Page 32 of 34
Posted: 09 Jul 2009, 21:43
by m_ellisson
dgyldmark wrote:ZAK wrote:dgyldmark wrote:Är den färdig mappat upp till 5k ? lät som han inte riktigt ville , Var där uppe en rund med husan
Den tappar tändningen helt vid 5000. Vet inte riktigt vad som händer.
Har provat med 2 olika mappar och det är samma fel.
Vad ligger trigger angle på?
vad har du för spole & laddtider
Vi hade ju samma problem med min vid 4-5k varv första mappningen
Var inne o pillade lite på varvstoppsinställningarna (soft limit retard deg) sen gick det varva ut fullt!
Vilket ms kör du?
Posted: 09 Jul 2009, 23:00
by ZAK
MS1 V3 med extrakoden 029Y4.
MSD 6AL med MS blaster II spole
Trigger angle på 65
Laddtider vet jag inte till spolen.
Men vad ska dom stå på?
så kan jag kolla nästa gång jag är i bilen och rotar
Posted: 11 Jul 2009, 13:46
by m_ellisson
okej
Jag har samma MS fast kör bara med en Msd blaster ss spole!
Så här är mina dwell settings:
cranking dwell: 6 ms
running dwell: 3,8 ms
min discharge: 0,1 ms
Posted: 12 Jul 2009, 21:57
by ZAK
Var hos Masens motor idag och kollade igenom lite.
Ställde om fördelaren lite och kollade tändpunkter så att det stämde överens med MS'et.
Ut och provkörde lite, men det var ungefär samma fel.
Sänkte soppan liten då lambdan visade att det gick för fett.
Det hände inte så mkt där heller utan vi körde tillbaka till garaget.
Knackade ihop stiften till 1.00 istället för 1.30 och vips den gick till 7000 utan problem.
Nu är det bara lite mer mappande så kommer det nog spinna på bra sen.
Posted: 13 Jul 2009, 21:10
by m_ellisson
skönt att det löste sig!
Posted: 15 Jul 2009, 08:30
by ZAK
Var och mappade igår hos Masens Motor i hans Dynapac bänk.
Det blev inte som jag hoppats på tyvärr.
Laddet försvann precis vid 6300 och hittar ingen felkälla.
Så det fick bli varvstopp på 6500. Softcutten på 6300.
Resultatet blev 309hk på hjulen och lite över 400nm
Det positiva är iaf att jag har en väldigt mycket finare bromskurva i år än förra året och att den kommer dra mindre E85.
Ska ner till Meca raceway i eftermiddag och provköra iaf. Får se om det gett nått resultat på banan
Posted: 15 Jul 2009, 09:33
by Ludde_
Tråkigt med mindre effekt och laddförlusten
men skönt att du blivit av med tändmissarna
och krånglet med boxen.
Hur är din vid kallstarter mange?
Posted: 15 Jul 2009, 13:45
by ZAK
Det är inga större problem, men det är en inställningsfråga bara.
Börjar det jävlas så brukar jag ge fan i att fortsätta på startmotorn utan börja om och göra små korta starter för då får den mer soppa och startar lättare. Det var det problemet jag hade förra året, men det är borta nu.
Posted: 15 Jul 2009, 23:40
by Drullen
Får höra tiderna nu
Posted: 15 Jul 2009, 23:52
by ZAK
Drullen wrote:Får höra tiderna nu
Skrev detta i mecatråden:
Det gick inge vidare för min del idag.
Det var tur jag tog den ner på trailer då min kylare bestämde sig på nått konstigt vis att hoppa loss och komma emot kompressordrevet så det blev läckage.
Han med några repor iaf, men ingen som jag blev nöjd över.
Här är mina siffror iaf.
Bästa reaktion: 0.402
Bästa 60-fot: 1.848
Bästa 100m: 5.742
Bästa km/h: 142.59
Bästa 201m: 8.773
Mina bortförklaringar denna gång.
2 repor med vanliga gatdäck och inget fäste.
1 repan med slicksen fick jag inte i 2an.
2 repan så hade jag lyckats om jag inte slet bort växelspaksknoppen.
sista repan när kylarn fick sig en smäll så funkade allt klockrent tills jag trodde jag skjutit en tryckslang. Då var det kylarn som låg och bromsade =/
Det blir hem och meka lite och sen ner och köra en gång till i sommar tror jag.
_________________
Posted: 16 Jul 2009, 21:37
by m_ellisson
ZAK wrote:Var och mappade igår hos Masens Motor i hans Dynapac bänk.
Det blev inte som jag hoppats på tyvärr.
Laddet försvann precis vid 6300 och hittar ingen felkälla.
Så det fick bli varvstopp på 6500. Softcutten på 6300.
Resultatet blev 309hk på hjulen och lite över 400nm
Det positiva är iaf att jag har en väldigt mycket finare bromskurva i år än förra året och att den kommer dra mindre E85.
Ska ner till Meca raceway i eftermiddag och provköra iaf. Får se om det gett nått resultat på banan
Vad kör du i laddtryck samt spridare?
Posted: 16 Jul 2009, 23:28
by Kajan
Ja har bestämt mig att skita i allt som har med bilar att göra orkar inte mer snart måste få ordning på tickandet nu.. Fan me men fina tider iaf... Du är saknad nere på dockan iaf...
Posted: 16 Jul 2009, 23:49
by ZAK
m_ellisson wrote:ZAK wrote:Var och mappade igår hos Masens Motor i hans Dynapac bänk.
Det blev inte som jag hoppats på tyvärr.
Laddet försvann precis vid 6300 och hittar ingen felkälla.
Så det fick bli varvstopp på 6500. Softcutten på 6300.
Resultatet blev 309hk på hjulen och lite över 400nm
Det positiva är iaf att jag har en väldigt mycket finare bromskurva i år än förra året och att den kommer dra mindre E85.
Ska ner till Meca raceway i eftermiddag och provköra iaf. Får se om det gett nått resultat på banan
Vad kör du i laddtryck samt spridare?
0.8 och 630cc spridare
Posted: 22 Sep 2009, 19:53
by Grefven
bara fungerar det nu eller?
vissa har det bra.
Posted: 22 Sep 2009, 22:55
by Ludde_
bullen! wrote:bara fungerar det nu eller?
vissa har det bra.
Mange rasade diffen i somras, vet inte om det blivit så mycket skruvande sen dess?
Posted: 23 Sep 2009, 10:02
by Hansa
är väll bara kåken som det donas med nu!
Posted: 01 Oct 2009, 17:52
by ZAK
Blev rätt trött efter raset så ställde av bilen.
Hållt mig borta från både garage och internet.
Har enbart hållt på med att renovera huset som vi flyttade in i för 3 dagar sen.
Så nu kan man det här med att bygga kök, sätta tapeter, måla, bygga altan osv osv.
Så nu kan vi bo här iaf.
Det var inrökt och allmänt skabbigt. Köket kan man inte ens kalla för ett kök. Så hyresvärden fick snällt hosta upp slantar för en nästan totalrenovering.
Men nu börjar det lugna ner sig. Så ska väl snart bosätta mig i garaget igen