Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
TreLingon
- Posts: 2388
- Joined: 09 Aug 2008, 08:35
- Location: Västerås
-
Contact:
Post
by TreLingon »
Visste ni varför orginal spolarna sa ifrån ?
Fint mos

-
Danneeandersson
- Posts: 989
- Joined: 03 Sep 2011, 14:52
- Location: Finspång
Post
by Danneeandersson »
Stiften knackade till 0,4mm men den ville ändå missa! Ja jag är nöjd! nu får gärna slasket försvinna så jag kan provköra:)
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
-
mr_z
- Posts: 766
- Joined: 19 Aug 2008, 13:53
- Location: gävle
Post
by mr_z »
Min gick fint att köra med 0.6 gap utan missar med vagspolar
bmw e34 m5
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
-
Danneeandersson
- Posts: 989
- Joined: 03 Sep 2011, 14:52
- Location: Finspång
Post
by Danneeandersson »
Yes ska sätta dit vag spolar i förebyggande syfte:)
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
-
Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet »
Jag har aldrig knackat nåt stift med VAG-spolar

Kör original-gap, brukar vara 0.8 tror jag.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
-
Danneeandersson
- Posts: 989
- Joined: 03 Sep 2011, 14:52
- Location: Finspång
Post
by Danneeandersson »
Okej, ja det är nog lika bäst att sätta dit vag spolar. Gillar inte att ligga på gränsen:)
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
-
mr_z
- Posts: 766
- Joined: 19 Aug 2008, 13:53
- Location: gävle
Post
by mr_z »
Nisse Järnet wrote:Jag har aldrig knackat nåt stift med VAG-spolar

Kör original-gap, brukar vara 0.8 tror jag.
0.7 har jag för mej det va på mina, funkade bra upp till 700whp sen började den misstända, så gick ner till 0.6 då funkade de fint
bmw e34 m5
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
-
Danneeandersson
- Posts: 989
- Joined: 03 Sep 2011, 14:52
- Location: Finspång
Post
by Danneeandersson »
Ni som kör med vag spolar, ska man ha hüco eller Bosch spolar? Skiljer de på kvalitén nåt?
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
-
mr_z
- Posts: 766
- Joined: 19 Aug 2008, 13:53
- Location: gävle
Post
by mr_z »
Jag kör med dom ppf säljer heter nånting på b...

bmw e34 m5
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
-
Danneeandersson
- Posts: 989
- Joined: 03 Sep 2011, 14:52
- Location: Finspång
Post
by Danneeandersson »
Beru eller Bosch?:D
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
-
mr_z
- Posts: 766
- Joined: 19 Aug 2008, 13:53
- Location: gävle
Post
by mr_z »
Beru
bmw e34 m5
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
-
^Tonix^
- Posts: 178
- Joined: 02 Feb 2007, 16:30
- Location: Finland (Vaasa)
Post
by ^Tonix^ »
Bremi?

Tony Johansson
+35840-7293337
e30 M-Tech2 M50B30 6266gen2 804hk/967nm
(2015) 731hk/1000+nm. 1mile(1609m) @ 317,23km/h. 1/4 11,46sek/222.73km/h med 17" däck
-
Danneeandersson
- Posts: 989
- Joined: 03 Sep 2011, 14:52
- Location: Finspång
Post
by Danneeandersson »
Verkar finnas massa olika! Bremi, beru, bosch och hüco har ja hört iallafall

When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
-
mr_z
- Posts: 766
- Joined: 19 Aug 2008, 13:53
- Location: gävle
Post
by mr_z »
Bremi ska de vara. Körde med nå skit på min förra motor som krånglade mest hela tiden
bmw e34 m5
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177