Har varit lite inaktiv på tråden pga att jag har inte hunnit med det helt enkelt då jag har klurat o funderat och hållit på med allt möjligt med bilen känns det som...
Men men, Har köpte lite silikonslangar på do88.se så att jag ska få i ordning på tryckrör och så på sugsidan så småning om. Har också fått tag i en aluminiumblock som är 150x30x30 mm till oljeadapter som jag har lämnat iväg till borrning och gängning till en firma i Södertälje och hoppas få den denna vecka. Beställde också 18mm spacers runt om på spacers.se som kom redan efter andra dagen då beställningen var skickad. Får tacka för en riktigt bra leverans därifrån och det passar perfekt
Tyvärr så väntar jag fortfarande på min DW200 av johankihl här på forumet som inte har kommit än... Tycker att det är konstigt att den inte har kommit på en hel vecka :/
Jag har köpt bränsleslangar som ska klara e85 på hydroscand för en riktig bra peng, de ska ha riktigt med creed för vad de hjälpt till med än så länge med massa adaptrar, kopplingar, slangar osv.
Under denna vecka så har jag hållit på med bromsrören som har tagit en eveighet känns de som då min kära far är en sån här jäv*a mm person där allting ska vara perfekt, kan vara bra men samtidigt irriterande i vissa fall
Men iallafall så är bromsrören och stålomspunna slangarna på plats. Väntar på att min oljeadapter ska bli klar så jag kan koppla in den och på med insuget och sedan fixa till tryckrören så det blir klart nångång
Det som står på tur är:
* Få soppapumpen och montera den i tanken
* Kolla hur det ska kopplas med bränslenivågivarna då det är en 63l tank med 2 givare och jag har bara 1 givare original.
* Montera tanken och bra bränsleslangarna
* Montera oljeadapter och fixa tryckrör och en vakuumstation
Kanske finns någon här på forumet som kan hjälpa mig med detta?
Originaltanken är det EN nivågivare till bränslet och den har 3 stift dit, men på min tank som jag har köpt begagnad så är det TVÅ nivågivare som syns på bilden den ena har bara 2 stift och den andra har 3 stift. Hur ska jag koppla in detta och hur fungerar det? Någon som vet hur det funkar kan gärna få hjälpa mig med det då jag inte är helt säker på det. När jag har läst mig till min info jag har så är det en givare som mäter vänstra "baljan och den andra mäter högra "baljan", och sedan den som sitter ensam så att säga ska serie kopplas till soppapumpen med plus och minus för att skicka en signal till pumpen att det är slut ELLER fullt i den "baljan"? Rätta mig om jag har fel.
Är det svårt och skriva ner eran förklaring, tveka inte att slå en pling till mig
Detta är min original tank med pumpen på utsidan.
Detta är tanken jag har köpt som har 2 bränslenivågivare.
Den ser precis ut såhär om ni kollar på stiften på båda sidorna så ser ni. Högra sidan är det 3 stift (den svarta) den vita är till pumpen. Vänstra sidan är bara en nivågivare.
Bromsrör konade och böjda.
Nytt kors då det gamla inte gick o rädda...
15m nitrilslang och slangklämmor