Page 35 of 50

Re: Jockes E28. Funderingar :)

Posted: 08 Dec 2014, 10:29
by mr_z
JockE28 wrote:Någon som är intresserad av motorfästen m50 i E28? :)
Theroadrunner har frågat mej efter de, så skicka ett pm till honom

Re: Jockes E28. Funderingar :)

Posted: 08 Dec 2014, 14:32
by TheRoadrunner
mr_z wrote:
JockE28 wrote:Någon som är intresserad av motorfästen m50 i E28? :)
Theroadrunner har frågat mej efter de, så skicka ett pm till honom
Yes! Jag är intresserad av M50 motorfästen i E28.

Precis som mr_z säger. :)

Btw, nice bygge det här.

Re: Jockes E28. Funderingar :)

Posted: 08 Dec 2014, 14:40
by JockE28
TheRoadrunner wrote:
mr_z wrote:
JockE28 wrote:Någon som är intresserad av motorfästen m50 i E28? :)
Theroadrunner har frågat mej efter de, så skicka ett pm till honom
Yes! Jag är intresserad av M50 motorfästen i E28.

Precis som mr_z säger. :)

Btw, nice bygge det här.

Tack! Dock händer det lite mer i verkligheten än vad det gör här.

Jag har precis byggt ett par fästen med m20 lut. Kan göra ett par till kanske om du är intresserad? :)

Re: Jockes E28. Funderingar :)

Posted: 08 Dec 2014, 18:43
by TheRoadrunner
JockE28 wrote:Tack! Dock händer det lite mer i verkligheten än vad det gör här.

Jag har precis byggt ett par fästen med m20 lut. Kan göra ett par till kanske om du är intresserad? :)
Lugnt! Okej. Hehe ja det kan bli så ibland.

Man hinner inte uppdatera så ofta som man vill. :)

Aha okej. Tyvärr vill jag ha M50 lut. :(

Re: Jockes E28. Funderingar :)

Posted: 15 Dec 2014, 15:41
by JockE28
Ni som provat. Hur skört är det med 3.2lit? Bättre att satsa på 3.0? :) målet är väl runt 800 påsar

Re: Jockes E28. Funderingar :)

Posted: 26 Dec 2014, 18:51
by JockE28
M10 svänghjul sökes

Re: Jockes E28. Funderingar :)

Posted: 05 Jan 2015, 10:36
by JockE28
Hejsan, nu har det hänt lite i garaget :)

Köpt en donatorbil som motorn kommer tas ifrån:
Image

Och en ny turbo köpt Av bäckis till kanonpris! :D
Image

Motorn har blivit inpassad med nya insuget och motorfästen har byggts
Image

Image

Image

Turboplacering med hjälp av motorlyft och grenrör har byggts
Image

Image

Image

Image

Sedan har jag fått låna en tigsvets, första gången någonsin jag tigar, blir rätt bra tror jag :oops: Byggt 3,5" downpipe/avgas och WTGrör

Image

Image

Image

Image

Image

Söker fortfarande lite delar. M10 Svänghjul med lilla kopplingen, Innerfjädrar till M50B25 IV eller 24 stk till M20B25
samt tips och trix ang M50B32

God Fortsättning! :D //Jocke

Re: Jockes E28. UPDATE:)

Posted: 05 Jan 2015, 19:20
by ippe
"Ser bra ut" :D

Vad är det för insug? pm om inte annat :)

Re: Jockes E28. UPDATE:)

Posted: 05 Jan 2015, 19:23
by JockE28
ippe wrote:"Ser bra ut" :D

Vad är det för insug? pm om inte annat :)
Ts insug från thailand

Re: Jockes E28. UPDATE:)

Posted: 19 Jan 2015, 21:33
by JockE28
Sprickor mellan ventilerna. Helt okej eller helt bajs? :D

Re: Jockes E28. UPDATE:)

Posted: 19 Jan 2015, 22:05
by ippe
Mer eller mindre standard på m50is som gått en stund.

Går dom från sätena mot tändstiftshålet så är det somsagt mer eller mindre standard och inget som orsakat mig några bekymmer på dom 4st m50is jag byggt.

Re: Jockes E28. UPDATE:)

Posted: 19 Jan 2015, 22:15
by ^Tonix^
JockE28 wrote:Sprickor mellan ventilerna. Helt okej eller helt bajs? :D
Hadde jag på en motor. Fungerade som sug motor så jag slängde på en turbo men cylindertrycket kanske blev för högt då? Den började läcka in kylvätska i en cyl efter några pull med laddtryck..
Bytte till en topp utan sprickor å fungerade felfritt i 20000km efter det tills det blev ny motor.
Kör själv M50 med 86.5 i borr, har fungerat bra dom 6000km jag kört med motorn. Ca 700hk med 6266 gen2.

Re: Jockes E28. UPDATE:)

Posted: 19 Jan 2015, 22:54
by ippe
Det är en sak att ha sprickor som går till kylkanal eller mellan ventilerna.

Är det sprickor så syna självklart noga, är det bara mellan ventilerna eller mot tändstiftshålet så har det aldrig varit problem i dom maskiner jag satt ihop själv eller hjälpt till att plocka ihop.

Så syna noga, lägg upp en högupplöst bild sen kan du förhoppningsvis andas ut !

Re: Jockes E28. UPDATE:)

Posted: 20 Jan 2015, 08:00
by JockE28
ippe wrote:Det är en sak att ha sprickor som går till kylkanal eller mellan ventilerna.

Är det sprickor så syna självklart noga, är det bara mellan ventilerna eller mot tändstiftshålet så har det aldrig varit problem i dom maskiner jag satt ihop själv eller hjälpt till att plocka ihop.

Så syna noga, lägg upp en högupplöst bild sen kan du förhoppningsvis andas ut !

Jag kan nog redan andas ur. Lägger upp bilder strax :)

Re: Jockes E28.

Posted: 20 Jan 2015, 08:27
by JockE28
Svårt att se. Jag har ju kört motorn i bilen jag köpte, funkade fint

Image

Image

Image

Image

Image

denna är nog inte sprucken?
Image

Re: Jockes E28.

Posted: 20 Jan 2015, 09:18
by E30Anders
Är det sträcken mellan ventilerna du menar så är jag rätt säker på att det är från bearbetningen, dvs inga sprickor.
Är det en vanostopp?

Mvh/ Anders

Re: Jockes E28.

Posted: 20 Jan 2015, 09:28
by JockE28
E30Anders wrote:Är det sträcken mellan ventilerna du menar så är jag rätt säker på att det är från bearbetningen, dvs inga sprickor.
Är det en vanostopp?

Mvh/ Anders

Bäckis trodde samma och igår när jag tvättade mer så håller jag nog med, ja det är ju det så det stärker ju ännu mer att det är bearbetning.

bromsat ännu? :D