Page 34 of 61
Posted: 01 Jun 2010, 13:01
by dgyldmark
kloster ost är fint!
Posted: 01 Jun 2010, 22:15
by Pitbull
PM
Posted: 01 Jun 2010, 22:35
by m_ellisson
Drullen: Jo
Vad säger du om en kopp java imon?
M3JONAS: Ja det är det..Det är intressant att plocka isär & kolla på allt också
Ingen tvekan här det ska byggas ihop!
Pimplaren: Ofan men då är man inte tillräckligt intresserad!
Xtiz: Okej
men Pitbull har ett
Posted: 01 Jun 2010, 22:47
by m_ellisson
Spekade isär maskinen igår
Toppen klarar sig bara lite krokiga ventiler på 6an..
Övriga kolvar/stakar ser okej ut!
Ramlagerna var som nya!
Vevlagerna började bli dåliga!
Lite fler bilder:
6ans Kolv
Skadad som jag är så körde jag bort till Konga rakan idag för att se om jag kunde hitta biten som fattas på växellådan
Kolla vad jag hittade i diket
bara att svetsa dit igen ju
Posted: 02 Jun 2010, 07:36
by Pitbull
Haha.
Kul att du hittade hålet i lådan.
Hur ser veven ut? Lika bra att byta så den inte har fått stryk.
/ Mvh
Posted: 02 Jun 2010, 10:31
by markus
EXAKT likadand ras som jag fick i höstas =) Förutom att ditt block blev " lite" mer förstört
Posted: 02 Jun 2010, 16:46
by m_ellisson
Pitbull wrote:Haha.
Kul att du hittade hålet i lådan.
Hur ser veven ut? Lika bra att byta så den inte har fått stryk.
/ Mvh
Ja vafan den passade ju som handen i handsken oxå
Veven ser ok ut på lagerytorna men den har fått smisk på andra ställen så det är lika bra att byta!
Posted: 02 Jun 2010, 16:48
by m_ellisson
markus wrote:EXAKT likadand ras som jag fick i höstas =) Förutom att ditt block blev " lite" mer förstört
Måste ju vara kolvbultsras?
Körde du smidda lr std grejor?
Posted: 02 Jun 2010, 17:36
by dgyldmark
Tror mer på att kolven separerat.
Posted: 02 Jun 2010, 18:53
by Bäckis
Kolvarna går av ovanför bulten och sen slaktar staken block och allt annat den kommer åt. Ingen ovanlig syn med standardkolvar om man går över 400whp.
Posted: 02 Jun 2010, 20:20
by m_ellisson
Bäckis wrote:Kolvarna går av ovanför bulten och sen slaktar staken block och allt annat den kommer åt. Ingen ovanlig syn med standardkolvar om man går över 400whp.
Okej Bäckis
Då är det så! Och samma sak gäller om man skulle använt vanoskolvarna? Väger väl mindre, blir dock mycket lägre komp med 135 stakar!??
Posted: 02 Jun 2010, 20:27
by Ronnie AVR
Fan vad trist men du fick ju lite kul iaf
Så vad händer nu? Kan kolla om jag har den aludelen som packboxen sitter i imorgon när jag ska förbi garaget. har ett reserv block som står och har du tur sitter den kvar.
Mvh
Posted: 02 Jun 2010, 22:20
by m_ellisson
Ronnie AVR wrote:Fan vad trist men du fick ju lite kul iaf
Så vad händer nu? Kan kolla om jag har den aludelen som packboxen sitter i imorgon när jag ska förbi garaget. har ett reserv block som står och har du tur sitter den kvar.
Mvh
Blir väl att slänga ihop nått liknande då ekonomin inte tillåter något annat! Tyvärr!
Posted: 02 Jun 2010, 22:39
by markus
Standard grejor i min ochså med ca 330whp dock gick min 1200 mil på bana innan det gav sig och innan det hade bäckis plågat den i ett antal mil =)
Posted: 03 Jun 2010, 00:48
by dgyldmark
Bäckis wrote:Kolvarna går av ovanför bulten och sen slaktar staken block och allt annat den kommer åt. Ingen ovanlig syn med standardkolvar om man går över 400whp.
Gäller detta "bara" m20 (hittat i tidigare tråd) & m50. Inte s38? hehe
Posted: 03 Jun 2010, 08:50
by Thörn
blev det "bara" 138km/h i slutfart på BR? du borde väl legat på typ 150+ med den effekten
http://www.blackrace.nu/raceresultat.asp?raceID=369