Page 33 of 44

Posted: 05 May 2009, 21:56
by M3-emil
Fan va gött :D :D
Blir riktigt nice!

Sugmotor i år då?

Posted: 06 May 2009, 06:54
by Nisse977
Sketgött!!!! :D :D :D

Det är 6-vxl låda också då eller? Den ser nämligen längre ut än min 5-vxl ZF låda.

:mrgreen:

Posted: 06 May 2009, 07:28
by Thörn
fan va gött :D började bli orolig du skulle sälja bort alla pryla nu igen,
lär bli grym karaktär med den motorn i en lätt e30! Dessutom driftsäkert och bra. Blir det org styrsystem? kanske är rätt knepigt med massa cambus elektronik?

Posted: 06 May 2009, 09:42
by kristov
Thörn wrote:fan va gött :D började bli orolig du skulle sälja bort alla pryla nu igen,
lär bli grym karaktär med den motorn i en lätt e30! Dessutom driftsäkert och bra. Blir det org styrsystem? kanske är rätt knepigt med massa cambus elektronik?


Det går finfint med orig ECU då dom fått med komplett EWS och nyckel. Många som kör så i Norge.

Posted: 06 May 2009, 10:27
by wuffee
Ingen dålig pjäs och en eloge till herrn som vågar LÅNA ut en m3 motor...
Kan bli en kul bil de där :)

Mvh
Uffe

Posted: 06 May 2009, 16:06
by AndreasT
Behandla motorn väl nu :wink:

Posted: 06 May 2009, 21:22
by pelko
Kul att ni tror som jag, att det kan bli ballt.

Först trodde jag att jag skulle få bygga om grenrör, insug och tråg för att det ska passa någorlunda i E30n.

Men idag så insåg jag och en polare att det kan gå vägen rätt smidigt.

Vi började med att sätta sågen i fronten på bilen och ta bort en del av fronten som är i vägen för att man ska kunna köra in motorn rakt frammifrån. Det tog emot att såga men det kommer inte synas när allt är ihop sedan igen samt att det hade varit omöjligt att passa in allt utan att kapa fronten.

Men M50n är urlyft iallafall och S50n är nerlyft. Imorgon ska jag börja modifiera balken så att man kan få dit motorn på riktigt med motorkuddarna. Sedan ska det byggas nya fästen för en ny krängningshämmare. Det är lite meck och trångt som fan men det ska skruvas aktivt nu så man får köra lite snart.

Kommer bilder fram mot helgen, då på en fint putsad maskin :-)

Mvh

Posted: 06 May 2009, 21:31
by HULTA
varför såga när det går att få ner s50in med låda i ett stycke?? :roll:

mvh

Posted: 06 May 2009, 21:33
by pelko
Med originaltråget passar det inte mot mycket, tar i rattaxel, balk och krängningshämmare. Med ett nylackat motorrum vill jag inte tvinga ner skiten där :D

Mvh

Posted: 06 May 2009, 21:38
by HULTA
med e34tråget går det bra utan att repa eller kapa någonstans

mvh

Posted: 06 May 2009, 21:39
by Storås
Grattis till ett fränt bilrecept :)


Mvh

Posted: 06 May 2009, 21:39
by pelko
Jo jag vet, men nu ska jag inte köra med E34 tråg ;)

Mvh

Posted: 06 May 2009, 22:45
by oddis
Et bra val! S50n kommer bli sinnessjukt rolig. Man innser hur mkt battre BMWs M divisjon ar på at konstruera motorer när man har provat en sånn maskin.

Orginaltråg är en bra løsning tycker jag med. Svetsa om frontpartiet på tråget, så klarar det av balken
http://images.bimmers.no/files/upoi2a94757b8wg3b9te.jpg
http://images.bimmers.no/files/ip4d0whl2020ys5zj9pe.jpg
http://images.bimmers.no/files/kww8ucad57ftm2vvvfy5.jpg

Posted: 07 May 2009, 15:16
by Thörn
Et bra val! S50n kommer bli sinnessjukt rolig. Man innser hur mkt battre BMWs M divisjon ar på at konstruera motorer när man har provat en sånn maskin.

Jo jag håller med har iofs bara kört en vanlig (dock ny) m3 3.2 och dom drar iväg gott redan orginal med betydligt tyngre bil

Posted: 07 May 2009, 19:27
by J@ke
Imponerande bygge och helrätt färgval! sjukt snyggt! :P

Posted: 08 May 2009, 21:15
by pelko
Tackar.

Imorgon ska jag modda klart balken och få upp motorn i stativet och riva allt.

Hoppas motorn är i bra skick och inga oväntade saker syns.

Mvh

Posted: 09 May 2009, 00:27
by Chrille
Tack o lov... Blev orolig där ett tag.
S50, Hell yeah.. skruva på nu ffs så de blir lite åka av snart!