Re: Ytterligare en Audi s2!
Posted: 08 Feb 2016, 21:16
Ja här har det inte hänt mycket på senaste!
Det är nåt helt otroligt vad det kan jävlas ibland, och motivationen rinner av en i omgångar.
Jag kommer inte ens ihåg vart jag avlutade här i tråden men jag kan börja med att allt började med ett turbo ras.
Inget att gråta över tänkte jag, ville ändå ha en kullagrad turbo..
Så det blev nytt grenrör byggt och downpipe och en Garret gt4094R monterades istället för bullseypower turbon.
Började flytta på sig någorlunda när generator remmen hoppade.. Släppte ner motorn på tomgång men remmen beslöt sig för att trassla in sig i kamremmen...
10st ventiler krokiga! Tack för den. Aja, toppen skulle ändå bara vara "tillsnyggad" av förre ägaren. Så jag ville ändå göra i ordning den klokt.
Visade sig att alla styrningar var slut och "tillsnyggningen" såg ut som nån portat med en hålsåg.
Skicka toppen till Uppsala Motorslip som gjorde ett riktigt fint jobb. Sa att jag ville ha den som Ronnies topp, fast liiite vassare
Toppen monterades och helt plötsligt svalde maskinen hur mycket luft som helst.
Motorn klarade helt plötsligt att svälja all soppa på tomgång ifrån stenålders 1680cc spridarna.
Men jag hade ändå bestämt mig för att stoppa i ett par kloka så ett par 2200cc spridare monterades.
Efter det så störde jag mig så mycket på att det satt en kina BTR där också, så en Aeromotive monterades.
Sen har det egentligen stått still ett tag igen.
Men nu är det dags för nästa ryck, så imorgon så monteras ett par 290graders kammar med 11.4mm lyft.
SEN är det äntligen dags för bromsning! Förhoppningsvis så blir det lite körning i sommar och att det kanske håller så man kan få lägga alla dom pengarna den silvriga e30in vill ha.
Är dags för en helt ny maskin till den, och det lutar åt s54 turbo. Men det tar vi i en annan tråd senare
Kommer lite bilder med nu i veckan!
Med vänlig hälsning Joel
Det är nåt helt otroligt vad det kan jävlas ibland, och motivationen rinner av en i omgångar.
Jag kommer inte ens ihåg vart jag avlutade här i tråden men jag kan börja med att allt började med ett turbo ras.
Inget att gråta över tänkte jag, ville ändå ha en kullagrad turbo..
Så det blev nytt grenrör byggt och downpipe och en Garret gt4094R monterades istället för bullseypower turbon.
Började flytta på sig någorlunda när generator remmen hoppade.. Släppte ner motorn på tomgång men remmen beslöt sig för att trassla in sig i kamremmen...
10st ventiler krokiga! Tack för den. Aja, toppen skulle ändå bara vara "tillsnyggad" av förre ägaren. Så jag ville ändå göra i ordning den klokt.
Visade sig att alla styrningar var slut och "tillsnyggningen" såg ut som nån portat med en hålsåg.
Skicka toppen till Uppsala Motorslip som gjorde ett riktigt fint jobb. Sa att jag ville ha den som Ronnies topp, fast liiite vassare
Toppen monterades och helt plötsligt svalde maskinen hur mycket luft som helst.
Motorn klarade helt plötsligt att svälja all soppa på tomgång ifrån stenålders 1680cc spridarna.
Men jag hade ändå bestämt mig för att stoppa i ett par kloka så ett par 2200cc spridare monterades.
Efter det så störde jag mig så mycket på att det satt en kina BTR där också, så en Aeromotive monterades.
Sen har det egentligen stått still ett tag igen.
Men nu är det dags för nästa ryck, så imorgon så monteras ett par 290graders kammar med 11.4mm lyft.
SEN är det äntligen dags för bromsning! Förhoppningsvis så blir det lite körning i sommar och att det kanske håller så man kan få lägga alla dom pengarna den silvriga e30in vill ha.
Är dags för en helt ny maskin till den, och det lutar åt s54 turbo. Men det tar vi i en annan tråd senare
Kommer lite bilder med nu i veckan!
Med vänlig hälsning Joel