Page 32 of 42

Posted: 25 Mar 2008, 09:29
by Chrille
Nisse Järnet wrote:Då får du köra med dubbla walbro :)


Får se hur det lbi nästa sommar då... orkar inte böka mer med pumpen.

Posted: 25 Mar 2008, 09:41
by Chrille
Borrade ur nitarna och delade packningen samt limmade alla lager samt även topp och block.

Drog sen i hop det... lär ju inte vara för lite lim ialla fall :)

Man ska ju ha packningsilikon i framkant men jag tog även lite i bakkant, eftersom jag har för mig att vissa har haft läckage där. var det dumt?

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Posted: 25 Mar 2008, 11:48
by kristov
Kan väl inte va bra att ha det kletet på kolvarna och cylinderväggarna?

Jag tycker det borde räcka att bara spruta på packningen.

Posted: 25 Mar 2008, 12:35
by Vision79
Hm...skulle ha gjort en pappbit(ar) o lagt över kolvarna , vill inte ha en massa lim där i onödan!!

Posted: 25 Mar 2008, 13:22
by Chrille
Limmet lär väl turbon mumsa i sig rätt snabbt och spotta ut i downpipen...

Posted: 25 Mar 2008, 18:56
by Chrille
Vi startade upp polarens RX-7:a i går http://www.youtube.com/watch?v=VQ4Cw-wec1I så nu är man ju ännu mer sugen på att få igång Bimmern...

Posted: 25 Mar 2008, 20:04
by peppe
Ja nog brinner limmet upp för eller senare, frågan är ju bara när och hur bra det är och ha det fulle maskin, men dragen topp sitter som man brukar säga :)

Posted: 26 Mar 2008, 09:25
by Chrille
Ja det är nog ingen fara.

Nåt jag tänkte på är dock att hålen till vattenkanalerna är väldigt små i packningen, är det inte risk att de sätts igen av limmet?

Posted: 26 Mar 2008, 09:56
by Markus F
Jag hade nog varit mer orolig för oljekanalen block-topp och tryckarna i så fall.
Men det kan nog gå bra, limmet ska ju inte torka och förhoppningsvis följer det med oljan.
Kolvringarna mår kanske inte heller bra av limmet.
Byt olja direkt efter första varmkörningen.

Posted: 03 Apr 2008, 14:46
by ippe
Vilken hylsa blev det att du använde? Du har inte möjlighet att köpa ut en? Skulle uppskattas!!

Posted: 03 Apr 2008, 23:10
by Chrille
Det blev Biltemas.. men funkar säkert med vilken hylsa som helst, bara den är med 3/8 infästning.

Posted: 10 Apr 2008, 21:41
by Chrille
Lite nya bilder...
Är för trött för att skriva något nu så bilderna får tala för sig själv...

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Posted: 25 Apr 2008, 23:42
by bmw_pelle
Ser ju fan ut som att de kan gå med M50 lutning med de grenröret, om du har tur så :)

Posted: 26 Apr 2008, 07:48
by Chrille
Ja det är väl Wastegate-röret som kan jävlas som du sa.

Svetsar fast skiten direkt i avgasdelen på turbon om bilfan ska hålla på o vara kaxig mot mig...
:evil:



Vi får hoppas det passar 8)

Posted: 26 Apr 2008, 09:18
by Krillian
Chrille wrote:Ja det är väl Wastegate-röret som kan jävlas som du sa.

Svetsar fast skiten direkt i avgasdelen på turbon om bilfan ska hålla på o vara kaxig mot mig...
:evil:



Vi får hoppas det passar 8)



men den WG kan du inte använda?

helt fel färg ju måste vara orange ;)

Posted: 26 Apr 2008, 12:55
by Chrille
Haha.. nä det går ju inte :)



Jag har nu i alla fall fått tag på E21 bromservo.


Behöver dock ha 325 E36 Motorfästen samt E28 535 motorkuddar innan jag kan lyfta i maskin... Är det någon som har detta som ligger o skräpar :roll:

Posted: 26 Apr 2008, 13:01
by Konny
Chrille wrote:Haha.. nä det går ju inte :)



Jag har nu i alla fall fått tag på E21 bromservo.


Behöver dock ha 325 E36 Motorfästen samt E28 535 motorkuddar innan jag kan lyfta i maskin... Är det någon som har detta som ligger o skräpar :roll:




tja!
Jag har fästen och EN kudde! blästrade och lackade fint som fan :wink: kan ju ta de via pm el msn