Page 33 of 42
Posted: 26 Apr 2008, 13:31
by Krillian
Chrille wrote:Haha.. nä det går ju inte
nepp. så jag tycker du ska måla orange den me
Posted: 26 Apr 2008, 21:09
by JimmyA
oj vad mkt lim du har, nu är det här bilar jag vet, men som utbildad möbelsnickare har man lärt sig att tjockast limfog inte är starkast, tror du ska nöja dig med att spraya packningen.
Posted: 27 Apr 2008, 08:08
by Chrille
Hade varit perfekt Konny, men e de inte lite bökigt att skicka från Finland?
Posted: 27 Apr 2008, 12:54
by PureSpirit
Om det är bökigt och eller någe så har jag ett par S50 motorfästen liggandes här i sverige (för det ska väl vara samma) har dock inte kuddar
De är inte blästrade och fina utan ser ut som motorfästen brukar efter några år
Skicka Pm om det strular till sig med de andra fästena så du får i maskinen någon gång
Posted: 27 Apr 2008, 15:43
by Konny
Chrille wrote:Hade varit perfekt Konny, men e de inte lite bökigt att skicka från Finland?
De är inga problem att skicka från Åland! kommer på några dar och kostar typ samma som att skicka innom sverige! Har skickat mycket grejer till sverige
Posted: 29 Apr 2008, 20:22
by Chrille
Posted: 29 Apr 2008, 21:41
by Roobin
polarn din e inte sugen på att sälja fälgarna mån tro?
Posted: 29 Apr 2008, 23:06
by Chrille
nähä du.. ska nån ha dom se e de fan jag
Posted: 30 Apr 2008, 15:01
by Roobin
Chrille wrote:nähä du.. ska nån ha dom se e de fan jag
haha
man kan ju alltid försöka, finns ju knappt några fälgar att få tag på så här års, konstigt. såg riktigt grymma ut dock.
Fortsätt jobba på o drick inte allt för mkt nu, trevlig helg
Posted: 03 May 2008, 21:41
by Chrille
Tjo, har nu i dag försökt provmontera M50in men det fick åt helvete...
Konny skickade mig 2st E36 325 motorfästen och 1st E28 motorkudde. (Tack Konny)
Jag tänkte att det skulle att gå med en E30 motorkudde på förarsidan och en E28 på passagerarsidan.
Tji fick jag...
Om jag lägger i motorn så att motorfästet är på e30 kudden på förarsidan och sedan släpper ner mer så att motorn blir i M50 lut är det fortfarande 5-10 cm kvar ner till E28 kudden på passagerar sidan... vad gör jag för fel?
Vet att man ska ha e28 kuddar på båda sidor men då borde det bli ännu värre... den skulle ju luta mer än vad den ska göra + att grenröret tar i...
Jag har satt motorfästerna åt rätt håll men börjar filura på om det är meningen att passagerarsidans fäste ska sitta upp och ner?
Rätt håll:
Upp och ner:
Blir tokig på det här...
Vilka hål ska kuddarna sitta i och på vilket håll? Är E28 kuddarna lika dana på båda sidor... är helt yr nu.
Här kommer lite bilder som kanske kan hjälpa till...
Så här satte jag kudden:
Posted: 03 May 2008, 21:59
by bumper
Posted: 03 May 2008, 22:01
by Konny
hehe, du ska ha fästerna rätt väg på båda sidor
den där kudden hade jag på avgassidan. skall vara med styrningen neråt och vriden att de övre (som skruvas fast i fästet) blir längre in mot motorn! alltså andra vägen mot hur du hade satt den
Posted: 03 May 2008, 22:18
by Chrille
okej, men vad hade du för kudde på insugsidan?
Verkar ju som det måste vara en sjukt låg kudde alternativt, ingen alls..
Posted: 03 May 2008, 23:38
by pelko
6,5cm är båda kuddarna. Kika i min tråd, har massor utav bilder på motorfästena, kuddarna osv.
Mvh Mathias
Posted: 04 May 2008, 20:06
by Konny
Chrille wrote:okej, men vad hade du för kudde på insugsidan?
Verkar ju som det måste vara en sjukt låg kudde alternativt, ingen alls..
Hade 535 kudde där oxå för den sitter där än idag
Posted: 04 May 2008, 20:11
by Chrille
Okej, jag har jagat 535-kudde hela dagen idag utan framgång.. får bli att beställa av BMW i morgon..
Posted: 04 May 2008, 22:26
by oddis
Vet ikke om dette kan hjelpe deg å løse ditt problem:
www.e3024v.com wrote:It was very hard to get the engine mount arms to line up with the E28 M5 rubber engine mounts and when the engine was finally lowered down onto the mounts it sat at a skewed angle along the front to rear axis of the car. Comparison with other e36 engine mount arms used on an S50 converted E30 showed my nearside arm to be different despite supposedly being the correct arm.
I traced another nearside engine mount arm locally and collected it. Here you can see the difference between my original arm and the replacement. The correct arm has a 'ridge' cast around it's width about 1/3rd of the way down. Strangely both arms had the same BMW part number cast into them.
Det ska vel også vara en spacerskive på førarsidan, det lagger ju koed.dk upp til på sitt "m50 i e30 kit". E28 535 kudder + 1 stk spacerskiva.
http://www.e3024v.com/project6.htm