Re: BMW 535 Turbo! PPF BIG MEET? The Wind is vändning!
Posted: 15 Jul 2012, 20:36
cerveza wrote:I södern så byter vi låda och koppling på strax över timmen, här verkar det vara ett seriöst heltidsprojekt
Tog runt 2h för oss att få ner den på golvet, resten av tiden gick åt till att försöka få upp bilen tillräckligt samt åka och hämta andra verktyg! Jävla tur att Wanchai (Gustafsson här på PPF) kom förbi och av en ren händelse hade han en "highlift" bak i skåpet så vi kunde få upp han tillräckligt för att få under våra "pallbockar"cerveza wrote:I södern så byter vi låda och koppling på strax över timmen, här verkar det vara ett seriöst heltidsprojekt
Vi var ju tvungen att ha den i denna höjden, var ju inte direkt gott om plats under bilen så som det var nu, så vet inte hur det hade kunnat blivit enklare om bilen hade vart lägre? inga som helst problem att få ner eller upp lådan så som det är nu! =)St3v3 wrote:Blir ju bara tyngre och jobbigare när ni pallat upp den så högt, lyft den lagom och tryck upp lådan med benen/knäna om ni inte orkar
Yesbox! Annars får vi gnaga på pallarna som bävrar så kanske den trillar ner , vi är färdig med lampan iaf! Jag lägger den framför din bil i verkstaden så vet du vart den är sen!Gustafsson wrote:Du får säga till när ni är klara med lådbyte,så kommer jag förbi med jeeplyften så ni får ner bilen på backen igen.Jag jobber på hemma plan 1 till vecka efter denna sen blir det lite svårt att låna ut den lyften.
Jag har lyckats vrida av kardanen på en orginal 535a! =) . på gamla prylar kan allt möjligt hända verkar det som! Ett tips är väll att kanske slänga på en ballare koppling om du ändå ska riva och kostar nog inte så många hundra mer heller! Om du nu ska leka vidare! =)OldBeemer wrote:Kanske dags för ny tråd på PPF, "Byta låda tävling"! För min del är de dock byta koppling på min 535 då original inte ville vara med mer efter lite lek, med original effekt
Ska på turbo, har en s300 liggande, ska på med en 765 platta och sinter! Så ska de laddas satan till nästa sommarHansa wrote:Jag har lyckats vrida av kardanen på en orginal 535a! =) . på gamla prylar kan allt möjligt hända verkar det som! Ett tips är väll att kanske slänga på en ballare koppling om du ändå ska riva och kostar nog inte så många hundra mer heller! Om du nu ska leka vidare! =)OldBeemer wrote:Kanske dags för ny tråd på PPF, "Byta låda tävling"! För min del är de dock byta koppling på min 535 då original inte ville vara med mer efter lite lek, med original effekt
FiiiintOldBeemer wrote:Ska på turbo, har en s300 liggande, ska på med en 765 platta och sinter! Så ska de laddas satan till nästa sommarHansa wrote:Jag har lyckats vrida av kardanen på en orginal 535a! =) . på gamla prylar kan allt möjligt hända verkar det som! Ett tips är väll att kanske slänga på en ballare koppling om du ändå ska riva och kostar nog inte så många hundra mer heller! Om du nu ska leka vidare! =)OldBeemer wrote:Kanske dags för ny tråd på PPF, "Byta låda tävling"! För min del är de dock byta koppling på min 535 då original inte ville vara med mer efter lite lek, med original effekt
OldBeemer wrote:Ska på turbo, har en s300 liggande, ska på med en 765 platta och sinter! Så ska de laddas satan till nästa sommarHansa wrote:Jag har lyckats vrida av kardanen på en orginal 535a! =) . på gamla prylar kan allt möjligt hända verkar det som! Ett tips är väll att kanske slänga på en ballare koppling om du ändå ska riva och kostar nog inte så många hundra mer heller! Om du nu ska leka vidare! =)OldBeemer wrote:Kanske dags för ny tråd på PPF, "Byta låda tävling"! För min del är de dock byta koppling på min 535 då original inte ville vara med mer efter lite lek, med original effekt