Page 32 of 50

Re: Jockes E28. söker stötfångare bak!

Posted: 10 Jun 2014, 10:48
by johankihl
Man lär varva lite mer...

Skickat från min HTC One via Tapatalk

Re: Jockes E28. söker stötfångare bak!

Posted: 10 Jun 2014, 11:04
by JockE28
johankihl wrote:Man lär varva lite mer...

Skickat från min HTC One via Tapatalk
:mrgreen:

Re: Jockes E28. söker stötfångare bak!

Posted: 13 Jun 2014, 21:27
by JockE28
Nästa besiktning 2016 :)

Image[/URL]Image[/URL]
Image[/URL]

Re: Jockes E28. besiktigad :)

Posted: 17 Jun 2014, 12:13
by wuffee
händer de skitofta att du åker över 270km/h?
trevlig bil btw..

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Re: Jockes E28. besiktigad :)

Posted: 17 Jun 2014, 12:16
by JockE28
wuffee wrote:händer de skitofta att du åker över 270km/h?
trevlig bil btw..

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Nej men hade vart trevligt att kunna åka motorväg ibland utan att ligga över 3000rpm

Tack!

Re: Jockes E28. besiktigad :)

Posted: 17 Jun 2014, 19:18
by Pimplaren
wuffee wrote:händer de skitofta att du åker över 270km/h?
trevlig bil btw..

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
270 kör man ju varje gång ! ;P

Re: Jockes E28. besiktigad :)

Posted: 17 Jun 2014, 19:21
by JockE28
Pimplaren wrote:
wuffee wrote:händer de skitofta att du åker över 270km/h?
trevlig bil btw..

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
270 kör man ju varje gång ! ;P
Märker det mer och mer :mrgreen:

Re: Jockes E28. besiktigad :)

Posted: 07 Jul 2014, 13:00
by JockE28
Någon som vet vad för ohm tankgivaren orginal jobbar med på en e28? :)

Re: Jockes E28. besiktigad :)

Posted: 09 Jul 2014, 12:01
by TheLeaf
JockE28 wrote:Någon som vet vad för ohm tankgivaren orginal jobbar med på en e28? :)
4.5-73.5ohm fick jag fram när jag sökte runt lite :)

Re: Jockes E28. besiktigad :)

Posted: 09 Jul 2014, 12:43
by JockE28
TheLeaf wrote:
JockE28 wrote:Någon som vet vad för ohm tankgivaren orginal jobbar med på en e28? :)
4.5-73.5ohm fick jag fram när jag sökte runt lite :)

Okej tack! Letat som fan :)

Men hur funkar en 0-90ohm givare till det tro?

Re: Jockes E28. besiktigad :)

Posted: 09 Jul 2014, 22:58
by TheLeaf
JockE28 wrote:
TheLeaf wrote:
JockE28 wrote:Någon som vet vad för ohm tankgivaren orginal jobbar med på en e28? :)
4.5-73.5ohm fick jag fram när jag sökte runt lite :)

Okej tack! Letat som fan :)

Men hur funkar en 0-90ohm givare till det tro?
Inge bra. Finns att köpa Autometer mätare för 0-90ohms givare. Jag gjorde så tyckte de va enklare än att hålla på med motstånd :roll:

Re: Jockes E28. Ohm tankgivare?

Posted: 01 Aug 2014, 16:43
by JockE28
Någon som är sugen på att köpa smidd m20 motor? Den som sitter i min. Toppackningen har gått igen. Ska undersöka om toppen klarat sig.

Re: Jockes E28. Ohm tankgivare?

Posted: 07 Aug 2014, 15:31
by JockE28
Hejsan, tänkte lägga m20 åt sidan, tyvärr? :)

Funderar på att sälja den i delar och bygga M50B32 Istället :)

Så jag har några frågor, behöver ju en m50 motor med e34ans tråg, men frågan är, med eller utan vanos? motorn ska ju bli smidd så vad orginal klarar är inte intressant, utan mer varför eller varför inte vanos?

Tanken är ser ut såhär:

M50B25V/IV
Smidda kolvar (supertech), stakar (mina "gamla")
M54b30vev
Balanserat
Stödgördel
Cooperring
Oversize-Ventiler
Ventilfjädrar
Dubbla Insugskammar
eget grenrör
Insug från ebay/orginal
1200/1600cc spridare


Sedan har jag lite frågor som någon av er kanske kan svara på.

Passar cp hd kolvbult i supertech kolvarna, eller medföljer det tillräckligt starka original?
Kan jag köra med svänghjulet och kopplingen från min m20? behöver m20ins bultar bara?
Sedan växellådans svep/lutning är väl samma som m20? (har 530d låda)

fyller på med frågor efter hand, Btw någon som är sugen på m20 prylar? :mrgreen:

Re: Jockes E28. Bort med M20 in med M50? :)

Posted: 08 Aug 2014, 16:45
by Ripper
Vanos lika med bättre register, hade jag haft plats o min kylare mm inte var ivägen hade jag byggt tebax min vanos :D

Re: Jockes E28. Bort med M20 in med M50? :)

Posted: 08 Aug 2014, 17:10
by JockE28
Ripper wrote:Vanos lika med bättre register, hade jag haft plats o min kylare mm inte var ivägen hade jag byggt tebax min vanos :D
Okej :) jag har hört att kammen i vanos är mildare eller är det buffel&båg?

Ska man ha två insugskammar från IV då? :)

Re: Jockes E28. Bort med M20 in med M50? :)

Posted: 08 Aug 2014, 20:58
by TreLingon
JockE28 wrote:
Ripper wrote:Vanos lika med bättre register, hade jag haft plats o min kylare mm inte var ivägen hade jag byggt tebax min vanos :D
Okej :) jag har hört att kammen i vanos är mildare eller är det buffel&båg?

Ska man ha två insugskammar från IV då? :)
Jag har inte hört nå skillnad...Men det kanske det är

Jag har vanoskammen orginal och iv kam på avgas !

Kör på en Vanos motor nu om du ska byta allt ändå..
Alltid trevligt med tidigare register :)

Re: Jockes E28. Bort med M20 in med M50? :)

Posted: 08 Aug 2014, 21:31
by JockE28
TreLingon wrote:
JockE28 wrote:
Ripper wrote:Vanos lika med bättre register, hade jag haft plats o min kylare mm inte var ivägen hade jag byggt tebax min vanos :D
Okej :) jag har hört att kammen i vanos är mildare eller är det buffel&båg?

Ska man ha två insugskammar från IV då? :)
Skitsnack :) Jag har inte hört nå skillnad...

Jag har vanoskammen orginal och iv kam på avgas !

Kör på en Vanos motor nu om du ska byta allt ändå..
Alltid trevligt med tidigare register :)
Då får det väl bli så :) :) dom verkar inte växa på träd längre bara :(