Pecka Power E21 M20 2,8 Turbo 837 whp!!!

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Grattis, kanon bromsning, synd att det är en dålig M20 bara ;)
User avatar
Tingsdalsracer
Posts: 1104
Joined: 10 Oct 2006, 08:00
Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten

Post by Tingsdalsracer »

Stort grattis till fina siffror, tänk vad en gammal omodern M20 klarar av:)
Patrik Axelsson Mobnr. 070-6755009
User avatar
bmwpatrik
Posts: 1227
Joined: 20 Nov 2005, 21:41
Location: Dalarna Norrhyttan

Post by bmwpatrik »

Nej specen på första sidan är inte aktuell längre, var ett tag sen den va de.
Är inge speciellt igentligen, helsmidd 2,8 liters M20 med z58, billetvippor, BW s372 med mera, ska uppdatera specen nån dag.

Peppe, haha ja visst är de synd, nej ärligt M20 is tha shit, tycker de är en kanon motor, min går riktigt fint och blir rätt elak om man närmar sig pannrumet med pjäxan.

Film från bromsningen: http://www.youtube.com/watch?v=WYpzI0T23Ko när dom godkänt den.

MVH
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
User avatar
Fredriktak
Posts: 1263
Joined: 16 Apr 2006, 18:44
Location: Hedemora

Post by Fredriktak »

bmwpatrik wrote:Nej specen på första sidan är inte aktuell längre, var ett tag sen den va de.
Är inge speciellt igentligen, helsmidd 2,8 liters M20 med z58, billetvippor, BW s372 med mera, ska uppdatera specen nån dag.

Peppe, haha ja visst är de synd, nej ärligt M20 is tha shit, tycker de är en kanon motor, min går riktigt fint och blir rätt elak om man närmar sig pannrumet med pjäxan.

Film från bromsningen: http://www.youtube.com/watch?v=WYpzI0T23Ko när dom godkänt den.

MVH


Låter arg! Jävligt arg! :P gz
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
User avatar
ramberg
Posts: 1081
Joined: 07 Feb 2009, 16:46
Location: Säter i Dalarna

Post by ramberg »

Fredriktak wrote:Låter arg! Jävligt arg! :P gz


Den har väl alltid låtit gött! 8)
micke999
Posts: 444
Joined: 09 Jul 2008, 00:05

Post by micke999 »

grattis hur mycke laddas de?
ms racing
User avatar
Fredriktak
Posts: 1263
Joined: 16 Apr 2006, 18:44
Location: Hedemora

Post by Fredriktak »

ramberg wrote:
Fredriktak wrote:Låter arg! Jävligt arg! :P gz


Den har väl alltid låtit gött! 8)


Det har du rätt i :)
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

micke999 wrote:grattis hur mycke laddas de?


Från 2 bar vid 5000 till 2.5 bar vid 7500 rpm.
Man lär göra allt för att skona lådorna:)
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Fan vad grymt, man blir ju lite sugen på en z58a själv =) La ni stoppet på 7500?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Mattias Sandgren
Posts: 622
Joined: 24 Nov 2005, 21:32
Location: Sävar/Umeå
Contact:

Post by Mattias Sandgren »

Grattis till fina siffror! Image

Hur löstes problemet med att det ville skjuta olja ur motorn (oljestickan?) eller vevhusventilationen ?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Mattias Sandgren wrote:Grattis till fina siffror! Image

Hur löstes problemet med att det ville skjuta olja ur motorn (oljestickan?) eller vevhusventilationen ?


Det är inga problem när man står still. Det är röret han har satt i oljereturröret från toppen som är boven. Det skvätter upp där när man kör!
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

bmwpatrik wrote:Nej specen på första sidan är inte aktuell längre, var ett tag sen den va de.
Är inge speciellt igentligen, helsmidd 2,8 liters M20 med z58, billetvippor, BW s372 med mera, ska uppdatera specen nån dag.

Peppe, haha ja visst är de synd, nej ärligt M20 is tha shit, tycker de är en kanon motor, min går riktigt fint och blir rätt elak om man närmar sig pannrumet med pjäxan.

Film från bromsningen: http://www.youtube.com/watch?v=WYpzI0T23Ko när dom godkänt den.

MVH


Synd bara att så få fortfarande håller på med dom, ni gom gör ja ni räddar min dag då och då, m20 trimmare alltså ;)
User avatar
Fredriktak
Posts: 1263
Joined: 16 Apr 2006, 18:44
Location: Hedemora

Post by Fredriktak »

Har snackat med chefen om att få låna lite plats i lokalen, och det va inga problem. Så han är förberedd. Bara att höra av dig när det blir dax.
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Glömde skriva lite fakta vi fick ut. Turbon är en 372 med 1.10 avgashus. Vid 2.5 bar och 837 whp var mottrycket i kollektorn 2.3 bar.
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Bmwandreas wrote:Glömde skriva lite fakta vi fick ut. Turbon är en 372 med 1.10 avgashus. Vid 2.5 bar och 837 whp var mottrycket i kollektorn 2.3 bar.
Cool, vad är det för mått in/ut på en sån?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

72mm in och 75mm turbin.
joas_86
Posts: 102
Joined: 20 Nov 2006, 12:15
Contact:

Post by joas_86 »

Fredriktak wrote:Grattis! :) Får höra av dig när det börjar bli dax för lack, se om jag känner mig varm i kläderna.



Är det jag som är dum som inte kan läsa, men ska alltså Peckas Bmw E21 bli lackerad nu ?

Vilken färg :shock:
Image
Post Reply