Ludde_ wrote:Jag lägger en glädje gissning på att pelkoman har blivit sugen på att hänga ner en s50 kanske?
Hoppas de iaf
Kan ju säga att jag tar studenten den 28e maj, inte har råd att luncha ute, tankar bruksbilen med mynt, och drömmer om S50.
Verkligheten är ... inte som drömmen
Mvh
Blir ingen skillnad när du sätter igång ordentligt med motorbygge, jag bor hos morsan o farsan, jobbar som rörmokare och har som minst 150kr/h, men inte fan har jag råd med något för det
Iofs tror jag inte ett rödblock med 16v topp och hx35a med behagligt tidigt ladd och massa vrid hade varit en tråkig kombination i en lätt e30, hade nog blivit ganska skön balans i bilen
ska bli kul o se vad det blir:) kul att prata med dig pelko synd bara att jag inte hann och komma förbi på kvällen o kolla hur din bil ser:( tjejen hade tydligen andra planer;) men tack så mycket pelko för kåpan! hör av dig om du letar efter något:)
Det händer saker med bilen hela tiden. Det är mest småsaker samt planerande då det faktiskt börjar ta sig nu med allting och slutet är nära. Jag har ingen egen kamera längre som är värd att fotografera med så jag väntar med att visa bilder tills den nya motorn kommer hem samt att jag fått låna en vettig kamera igen.
Jag vill även säga att Akf-Design har gått med och sponsrat mig och bilen. Alex som driver Akf är sjukt duktigt på att flocka detaljer. Det är inte bara flock på instrumentbrädor som är aktuella utan han kan flocka allting och gör det väldigt noga. Det går att flocka i flertalet färger och former. Det går även att få flockade motiv. Kika in på hans hemsida för att se lite bilder! Ni hittar ingen med bättre priser. http://www.akfdesign.se/
Jag ska visa bilder på min nya bräda som ska flockas, den kommer bli väldigt unik.
Sedan vill jag passa på att tacka alla kompisar och sponsorer som hjälpt till. När man tänker efter så är det sjukt mycket hjälp jag har fått utav kompisar. Det är inte småsaker utan saker som är helt avgörande och gör så att det ens går framåt. De som försökt bygga bil under gymnasiet utan något fast extrajobb vet hur det är. Så stort tack till alla hittills!
Hoppas visa en stor uppdatering i kommande vecka med en fin motor
För er som inte ser på bilderna så är det en M3 E36 3.2l motor. S50B32.
321hk org och varvar 7500rpm. Separat spjäll och ett redigt grenrör ser till så att folk vänder sig om. Det i 1100kg bil blir nog redigt kul.
Ska bes med med M20B20 sedan glider denna ner. Ska upp i motorstativet imorgon för att plockas ner och undersökas samt putsas.
Som ni förstår så är jag en fattig student. En S50B32 är ingen billig maskin. Det är en kompis som heter Andreas (ägde tidigare den blåa 912whp E36an) som köpte motorn från England för att själv ha i sitt kommande projekt. Andreas smider nya planer med en ballare motor och då tyckte han att det var lika bra att kolla om S50n fungerar, och här är vi, jag ska ha den i sommar Jag köper motorn till vintern om inget oväntat händer.