Pelko - BMW 327 turbo. SÅLD.

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
M3-emil
Posts: 400
Joined: 01 Mar 2008, 18:08
Location: Charlottenberg

Post by M3-emil »

Fan va gött :D :D
Blir riktigt nice!

Sugmotor i år då?
Mvh Emil

Tel 0730 84 50 34
User avatar
Nisse977
Posts: 1763
Joined: 28 May 2006, 08:34
Location: Göteborg
Contact:

Post by Nisse977 »

Sketgött!!!! :D :D :D

Det är 6-vxl låda också då eller? Den ser nämligen längre ut än min 5-vxl ZF låda.

:mrgreen:
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Thörn
Posts: 3134
Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG

Post by Thörn »

fan va gött :D började bli orolig du skulle sälja bort alla pryla nu igen,
lär bli grym karaktär med den motorn i en lätt e30! Dessutom driftsäkert och bra. Blir det org styrsystem? kanske är rätt knepigt med massa cambus elektronik?
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
kristov
Posts: 568
Joined: 20 Nov 2005, 15:16
Location: Norge

Post by kristov »

Thörn wrote:fan va gött :D började bli orolig du skulle sälja bort alla pryla nu igen,
lär bli grym karaktär med den motorn i en lätt e30! Dessutom driftsäkert och bra. Blir det org styrsystem? kanske är rätt knepigt med massa cambus elektronik?


Det går finfint med orig ECU då dom fått med komplett EWS och nyckel. Många som kör så i Norge.
wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

Post by wuffee »

Ingen dålig pjäs och en eloge till herrn som vågar LÅNA ut en m3 motor...
Kan bli en kul bil de där :)

Mvh
Uffe
User avatar
AndreasT
Posts: 872
Joined: 20 Nov 2005, 15:54

Post by AndreasT »

Behandla motorn väl nu :wink:
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Kul att ni tror som jag, att det kan bli ballt.

Först trodde jag att jag skulle få bygga om grenrör, insug och tråg för att det ska passa någorlunda i E30n.

Men idag så insåg jag och en polare att det kan gå vägen rätt smidigt.

Vi började med att sätta sågen i fronten på bilen och ta bort en del av fronten som är i vägen för att man ska kunna köra in motorn rakt frammifrån. Det tog emot att såga men det kommer inte synas när allt är ihop sedan igen samt att det hade varit omöjligt att passa in allt utan att kapa fronten.

Men M50n är urlyft iallafall och S50n är nerlyft. Imorgon ska jag börja modifiera balken så att man kan få dit motorn på riktigt med motorkuddarna. Sedan ska det byggas nya fästen för en ny krängningshämmare. Det är lite meck och trångt som fan men det ska skruvas aktivt nu så man får köra lite snart.

Kommer bilder fram mot helgen, då på en fint putsad maskin :-)

Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

varför såga när det går att få ner s50in med låda i ett stycke?? :roll:

mvh
Team Boost Performance

+358405680216
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Med originaltråget passar det inte mot mycket, tar i rattaxel, balk och krängningshämmare. Med ett nylackat motorrum vill jag inte tvinga ner skiten där :D

Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

med e34tråget går det bra utan att repa eller kapa någonstans

mvh
Team Boost Performance

+358405680216
User avatar
Storås
Posts: 937
Joined: 02 Nov 2007, 14:12
Location: Surahammar

Post by Storås »

Grattis till ett fränt bilrecept :)


Mvh
Mathias Storås / 0705283401 / storaas@gmail.com
RUSSiANRACiNG
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Jo jag vet, men nu ska jag inte köra med E34 tråg ;)

Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
oddis
Posts: 237
Joined: 25 Nov 2005, 16:52
Location: Solør - Norge
Contact:

Post by oddis »

Et bra val! S50n kommer bli sinnessjukt rolig. Man innser hur mkt battre BMWs M divisjon ar på at konstruera motorer när man har provat en sånn maskin.

Orginaltråg är en bra løsning tycker jag med. Svetsa om frontpartiet på tråget, så klarar det av balken
http://images.bimmers.no/files/upoi2a94757b8wg3b9te.jpg
http://images.bimmers.no/files/ip4d0whl2020ys5zj9pe.jpg
http://images.bimmers.no/files/kww8ucad57ftm2vvvfy5.jpg
Thörn
Posts: 3134
Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG

Post by Thörn »

Et bra val! S50n kommer bli sinnessjukt rolig. Man innser hur mkt battre BMWs M divisjon ar på at konstruera motorer när man har provat en sånn maskin.

Jo jag håller med har iofs bara kört en vanlig (dock ny) m3 3.2 och dom drar iväg gott redan orginal med betydligt tyngre bil
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
User avatar
J@ke
Posts: 59
Joined: 04 May 2009, 09:22
Location: 5 km från High Chaparral

Post by J@ke »

Imponerande bygge och helrätt färgval! sjukt snyggt! :P
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Tackar.

Imorgon ska jag modda klart balken och få upp motorn i stativet och riva allt.

Hoppas motorn är i bra skick och inga oväntade saker syns.

Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Tack o lov... Blev orolig där ett tag.
S50, Hell yeah.. skruva på nu ffs så de blir lite åka av snart!
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
Post Reply