Page 4 of 12
Re: BMW M5 E34 V8 - THE PIG IS BACK!!!!!!!
Posted: 18 Dec 2013, 23:05
by kungen12321
Så sant, uppdatering utlovas i dagarna:)
Re: BMW M5 E34 V8 - THE PIG IS BACK!!!!!!!
Posted: 21 Dec 2013, 20:47
by kungen12321
Re: BMW M5 E34 V8 - THE PIG IS BACK - UPDATE!!!!
Posted: 21 Dec 2013, 22:22
by Affus
Jävlar så fint. Kommer vara så jävla grymt när det är klart sen
Re: BMW M5 E34 V8 - THE PIG IS BACK - UPDATE!!!!
Posted: 21 Dec 2013, 22:47
by kungen12321
Det får vi verkligen hoppas, måste kunna motivera till sommaren varför man bosatte sig i garaget hela vintern:)
Re: BMW M5 E34 V8 - THE PIG IS BACK - UPDATE!!!!
Posted: 22 Dec 2013, 00:37
by j-nay
Jävul så grym den blir! Kämpa på
!!!
Re: BMW M5 E34 V8 - THE PIG IS BACK - UPDATE!!!!
Posted: 23 Dec 2013, 13:34
by TreLingon
Skit snyggt !
Re: BMW M5 E34 V8 - THE PIG IS BACK - UPDATE!!!!
Posted: 23 Dec 2013, 14:17
by kungen12321
Tackar:), men får försöka kånka sig fram.
Re: BMW M5 E34 V8 - THE PIG IS BACK - UPDATE!!!!
Posted: 23 Dec 2013, 15:56
by r.ivars
riktigt imponerande =)
Re: BMW M5 E34 V8 - THE PIG IS BACK - UPDATE!!!!
Posted: 09 Jan 2014, 23:40
by kungen12321
Alltid lika trevligt med lite feedback, bra som dålig:)
Har tuggat på i garaget, så till helgen blir det update:)
Re: BMW M5 E34 V8 - THE PIG IS BACK
Posted: 12 Jan 2014, 22:13
by kungen12321
Då var det dags att skriva av sig lite:)
Började med att borra hål på både matnings och returledningen som satt så snyggt ihop klamrade under bilen.
10mm borret gick precis i mitten av dom båda ledningarna. Det var bara att åka och köpa nya hos hydroscand, en dyr läxa:(
Förutom detta snedsteg så har det mesta flutit på av bara farten:)
original pumpen har gjort sitt. Nu är det en DW 200 som gör jobbet:)
Fick knåpa ihop ett special edition deluxe pump armatur.
Mer sås i baljan levererad av 2st original 044 med bling bling:)
Ett hängande pedalställ kan ju inte vara så bökigt att slänga upp en lördagskväll, eller hur!!!!!!!!
Problem nr 1
varför skall det var en rattstång ivägen hela tiden:(
problem nr 2
få fram pedalstället så långt fram som möjligt, Slutade med 3 hål i torpedväggen:)
slutresultatet går väl inte att klaga på eller???????
Drog om hela bromssystemet, så nu har man ett gäng bromsrör som spretar åt alla håll i cockpit.
ps. Wildwood fördelningsventil är på G från staterna:)
Innerskärmar i plast är ingen höjdare. Nu skal dom tåla en hel del däckspö:)
Durkplåt kan man ju inte ha för mycket av:)
PS. Är tacksam för tips och ideer från kloka ppf:are om man gjort bort sig helt:)
Re: BMW M5 E34 V8 - THE PIG IS BACK
Posted: 13 Jan 2014, 10:23
by jackdaniels
Blir ju riktigt bra ser det ut som, blir en grym gris när allt är klart
Otur med soppaledningarna, men det är sånt man lär sig av
Re: BMW M5 E34 V8 - THE PIG IS BACK
Posted: 13 Jan 2014, 10:47
by kungen12321
Det får vi verkligen hoppas:)
Började borra och när den brända gummi lukten började osa så vart det redan försent:)
Re: Sv: BMW M5 E34 V8 - THE PIG IS BACK
Posted: 13 Jan 2014, 11:55
by TIMGTR
Gött att det börjar ta sig
snart bara motorn kvar ju
Re: BMW M5 E34 V8 - THE PIG IS BACK
Posted: 13 Jan 2014, 12:36
by kungen12321
Jo vars, man tuggar på.
Är väl motorn plus 1000 saker därtill, sen är den klar:)
Team fredriksson låg själva inte på latsidan i helgen såg jag, gillas:)
Re: BMW M5 E34 V8 - THE PIG IS BACK
Posted: 13 Jan 2014, 17:46
by Andy_b
Fan jag ser att du har mina gamla fjäderben
tog i lite bak innan jag fick på mer spacers
Re: BMW M5 E34 V8 - THE PIG IS BACK
Posted: 13 Jan 2014, 21:42
by kungen12321
Hahaha, undrade precis vem som hade glömt spacerna!!!!!!!!
Där fick vi förklaringen:)
Re: BMW M5 E34 V8 - THE PIG IS BACK
Posted: 14 Jan 2014, 08:38
by r.ivars
Skills
keep on rocking