Page 34 of 37
Posted: 13 Nov 2009, 17:00
by peppe
Grattis, kanon bromsning, synd att det är en dålig M20 bara
Posted: 13 Nov 2009, 17:09
by Tingsdalsracer
Stort grattis till fina siffror, tänk vad en gammal omodern M20 klarar av:)
Posted: 13 Nov 2009, 17:11
by bmwpatrik
Nej specen på första sidan är inte aktuell längre, var ett tag sen den va de.
Är inge speciellt igentligen, helsmidd 2,8 liters M20 med z58, billetvippor, BW s372 med mera, ska uppdatera specen nån dag.
Peppe, haha ja visst är de synd, nej ärligt M20 is tha shit, tycker de är en kanon motor, min går riktigt fint och blir rätt elak om man närmar sig pannrumet med pjäxan.
Film från bromsningen:
http://www.youtube.com/watch?v=WYpzI0T23Ko när dom godkänt den.
MVH
Posted: 13 Nov 2009, 17:21
by Fredriktak
bmwpatrik wrote:Nej specen på första sidan är inte aktuell längre, var ett tag sen den va de.
Är inge speciellt igentligen, helsmidd 2,8 liters M20 med z58, billetvippor, BW s372 med mera, ska uppdatera specen nån dag.
Peppe, haha ja visst är de synd, nej ärligt M20 is tha shit, tycker de är en kanon motor, min går riktigt fint och blir rätt elak om man närmar sig pannrumet med pjäxan.
Film från bromsningen:
http://www.youtube.com/watch?v=WYpzI0T23Ko när dom godkänt den.
MVH
Låter arg! Jävligt arg!
gz
Posted: 13 Nov 2009, 17:25
by ramberg
Fredriktak wrote:Låter arg! Jävligt arg!
gz
Den har väl alltid låtit gött!
Posted: 13 Nov 2009, 18:31
by micke999
grattis hur mycke laddas de?
Posted: 13 Nov 2009, 18:37
by Fredriktak
ramberg wrote:Fredriktak wrote:Låter arg! Jävligt arg!
gz
Den har väl alltid låtit gött!
Det har du rätt i
Posted: 13 Nov 2009, 19:20
by Bmwandreas
micke999 wrote:grattis hur mycke laddas de?
Från 2 bar vid 5000 till 2.5 bar vid 7500 rpm.
Man lär göra allt för att skona lådorna:)
Posted: 13 Nov 2009, 21:55
by Nisse Järnet
Fan vad grymt, man blir ju lite sugen på en z58a själv =) La ni stoppet på 7500?
Posted: 13 Nov 2009, 22:10
by Mattias Sandgren
Grattis till fina siffror!
Hur löstes problemet med att det ville skjuta olja ur motorn (oljestickan?) eller vevhusventilationen ?
Posted: 13 Nov 2009, 22:13
by Bmwandreas
Mattias Sandgren wrote:Grattis till fina siffror!
Hur löstes problemet med att det ville skjuta olja ur motorn (oljestickan?) eller vevhusventilationen ?
Det är inga problem när man står still. Det är röret han har satt i oljereturröret från toppen som är boven. Det skvätter upp där när man kör!
Posted: 15 Nov 2009, 11:55
by peppe
bmwpatrik wrote:Nej specen på första sidan är inte aktuell längre, var ett tag sen den va de.
Är inge speciellt igentligen, helsmidd 2,8 liters M20 med z58, billetvippor, BW s372 med mera, ska uppdatera specen nån dag.
Peppe, haha ja visst är de synd, nej ärligt M20 is tha shit, tycker de är en kanon motor, min går riktigt fint och blir rätt elak om man närmar sig pannrumet med pjäxan.
Film från bromsningen:
http://www.youtube.com/watch?v=WYpzI0T23Ko när dom godkänt den.
MVH
Synd bara att så få fortfarande håller på med dom, ni gom gör ja ni räddar min dag då och då, m20 trimmare alltså
Posted: 17 Nov 2009, 17:44
by Fredriktak
Har snackat med chefen om att få låna lite plats i lokalen, och det va inga problem. Så han är förberedd. Bara att höra av dig när det blir dax.
Posted: 17 Nov 2009, 21:09
by Bmwandreas
Glömde skriva lite fakta vi fick ut. Turbon är en 372 med 1.10 avgashus. Vid 2.5 bar och 837 whp var mottrycket i kollektorn 2.3 bar.
Posted: 17 Nov 2009, 21:25
by Nisse Järnet
Bmwandreas wrote:Glömde skriva lite fakta vi fick ut. Turbon är en 372 med 1.10 avgashus. Vid 2.5 bar och 837 whp var mottrycket i kollektorn 2.3 bar.
Cool, vad är det för mått in/ut på en sån?
Posted: 17 Nov 2009, 21:32
by Bmwandreas
72mm in och 75mm turbin.
Posted: 18 Nov 2009, 22:20
by joas_86
Fredriktak wrote:Grattis!
Får höra av dig när det börjar bli dax för lack, se om jag känner mig varm i kläderna.
Är det jag som är dum som inte kan läsa, men ska alltså Peckas Bmw E21 bli lackerad nu ?
Vilken färg