gjort egna motorfästen om jag varit du, så gjorde jag på förra bmwn när jag aldrig fick motor och låda att luta lagom.
kör med dom kuddarna du har och bygg i lagom grovt plattjärn eller liknande så får du exakt den lutning du vill.
Posted: 11 May 2008, 10:09
by Chrille
flp wrote:om man ska ta genvägar borde de väl funka att kapa bort en bit av runnerserna å kör silikonslang mellan? så de blir kortare alltså. borde ju gå att göra rätt enkelt.
MVH Micke
Blir lite tjurigt eftersom de inte är runda... men vist idén är god..
tykoo wrote:jag skulle gjort egna motorfästen om jag varit du, så gjorde jag på förra bmwn när jag aldrig fick motor och låda att luta lagom.
kör med dom kuddarna du har och bygg i lagom grovt plattjärn eller liknande så får du exakt den lutning du vill.
Det hjälper inte med egna fästen, motorn lutar så mycket det går nu. Har ca cm fritt på många ställen på avgassidan...
DP:n kommer bli lurig att lirka ner med det ska nog gå...
I dag blir det att tillverka bromsservo adapter...
Posted: 11 May 2008, 12:41
by flp
Chrille wrote:flp wrote:om man ska ta genvägar borde de väl funka att kapa bort en bit av runnerserna å kör silikonslang mellan? så de blir kortare alltså. borde ju gå att göra rätt enkelt.
MVH Micke
Blir lite tjurigt eftersom de inte är runda... men vist idén är god..
konny kör ju så. verkar inte vara några problem. han verkar dessutom köra från oval till rund.
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=5065
MVH Micke
Posted: 11 May 2008, 18:54
by Konny
flp wrote:Chrille wrote:flp wrote:om man ska ta genvägar borde de väl funka att kapa bort en bit av runnerserna å kör silikonslang mellan? så de blir kortare alltså. borde ju gå att göra rätt enkelt.
MVH Micke
Blir lite tjurigt eftersom de inte är runda... men vist idén är god..
konny kör ju så. verkar inte vara några problem. han verkar dessutom köra från oval till rund.
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=5065MVH Micke
ja de funkar fin fint för min del!!
50mm silicon slang på bara.
Posted: 11 May 2008, 21:56
by Chrille
Blir det för trögbromsat så gör jag som du har gjort Konny...
Posted: 12 May 2008, 05:56
by Konny
Chrille wrote:Blir det för trögbromsat så gör jag som du har gjort Konny...
Tänkt du utan bromsservo helt?
De skulle jag avråda dig ifrån! Du lär ångra dig.
Posted: 12 May 2008, 07:39
by Chrille
Försent, adapterplattan är redan klar
Skall bara målas lite, sen monteras...
Känns som att korta ner insuget inte är en bra idé, kan väl påverka motorns gång och effekt ganska negativt eller?
Posted: 12 May 2008, 09:51
by Konny
Chrille wrote:Försent, adapterplattan är redan klar
Skall bara målas lite, sen monteras...
Känns som att korta ner insuget inte är en bra idé, kan väl påverka motorns gång och effekt ganska negativt eller?
aj då,
Tror inte de har så stor betydelse om du skulle kapa dom lite. går ju att vinkla om de lite där oxå do om man sätter slang.
Men utan bromsservo skulle inte jag vilja köra för jag har prövat hur de är och de är inge kul!
Posted: 12 May 2008, 19:17
by Chrille
Jag prövar köra utan... Blir det för jobbigt så får jag ge mig på insuget.
Posted: 17 Jun 2008, 10:28
by Krillian
ja hur går de nu??
tag sen sist..
Posted: 30 Jun 2008, 08:28
by Chrille
Tjo dags för en lite uppdatering...
Motor och låda är i hop och i stoppat i bilen (helvete vad trångt det var mot torpeden), kopplingen blev IX-tryckplatta med 6-puckad sinter (vi får se hur det går)
Tändingen var meningen skulle bli EDIS, dock föll de planerna när jag aldrig fick mitt triggerhjul...
Har varken kunskap eller utrustning att själv göra ett EDIS-triggerhjul så "insert" här på PPF lovade att sponsra mig med både triggerhjul och givarfäste.
Dock verkar han gått upp i rök eftersom jag har väntat i över en vecka och jag har skickat honom fraktlapp dock utan svar..
Han svarar inte på mail, pm, och hans telefon är stängd för inkommande samtal, vet ni eller har hört något om hur man får tag på honom får ni gärna PM...
Blir väl att löda om sprutet och plocka i 3st tändsteg och köra orginalspolar i stället.
Posted: 30 Jun 2008, 08:32
by kristov
Ser bra ut!
Vad för turbo är det?
Posted: 30 Jun 2008, 12:20
by Chrille
Kina Tubo... Super T70, 100mm filteranslutning = manligt..
Posted: 30 Jun 2008, 16:19
by tykoo
ser finfint ut, kör med exakt samma turbo själv, har dock inte kommit fullt lika långt som dig i byggandet än...
Posted: 30 Jun 2008, 16:41
by r.ivars
fräsht och fint
Posted: 01 Jul 2008, 22:12
by Chrille
Recept: ZF-låda från E34, kardan från E36 328, spakställ från E30 320 och spak från 525 E34 funkar... Spaken lutar lite åt vänster men det går att köra med tror jag.
Posted: 01 Jul 2008, 22:27
by pelko
Verkar bara vara jag som har fått det att lira med 100% 320 org spakställ? Har böjt till ett stag samt byggt shortshift dock.
Kul att det börjar ta fart.
Mvh Mathias