Page 4 of 5
Posted: 30 Aug 2007, 14:02
by Clew
Åfan ja den vart ju lite bulig den där, men inget som inte kan fixas
De va ja som köpte din m50 för övrigt, du ska få se vad den går för nästa år
Toppen har vart isärplockad å slipat in ventilerna, lager å ringar e bytta så nu blir den som ny (men den var ju faktiskt i fint skick i bottendelen innan).
MLS+ARP och en KKK K27a är påväg till den också...
Du har inte råkat hitta den där tryckaren som fattades föresten?
Du föresten så har jag en saab 9000 2,3t turbo liggandes, den duger väl kanske till 250+? Vet inte kanske för mkt mottryck på en 2,5a?
Posted: 30 Aug 2007, 14:25
by makkan_nykvarn
nej nej inga problem d där inte.. o blir ja för förbannad så har man ju en farsa som är plåtslagare/lackerare så
nej fan har letat överallt i den här jävla lägenheten efter den.. men kan fixa en ny om du inte redan har fixat en.. måste bara palla mig te skroten då
... jo den va i fint skick faktist orka bara som sagt inte fixa den nu när bilen vart som den vart
låter trevligt.. du måste bjuda på en åktur vet du väl!!!
hmm vet ej men d borde väl inte vara omöjligt d där inte.. nån annan här på forumet kanske vet om en saab turbo duger te iaf 250 hk
hur mkt vill du ha för den i så fall?
mvh..
Posted: 31 Aug 2007, 19:43
by Clew
haha klart du får en åktur
Jadu turbon e inte vacker men funkar bra å inget nämnvärt glapp, frågan e om den itne e lite liten ändå, 2 st skulle va tevligt
Posted: 03 Sep 2007, 09:06
by makkan_nykvarn
okej good
jo dne är nog för liten.. satsar mer på en kkk27:a lr nå liknande nu tror jag.. lika bra o ta en storlek större när man ändå håller på ju
Posted: 18 Sep 2007, 23:33
by Clew
Får du fart på skiten?
Har köpt en touring som vinterbil, du har inte lust att sälja inredning?
Posted: 23 Sep 2007, 16:18
by makkan_nykvarn
haha nej nje.. om 2 lr 3 helger ska motorn ur saken
visst den kan du väl få köpa om du har lite $$ o erbjuda
Posted: 21 Apr 2008, 11:54
by makkan_nykvarn
sådär ja.. nu har man ändrat lite här. har köpt en ny bil som jag bygger på.. motorn står på sidan av bilen än så länge men allt är klart.. köpte ett tomt skal i princip med drivlina som allt är överflyttat från den gamla bilen o en hel del sålt som jag hade dubbelt av.
va igår o hämta fuelcell av klabbe här på forumet o turbo, spridare, soppapump o fixad btr av silverrygg likaså..
535 lmm o org grenrör som är omgjort med T3 fläns o för extern WG o dumpventil o 535 spridare som jag sen sålde för behövde lite större variant, dom godsakerna köptes av snekast för en väldigt bra peng!
tackar silverrygg,snekast, klabbe för bra priset o bra byten! bilder kommer inom kort på allt..
mvh//marcus
Posted: 21 Apr 2008, 11:59
by makkan_nykvarn
nu är de endast lite slangar o progresiv malpassi kvar.. tackar RoDe för all hjälp o danne o danne. nu är snart koppling påväg hem o lite tjokare packning, sen är de endast lyfta i motorn som är kvar o åka o besikta bilen sen på med allt trim.
har någon högra framlycktan både hel o halvljus o fästerna lr bara fästerna till salu så säg till är i ganska så stort behov av de
Posted: 21 Apr 2008, 12:03
by Tysken
Vad ska du göra av den vita touringen då? Är den lagad där du krockade?
Posted: 21 Apr 2008, 12:13
by makkan_nykvarn
den vart fixad så de gick o köra med sen upptäckte jag massa rost o skit så lessna på den så den fick va donatorbil istället så nästa helg ligger alla delar jag inte ska ha sj av karossen i någon kontainer i tumba o skrotar
Posted: 22 Apr 2008, 08:03
by makkan_nykvarn
....
Posted: 22 Apr 2008, 16:20
by markus
För max 300 hk behöver du inte sänka kompen annars är ju vanoskolvar bra dom ger 7,5 i komp men 130mm stakarna ger betydligt mindre men vet inte exakt hur mycket..
Posted: 22 Apr 2008, 16:21
by makkan_nykvarn
Posted: 22 Apr 2008, 17:35
by makkan_nykvarn
markus wrote:För max 300 hk behöver du inte sänka kompen annars är ju vanoskolvar bra dom ger 7,5 i komp men 130mm stakarna ger betydligt mindre men vet inte exakt hur mycket..
okej bara vanoskolvar? har för mig att man skulle ha 130mm stakar o vanoskolvar för o få lagom komp.. men men minnet är ju bra kort på mig så kan ha fel
tänkte inte köra med de nu när sniket ska i men tänker köpa en till bottendel när bilen är klar så man kan ha den på sidan av o jobba lite då o då med den när man känner för de. så man kan ladda på lite mer te nästa säsong nämligen
Posted: 22 Apr 2008, 20:21
by pelko
Behöver du M20 motorkddar? Hade ju i garaget du kunde tagit direkt
Mvh Mathias
Posted: 22 Apr 2008, 21:31
by makkan_nykvarn
hahaha fan då
hur mkt ska du ha för dom då? slår en signal imorrn.. någon spec tid jag inte ska ringa.. ska upp te gbg på lördag lr söndag igen så då kan jag ju svänga förbi en snabbis
lätt o hitta ju
Posted: 22 Apr 2008, 21:40
by pelko
Du kan få dom och stakarna för 500 om du vill ha stakarna
Annars 100kr eller något?
Mvh Mathias