Page 35 of 69
Posted: 29 Aug 2010, 13:50
by Marco Garver
Kardan till Cheva G30(hoppas jag minns typ 5år sen jag gjorde detta) van har den glidyoke du behöver samt stabila 1350 kors.
Kolla med USA bilskrot.
Annars borde väl SVEA ha koll på dessa delar.
/M
Posted: 29 Aug 2010, 13:55
by johankihl
Marco Garver wrote:Kardan till Cheva G30(hoppas jag minns typ 5år sen jag gjorde detta) van har den glidyoke du behöver samt stabila 1350 kors.
Kolla med USA bilskrot.
Annars borde väl SVEA ha koll på dessa delar.
/M
Grymt! Tack för tipset. Ska jaga en sådan!
Posted: 29 Aug 2010, 19:05
by Jørg1e30
Jeg kjører med e32 750 kardang i min. innkorta i begge ender. Den har grovere spline og grovere kryss.
Posted: 30 Aug 2010, 21:17
by johankihl
Nu jagar Stallchef Mattsson kardan för fullt medan jag latar mig i Grekland i ett par veckor. Ska vi hinna till Kjula den 18:e?
Posted: 31 Aug 2010, 08:13
by per haglund
johankihl wrote:Nu jagar Stallchef Mattsson kardan för fullt medan jag latar mig i Grekland i ett par veckor. Ska vi hinna till Kjula den 18:e?
Hoppas du hinner
Posted: 16 Sep 2010, 10:45
by Fernis1
Blir det nå Kjula?
Posted: 16 Sep 2010, 13:01
by johankihl
Fernis1 wrote:Blir det nå Kjula?
Nej, tyvärr kommer för mycket annat i vägen. Om det blir nåt mer i år så blir det Orsa 25-26 September istället. Själv då?
Posted: 16 Sep 2010, 21:36
by Fernis1
johankihl wrote:Fernis1 wrote:Blir det nå Kjula?
Nej, tyvärr kommer för mycket annat i vägen. Om det blir nåt mer i år så blir det Orsa 25-26 September istället. Själv då?
Ok synd, jorå bilen står lastad och klar inför imorgon då åker jag till kjula, jag kör både lör och sön så länge bilen är hel
tänkte försöka putsa till 10an lite grann.
MVH
Posted: 18 Sep 2010, 09:48
by SoreuQ
Vad kör du med för slicks på denna?
Posted: 18 Sep 2010, 13:17
by johankihl
SoreuQ wrote:Vad kör du med för slicks på denna?
26/8,5 15" Mickey Thompson. Som tur är har någon tidigare ägare rullat in skärmkanten och kapat bort lite av framkanten mot sidokjolen annars hade det tagit i överallt. Nu skaver däcket mot framkant insida av hjulhuset. Räknar dock med att slippa det om jag höjer den runt 10mm, bilen är ganska låg och sätter sig djupt pga rätt mjuka fjädrar. Bra grepp är det iaf...
Posted: 18 Sep 2010, 13:23
by jorgen
Bra grepp? Du har ju tom sjukt bra grepp med 225/40/18
Posted: 22 Sep 2010, 20:00
by oddis
På tid med ordantlig busfilm nu Kihl!
Lite inboardfilm og røkare så man får se vad maskinen går for efter vagen.
Snart ar det vitt overalt..
Posted: 24 Sep 2010, 12:07
by per haglund
jorgen wrote:Bra grepp? Du har ju tom sjukt bra grepp med 225/40/18
Det kan jag intyga att han inte har, provkörde den häromdagen och en bonntrimmad volvo kunde ha hängt med för så fort jag tryckte på gasen så slutade det att dra o det blev svarta spår.
Posted: 24 Sep 2010, 17:46
by olsn
per haglund wrote:jorgen wrote:Bra grepp? Du har ju tom sjukt bra grepp med 225/40/18
Det kan jag intyga att han inte har, provkörde den häromdagen och en bonntrimmad volvo kunde ha hängt med för så fort jag tryckte på gasen så slutade det att dra o det blev svarta spår.
Ragge hur var det att sitta med skinnväst i sparco stolarna?
Posted: 24 Sep 2010, 18:31
by jorgen
Både jag o johan var impade hur det kunde vara så bra grepp med 225:or men allt är ju relativt
Posted: 09 Oct 2010, 20:37
by johankihl
Tog en tur till Gelleråsen och tittade på BMW CS körning idag. Träffade flera bekanta ansikten från PPF forumet Bla Micke Eriksson och JMKRacing, trevligt som alltid med lite turbofolk bland alla sugfantaster
Cholson assisterade i passagerarstolen då servopumpen valde att packa ihop på vägen hem. Brewz bogserade oss de sista kilometrarna hemåt.
Posted: 09 Oct 2010, 21:15
by Tingsdalsracer
Grymt snygg bil du har,,