Page 35 of 61

Posted: 03 Jun 2010, 10:05
by johankihl
dgyldmark wrote:
Bäckis wrote:Kolvarna går av ovanför bulten och sen slaktar staken block och allt annat den kommer åt. Ingen ovanlig syn med standardkolvar om man går över 400whp.


Gäller detta "bara" m20 (hittat i tidigare tråd) & m50. Inte s38? hehe


S38 ska tydligen ha riktiga "glaskolvar" original, sköra som fan. Vet att Bonje gjorde skrot av en uppsättning i sin S14 i bromsbänken hos VM Performance för en massa år sedan.

Posted: 03 Jun 2010, 10:41
by Bäckis
Ja, S38 original är inte bra alls.

Posted: 03 Jun 2010, 13:02
by Bonje
johankihl wrote:
dgyldmark wrote:
Bäckis wrote:Kolvarna går av ovanför bulten och sen slaktar staken block och allt annat den kommer åt. Ingen ovanlig syn med standardkolvar om man går över 400whp.


Gäller detta "bara" m20 (hittat i tidigare tråd) & m50. Inte s38? hehe


S38 ska tydligen ha riktiga "glaskolvar" original, sköra som fan. Vet att Bonje gjorde skrot av en uppsättning i sin S14 i bromsbänken hos VM Performance för en massa år sedan.


Inte i bänken. Jag fick en mapp av Jocke att köra på innan bromsning då jag ville kolla att allt lira med nybyggd motor osv. Kortfattat så är det riktigt klena klovar som inte ens är värt att försöka använda om man ska köra överladd.

Posted: 03 Jun 2010, 13:37
by dgyldmark
Det var som...

Inga ekonomiskt försvarsbara alternativ vad jag hittat (högkomp, plocker ihop motorn i morgon fre.)

Men.. 400-500 i motorn kan då inte vara omöjligt? (mettis). Ringlandet ser ju inte helt åt pipan ut eller problemet sitter på annat ställe.

Posted: 03 Jun 2010, 14:29
by Ålands Adde
m_ellisson wrote:
Lite bilder:

Image

[/img]


Satt andra vevstaksbulten me kvar i nått gängvarv eller e bulten klippt så de lilla gängade delen av bulten sitter kvar i staken?

Posted: 03 Jun 2010, 18:41
by m_ellisson
Thörn wrote:blev det "bara" 138km/h i slutfart på BR? du borde väl legat på typ 150+ med den effekten :?
http://www.blackrace.nu/raceresultat.asp?raceID=369


Jasså :) Kan bero på att jag körde med hala helt vanliga gatdäck & spekade hela rakan :) Jag fick ju inte använda klibbedäcken!

Posted: 03 Jun 2010, 18:44
by m_ellisson
Ålands Adde wrote:
m_ellisson wrote:
Lite bilder:

Image

[/img]


Satt andra vevstaksbulten me kvar i nått gängvarv eller e bulten klippt så de lilla gängade delen av bulten sitter kvar i staken?


Det sitter endast en liten bit kvar i gängan!

Posted: 06 Jun 2010, 12:43
by m_ellisson
Update
En polare har en komplett originalmaskin som kommer bli mitt nästa offer!
Ska hämtas & plockas isär nu i dagarna :) Måste ju bara svina mer i sommar :)

Hämtade även ett M50 block på Streetpower(Pitbulls) i veckan som kommer bli matat med lyxprylar tills 2011 :) 3 liters hade varit fint :)
Image


Har börjat på & plasta baken lite
Image


Och växellådan har blivit ihoplappad också :)
Image

Posted: 06 Jun 2010, 16:14
by mbma
skönt att det börjar ljusna nu med allt för dig=) hoppas jag på attse den klar inom två veckor nu då :wink:

3liters m50 till 2011 låter fint måste jag säga :cool: hehe

Posted: 06 Jun 2010, 18:03
by m_ellisson
ja hehe oj får jag så lång tid på mig? :) Fixar sig nog :)
Ja blir nog trevligt 2.8 lr 3.0 blir det iaf! :) får se!

Posted: 06 Jun 2010, 18:14
by mbma
ja men ska du vara sån så blir det en vecka :wink: nej men hoppas du får ihop den utan problem snart så man får sig en åktur också (a) hehe

ja det hade varit fint så du får en maskin som håller ihop men ändå ger bra med snyt =)

Posted: 06 Jun 2010, 21:37
by cjagenmark
då är maskin snart ihop igen. trevligt

Posted: 07 Jun 2010, 14:12
by dgyldmark
cjägenmark; det kan du ge dig på, jobbade natt för någon dag sedan, då dök han upp och ville ha lådan ! trodde inte en skäl var uppe vid den tiden.

Posted: 07 Jun 2010, 17:43
by mbma
det är väl om nätterna man får något gjort ingen som stör en då ju (:

Posted: 07 Jun 2010, 19:23
by CrazyVikingsRacing
Gör som en viss streetrace profil här i Karlskrona under sent 80 tal o tidigt 90 tal, han jobbade mellan 7-16 sen åkte han hem och sov till 00 ungefär. Sen körde han till garaget och jobbade hela natten 8) .


MVH

Posted: 07 Jun 2010, 19:28
by markus
CrazyVikingsRacing wrote:Gör som en viss streetrace profil här i Karlskrona under sent 80 tal o tidigt 90 tal, han jobbade mellan 7-16 sen åkte han hem och sov till 00 ungefär. Sen körde han till garaget och jobbade hela natten 8) .


MVH


Så har jag ochså gort fint som snus är det man får massor gort =)

Posted: 08 Jun 2010, 19:57
by m_ellisson
Japp massvis synd bara att tanten inte är så glad vid det! :)