Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
tykoo
Posts: 499 Joined: 23 Aug 2007, 17:59
Location: Säter
Post
by tykoo » 14 Mar 2008, 18:17
ser riktigt bra ut. kommer bli så sjukt grymm när den e klar.
trevligt att du bygger klart så du får gasa lite i sommar
// Rasmus Wikström
Opel kadett -79 m50b25 turbo
BMW 525 e34 turbo - ihjäl/skrot
BMW 318is e36 - såld
AndreasT
Posts: 872 Joined: 20 Nov 2005, 15:54
Post
by AndreasT » 14 Mar 2008, 18:59
Tackar, jo den BÖR gå rätt bra på lite fis ladd med sin fina grundmotor, så hoppas den blir körbar trots den stora turbon.
Bonje
Posts: 1284 Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:
Post
by Bonje » 14 Mar 2008, 19:14
Ser väldigt tjusigt ut! Men ska du inte linda grenröret?
AndreasT
Posts: 872 Joined: 20 Nov 2005, 15:54
Post
by AndreasT » 14 Mar 2008, 19:19
Jag provade linda grenröret men det går nästan inte, är för tajt så blir bara en stor limpa och ser förjävligt ut. Skall sätta värme matta vid fjädertornet det blir det enda.
Bonje
Posts: 1284 Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:
Post
by Bonje » 14 Mar 2008, 19:21
Hahaha
Okej, jag förstår problemet!
AndreasT
Posts: 872 Joined: 20 Nov 2005, 15:54
Post
by AndreasT » 15 Mar 2008, 18:50
Ja man vill ju det skall se prydligt ut också så går ju inte ha en skogaholmslimpa med avgasbandage typ
Fuelrail och spridare monterade:
Svaravde nya bussningar i delrin till växellådan:
Fina slangar för bränslesystem
Oljematning till turbon:
Startmotor, tomgångsmotor, servokablage samt bränsleslangar dragna.
T39m
Posts: 196 Joined: 09 Apr 2007, 22:52
Location: Stockholm/Åkersberga
Post
by T39m » 15 Mar 2008, 18:55
Riktigt vackert Andreas!
Om man kommer ner till götet något i sommar så måste man få se vagnen
Och som du säger den lär gå bra även på lågt ladd eftersom grundmotorn är så pass rå som den är, det är ju de som gör de hela skoj, med ett hyffsat register
Mvh Jimmy
Jimmy J
Alive.se
Tack till: HULTA, Vänner, Peter
pelko
Posts: 4895 Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:
Post
by pelko » 15 Mar 2008, 20:50
Bosses bil och läder ligger i
Ser skitfint ut!
Mvh Mathias
s2_i_e30
Posts: 1682 Joined: 20 Nov 2005, 15:15
Location: Eskilstuna
Post
by s2_i_e30 » 21 Mar 2008, 20:30
sjukt fint de blir du
nu e vanoslocket klart föresten
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
Vision79
Posts: 2571 Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:
Post
by Vision79 » 21 Mar 2008, 21:09
MathiasH wrote: Tjena, är det krångligt med vanosen på s50? Är det dubbla? Har inte riktigt fattat nått om s50 alls
Annars, riktigt trevligt bygge, gillade ditt första med M50in =)
Det är dubbla...en för varje kam...dom har en mkt bredare styrning av kammarna än M50´n etc som är i princip av/på
robbz
Posts: 1919 Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo
Post
by robbz » 21 Mar 2008, 22:18
fy fan vad snyggt!
-men kommer verkligen insuget att hålla?
/mvh
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 21 Mar 2008, 22:21
Ja det tror jag nog, vi har kört 2 bar på helt orig utan problem.
AndreasT
Posts: 872 Joined: 20 Nov 2005, 15:54
Post
by AndreasT » 21 Mar 2008, 22:39
Tackar, jo får hoppas det håller, har även förstärkt det med 3st 10mm rundstavar.
ippe
Posts: 1370 Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå
Post
by ippe » 21 Mar 2008, 22:54
riktigt fint!