e30 325 touring snart turbo. mål strax under 300hk
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Åfan ja den vart ju lite bulig den där, men inget som inte kan fixas
De va ja som köpte din m50 för övrigt, du ska få se vad den går för nästa år
Toppen har vart isärplockad å slipat in ventilerna, lager å ringar e bytta så nu blir den som ny (men den var ju faktiskt i fint skick i bottendelen innan).
MLS+ARP och en KKK K27a är påväg till den också...
Du har inte råkat hitta den där tryckaren som fattades föresten?
Du föresten så har jag en saab 9000 2,3t turbo liggandes, den duger väl kanske till 250+? Vet inte kanske för mkt mottryck på en 2,5a?
De va ja som köpte din m50 för övrigt, du ska få se vad den går för nästa år
Toppen har vart isärplockad å slipat in ventilerna, lager å ringar e bytta så nu blir den som ny (men den var ju faktiskt i fint skick i bottendelen innan).
MLS+ARP och en KKK K27a är påväg till den också...
Du har inte råkat hitta den där tryckaren som fattades föresten?
Du föresten så har jag en saab 9000 2,3t turbo liggandes, den duger väl kanske till 250+? Vet inte kanske för mkt mottryck på en 2,5a?
Lars Lengstrand
-
nej nej inga problem d där inte.. o blir ja för förbannad så har man ju en farsa som är plåtslagare/lackerare så nej fan har letat överallt i den här jävla lägenheten efter den.. men kan fixa en ny om du inte redan har fixat en.. måste bara palla mig te skroten då ... jo den va i fint skick faktist orka bara som sagt inte fixa den nu när bilen vart som den vart
låter trevligt.. du måste bjuda på en åktur vet du väl!!! hmm vet ej men d borde väl inte vara omöjligt d där inte.. nån annan här på forumet kanske vet om en saab turbo duger te iaf 250 hk hur mkt vill du ha för den i så fall?
mvh..
låter trevligt.. du måste bjuda på en åktur vet du väl!!! hmm vet ej men d borde väl inte vara omöjligt d där inte.. nån annan här på forumet kanske vet om en saab turbo duger te iaf 250 hk hur mkt vill du ha för den i så fall?
mvh..
kan nås på: 0704786284
-
-
-
sådär ja.. nu har man ändrat lite här. har köpt en ny bil som jag bygger på.. motorn står på sidan av bilen än så länge men allt är klart.. köpte ett tomt skal i princip med drivlina som allt är överflyttat från den gamla bilen o en hel del sålt som jag hade dubbelt av.
va igår o hämta fuelcell av klabbe här på forumet o turbo, spridare, soppapump o fixad btr av silverrygg likaså..
535 lmm o org grenrör som är omgjort med T3 fläns o för extern WG o dumpventil o 535 spridare som jag sen sålde för behövde lite större variant, dom godsakerna köptes av snekast för en väldigt bra peng!
tackar silverrygg,snekast, klabbe för bra priset o bra byten! bilder kommer inom kort på allt..
mvh//marcus
va igår o hämta fuelcell av klabbe här på forumet o turbo, spridare, soppapump o fixad btr av silverrygg likaså..
535 lmm o org grenrör som är omgjort med T3 fläns o för extern WG o dumpventil o 535 spridare som jag sen sålde för behövde lite större variant, dom godsakerna köptes av snekast för en väldigt bra peng!
tackar silverrygg,snekast, klabbe för bra priset o bra byten! bilder kommer inom kort på allt..
mvh//marcus
-
nu är de endast lite slangar o progresiv malpassi kvar.. tackar RoDe för all hjälp o danne o danne. nu är snart koppling påväg hem o lite tjokare packning, sen är de endast lyfta i motorn som är kvar o åka o besikta bilen sen på med allt trim. har någon högra framlycktan både hel o halvljus o fästerna lr bara fästerna till salu så säg till är i ganska så stort behov av de
Last edited by makkan_nykvarn on 22 Apr 2008, 14:07, edited 1 time in total.
Vad ska du göra av den vita touringen då? Är den lagad där du krockade?
Lars 0708-520373
E34 M5 Touring
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=20859" onclick="window.open(this.href);return false;
E34 M5 Touring
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=20859" onclick="window.open(this.href);return false;
-
-
....
Last edited by makkan_nykvarn on 22 Apr 2008, 17:31, edited 1 time in total.
För max 300 hk behöver du inte sänka kompen annars är ju vanoskolvar bra dom ger 7,5 i komp men 130mm stakarna ger betydligt mindre men vet inte exakt hur mycket..
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
motorkuddar köpes omgående om någon har.. kanske till o med så någon bara har en ny liggandes då köper jag den ena va nämligen trasig o den andra såg ut o va i riktigt fint skick konstigt nog så har ni bara en som ni har liggandes så skicka den te mig så får vi komma på en bra summa pengar för den
-
markus wrote:För max 300 hk behöver du inte sänka kompen annars är ju vanoskolvar bra dom ger 7,5 i komp men 130mm stakarna ger betydligt mindre men vet inte exakt hur mycket..
okej bara vanoskolvar? har för mig att man skulle ha 130mm stakar o vanoskolvar för o få lagom komp.. men men minnet är ju bra kort på mig så kan ha fel tänkte inte köra med de nu när sniket ska i men tänker köpa en till bottendel när bilen är klar så man kan ha den på sidan av o jobba lite då o då med den när man känner för de. så man kan ladda på lite mer te nästa säsong nämligen
Behöver du M20 motorkddar? Hade ju i garaget du kunde tagit direkt
Mvh Mathias
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
-
Du kan få dom och stakarna för 500 om du vill ha stakarna
Annars 100kr eller något?
Mvh Mathias
Annars 100kr eller något?
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com