Chrille - E30 Touring (Hundbilen)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Att inte ha toning alls går fet-bort p.g.a insynsskydd.
Vad tror ni om att ha en mörk på komiutrymmet och bakluckan samt en ljusare på bakdörrarn?
Vad tror ni om att ha en mörk på komiutrymmet och bakluckan samt en ljusare på bakdörrarn?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
M5 S62 IMOLA II
- P.Herrdahl
3:e eller 4:e bilden.
4:e beror ju på hur snutarna är där du bor.
här är det då inga problem alls att köra med tonad.och med tonat menar jag lämpligt tonat
Men kör på 3:an annars!
4:e beror ju på hur snutarna är där du bor.
här är det då inga problem alls att köra med tonad.och med tonat menar jag lämpligt tonat
Men kör på 3:an annars!
------------------------------------
www.lyckselebildemontering.se
www.lyckselebildemontering.se
- Overcharged
-
Jag tycker nog 4 ser helt klart snyggast ut.
Kör man ljustoning på framdörrrna så får man ha det även där, om jag nte minns fel, o med tanke på att bakdörrana är tonade såblir det även mörkt där framme o farbror raggmunk kan inte göra något.
I värsta fall så tonar du själv o åker förbi en glasfirma så kanske man kan lura åt sig ett papper att det är godkänt då är snutarna lurad, så gjorde en kompis till mig..
Jag sak själv tona kombin till sommarn, fast jag sak vilken dag som helst åka o kolkla på klistermärken om man sak sätta dom innan för toningen elelr utan på bilen.
Fcik reda på att man kunde bli rejält stämnd om man inte ahde skyltar på bilen elelr på dörran till till huset elelr lägenheten.
Men det blir oerhört snyggt denna bil.
Funderar på o ta nåra kort på kombiun jag med så får ni se hur dne ser ut.
Kör man ljustoning på framdörrrna så får man ha det även där, om jag nte minns fel, o med tanke på att bakdörrana är tonade såblir det även mörkt där framme o farbror raggmunk kan inte göra något.
I värsta fall så tonar du själv o åker förbi en glasfirma så kanske man kan lura åt sig ett papper att det är godkänt då är snutarna lurad, så gjorde en kompis till mig..
Jag sak själv tona kombin till sommarn, fast jag sak vilken dag som helst åka o kolkla på klistermärken om man sak sätta dom innan för toningen elelr utan på bilen.
Fcik reda på att man kunde bli rejält stämnd om man inte ahde skyltar på bilen elelr på dörran till till huset elelr lägenheten.
Men det blir oerhört snyggt denna bil.
Funderar på o ta nåra kort på kombiun jag med så får ni se hur dne ser ut.
Svintoleffe wrote:
Vadå för klistermärken?
Chrille Gustavson
M5 S62 IMOLA II
M5 S62 IMOLA II
Tycker du skall tona som bild nummer 4. Om du tonar som nummer 3 tycker jag det ser lite konstigt ut när förarrutan är helt klar. Kör du med 3:an kan det bli snyggare med lite ljusare toning.
Men jag vet inte vad för lagar som gäller i Sverige men här har polisen ett "referenskort" som dom tar fram om dom är osäkra på om förardörrens/frampassagerardörrens fönster är tonade, för dom får ju vara fabrikstonade men bara till en viss grad då förstås.
Hade en kamrat som råkade ut för denna kontroll med "referenskort" då hans toning var så bra gjord så de trodde att den var från fabrik. Han åkte dock till sist på böter (35€) efter att de funderat i 15 minuter samt att de gjorde en anmärkning om det i registerutdraget.
Men jag vet inte vad för lagar som gäller i Sverige men här har polisen ett "referenskort" som dom tar fram om dom är osäkra på om förardörrens/frampassagerardörrens fönster är tonade, för dom får ju vara fabrikstonade men bara till en viss grad då förstås.
Hade en kamrat som råkade ut för denna kontroll med "referenskort" då hans toning var så bra gjord så de trodde att den var från fabrik. Han åkte dock till sist på böter (35€) efter att de funderat i 15 minuter samt att de gjorde en anmärkning om det i registerutdraget.
Henrik Back
Nja vi får se hur det blir med toningen... lutar åt alternativ nummer 3..
Det fortsattes med roslagningen av hundluckan...
Efter att ha slipat spacklet och grundat så las baslacken på.
Tyvärr la jag på lite tjockt så färgen blev mörkare än vad den skulle vara
Skitsamma.. på med klarlacken.
Blev riktigt nöjd med resultatet.
Tyvärr började det bli dags att åka hem.. efter att färgen torkat ca. 1-2 timmar trodde jag det var lungt att dra sig hemmåt.
REGN!!!!!! fuck... ska jag sova i garaget eller...
nä, bära eller brista.. jag chansar på att det klarar sig...
Det gjorde det INTE!!!
Regnet löste upp klarlacken som inte var tillräcklit torr. det blev rinningar och apelsinyta.
Några idéer? Ska man försöka våtslipa eller är det bara att göra om skiten?
Den nya framskärmarna har ialla fall kommit...
Jag håller fortfarande på att slåss med bakkjolen som inte vill passa alls.
vill blir klar snart.... börjar bli segt det här...
Det fortsattes med roslagningen av hundluckan...
Efter att ha slipat spacklet och grundat så las baslacken på.
Tyvärr la jag på lite tjockt så färgen blev mörkare än vad den skulle vara
Skitsamma.. på med klarlacken.
Blev riktigt nöjd med resultatet.
Tyvärr började det bli dags att åka hem.. efter att färgen torkat ca. 1-2 timmar trodde jag det var lungt att dra sig hemmåt.
REGN!!!!!! fuck... ska jag sova i garaget eller...
nä, bära eller brista.. jag chansar på att det klarar sig...
Det gjorde det INTE!!!
Regnet löste upp klarlacken som inte var tillräcklit torr. det blev rinningar och apelsinyta.
Några idéer? Ska man försöka våtslipa eller är det bara att göra om skiten?
Den nya framskärmarna har ialla fall kommit...
Jag håller fortfarande på att slåss med bakkjolen som inte vill passa alls.
vill blir klar snart.... börjar bli segt det här...
Chrille Gustavson
M5 S62 IMOLA II
M5 S62 IMOLA II
- Strandholm
Jo det har jag gjort... där nere alltså... inte själva ramen där rutan sitter på... Vadå, varför undrar du?
Chrille Gustavson
M5 S62 IMOLA II
M5 S62 IMOLA II
- Strandholm
nja maskerat plåten.. hade alldrig låss det där men det var relativt rostfritt
Luckan är slut runt rutan på sidorna så den måste ändå bytas så småningom...
Luckan är slut runt rutan på sidorna så den måste ändå bytas så småningom...
Chrille Gustavson
M5 S62 IMOLA II
M5 S62 IMOLA II
- Strandholm
-
- Strandholm