Page 4 of 16

Posted: 02 Mar 2007, 19:53
by m50_micke
nu ere bara tryckrör kvar för mig att bygga och undrade en sak..

när ni kör med orginal lmm hur gör ni med anslutningen till lmm..
om man kör med trycksatt lmm??

den e ju typ 4kantig och lite till hehe

är 535 lmm 3tum in 3tum ut?

Posted: 02 Mar 2007, 22:39
by tobbee28
jag har för mig att l-jetronic lmm har rund anslutning iallafall min ,så det är bara att skruva loss från en sån

Posted: 03 Mar 2007, 06:39
by Zwofurti
jag har också bara med fyrkantiga anslutningar, både på min 320-86 och min 325 ix -87.

bygger turbo på 320:n, ska se hur långt man kan komma med originalmotorn först, vill se om man kan ladda kilot med e85 om man är lite mer noga.. sen ska en häftigare motor i bilen.

Posted: 03 Mar 2007, 13:26
by m50_micke
nu suger jag genom lmm kunde inte hitta på nå adapter till den där 4kanten.

har nyss varit på premiärturen med min snik turbokittade 320

vet inte vad jag laddar men 0,1-0,2 kanske och man känner redan att bilen vart roligare..

ska bli kul o ladda 0,5bar+


ska bara fixa lite oljeläck o avgas läck sen ska det laddas

Posted: 03 Mar 2007, 15:39
by Zwofurti
Michél wrote:
Zwofurti wrote:jag har också bara med fyrkantiga anslutningar, både på min 320-86 och min 325 ix -87.

bygger turbo på 320:n, ska se hur långt man kan komma med originalmotorn först, vill se om man kan ladda kilot med e85 om man är lite mer noga.. sen ska en häftigare motor i bilen.


Fast jag har rund anslutning och har en 87:a?

Undrar varför? :)


dubbelpost=/

Posted: 03 Mar 2007, 15:40
by Zwofurti
Michél wrote:
Zwofurti wrote:jag har också bara med fyrkantiga anslutningar, både på min 320-86 och min 325 ix -87.

bygger turbo på 320:n, ska se hur långt man kan komma med originalmotorn först, vill se om man kan ladda kilot med e85 om man är lite mer noga.. sen ska en häftigare motor i bilen.


Fast jag har rund anslutning och har en 87:a?

Undrar varför? :)


Det vette fan, en kompis har en e30 och den har också 4-kantig.. mysko :)

Posted: 04 Mar 2007, 14:49
by m50_micke
nu börjar det skotta på lite... fast med blygsamma 0,4bar

hur mycket kan man ladda med orginalspridare och progressiv 1:1,4 btr
med 3,5 bar grundbränsletryck.

har ingen lambda mätare:(

Posted: 04 Mar 2007, 14:59
by markus
m50_micke wrote:nu börjar det skotta på lite... fast med blygsamma 0,4bar

hur mycket kan man ladda med orginalspridare och progressiv 1:1,4 btr
med 3,5 bar grundbränsletryck.

har ingen lambda mätare:(


Jag skulle inte ladda mer än så men original-spridare köp 535:ans istället så kan du vara säker upp till 0,7-0,8...

Posted: 04 Mar 2007, 16:09
by m50_micke
hur mycket flödar m50b25 spridare??

nån som har koll?

Posted: 06 Mar 2007, 19:09
by BMW_320turbo
jag har 535 spridare och en öppen lite dump om någon vill köpa. vill ha 800:-
för det och kan hämtas i sthlm torsdag kväll annars så kan jag skicka. bor nere i småland

Posted: 06 Mar 2007, 21:15
by m50_micke
är det bara jag som inte kan köra med öppen dump??

monterade in några bosch dumpar häromdan och dom sög visst in massor av luft så tomgång o så vart ju kasst..

är nån som fått det o funka med öppna dumpar`??

Posted: 06 Mar 2007, 21:26
by markus
m50_micke wrote:är det bara jag som inte kan köra med öppen dump??

monterade in några bosch dumpar häromdan och dom sög visst in massor av luft så tomgång o så vart ju kasst..

är nån som fått det o funka med öppna dumpar`??


Då måste du ha en ställbar...

Posted: 09 Mar 2007, 10:08
by Andye30
Men vad är det som händer.... Har folk annart för sig på dagarna eller varför är det ingen som skriver :D

Förresten... vem ska ta oskulden med den första bilden??? Lite tomt med bilder här!

Håll tråden vid liv!