Pecka Power E21 M20 2,8 Turbo 837 whp!!!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Montera ihop motorn igår igen med ny packning, tack som fan PPF som alltid ställer upp å hjälper till.
Ska till garaget nu och starta upp den, sket i de igår så silikonet fick härda ordenligt över natten, tack som fan till LBT som alltid ställer upp å fixar grejer och hjälper till.
Bara hoppas de funkar nu så man kan spöa skiten ordentligt i Orsa.
MVH
Ska till garaget nu och starta upp den, sket i de igår så silikonet fick härda ordenligt över natten, tack som fan till LBT som alltid ställer upp å fixar grejer och hjälper till.
Bara hoppas de funkar nu så man kan spöa skiten ordentligt i Orsa.
MVH
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
Vatten är den tät på nu, men självklart blev de nya problem, fy fan va less man är nu.
De sprutar olja ur oljestickshålet och kanske även vid vevhusröret, annars är de vinden som tar de med sig, hela sidan på motorn blir blöt, detta händer när man kör på mycke laddtryck, har kollat så inte vevhusventslangen inte är tät och filtret på burken, hittar inge fel.
Nån som vet va de kan vara????
Turbon är glapp både axiellt å radiellt men den tar inte i nånstans, kan de läcka från avgasturbin på nå vis så den skjuter ner tryck i oljereturen?
Börjar få slut på idéer nu så lite hjälp vore snällt.
MVH
De sprutar olja ur oljestickshålet och kanske även vid vevhusröret, annars är de vinden som tar de med sig, hela sidan på motorn blir blöt, detta händer när man kör på mycke laddtryck, har kollat så inte vevhusventslangen inte är tät och filtret på burken, hittar inge fel.
Nån som vet va de kan vara????
Turbon är glapp både axiellt å radiellt men den tar inte i nånstans, kan de läcka från avgasturbin på nå vis så den skjuter ner tryck i oljereturen?
Börjar få slut på idéer nu så lite hjälp vore snällt.
MVH
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
grövre slangar o anslutningar till vevhusventen, och om oljestickans rör slutar en bit ovan oljenivån borde det gå att köra med lite bondmek, en slang ifrån de röret till en burk istället för stickan om du ska köra i helgen. Leakdown test eller tryckluft i tändstiftshålen så märker du nog varför du har tryck där nere.
Mitsubishi EVO III projekt
- BmwFredrik
- Posts: 514
- Joined: 22 Nov 2005, 21:55
- Location: Dalarna/Långshyttan
Finalrepan. Grattis!
http://www.youtube.com/watch?v=AQG19o_8gKo (ny länk, HQ)
http://www.youtube.com/watch?v=AQG19o_8gKo (ny länk, HQ)
Last edited by JohnE on 25 Aug 2009, 11:40, edited 1 time in total.
John Edvardsson, noll sju noll tre fem två fyra fyra åtta två
- BmwFredrik
- Posts: 514
- Joined: 22 Nov 2005, 21:55
- Location: Dalarna/Långshyttan
Verkligen kul för Pekka.
Han lär dock satsa på någon annan låda, för det har funkar inte längre, han har för mkt av det göttiga moset i maskinen.
Även kul för oss som fått sponsra karln med smågrejor hela sommaren, så det var lite fräckt av honom att vinna över mig med en meter i första rundan.
Väntar på dina storlekar på kläder.....
Han lär dock satsa på någon annan låda, för det har funkar inte längre, han har för mkt av det göttiga moset i maskinen.
Även kul för oss som fått sponsra karln med smågrejor hela sommaren, så det var lite fräckt av honom att vinna över mig med en meter i första rundan.
Väntar på dina storlekar på kläder.....
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090