Bästa/roligaste bilen upp till ~60-80k?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Bästa/roligaste bilen upp till ~60-80k?
Du gillar väl putsbilar, och hyfsad prestanda. Denna bilen är pinsamt billig:
http://www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=87514" onclick="window.open(this.href);return false;
Kanske inget effektmonster, men byggaren har gjort ett "rätt så" seriöst jobb med den. Att få den värderad till rätt summa lär inte heller vara svårt via Alpinaklubben, och då brukar försäkringen inte heller vara hutlös.
http://www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=87514" onclick="window.open(this.href);return false;
Kanske inget effektmonster, men byggaren har gjort ett "rätt så" seriöst jobb med den. Att få den värderad till rätt summa lär inte heller vara svårt via Alpinaklubben, och då brukar försäkringen inte heller vara hutlös.
/Henrik
Jävlar vilket exemplar! Prisvärt!HenrikF wrote:Du gillar väl putsbilar, och hyfsad prestanda. Denna bilen är pinsamt billig:
Kristian Brozinic
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
Ja den där Alpinan har jag haft ögonen på länge o även i hans projekttråd Fast även om jag är sjukligt pedant hade jag nog blivit för rädd om den o knappt vågat använda den då man hade gråtit sig till sömns om nåt hänt..
070-201 85 62
Är körglädje om bilen orkar dra loss på 3an?
Vill man äns ta sin vardagsbil som man försöker hålla i bra skick (förhoppningsvis) å puttsar å fixar med nära ett drifting event?!?
En motor på 18-20tusen mil gillar ju de "jätte" mycket kan ja tänka mig..
Har själv sneglat efter en fin dakargul m3a ett tag som just vardagsbil/sommarbil.. Å jag själv skulle mest åka som gemeneman å någongång trycka iväg, men inte fan åka drifting å elda däck som någon gaskåt 18åring., Ne, då kan man köpa någon påställd 940 turbo..
Min åsikt..
Vill man äns ta sin vardagsbil som man försöker hålla i bra skick (förhoppningsvis) å puttsar å fixar med nära ett drifting event?!?
En motor på 18-20tusen mil gillar ju de "jätte" mycket kan ja tänka mig..
Har själv sneglat efter en fin dakargul m3a ett tag som just vardagsbil/sommarbil.. Å jag själv skulle mest åka som gemeneman å någongång trycka iväg, men inte fan åka drifting å elda däck som någon gaskåt 18åring., Ne, då kan man köpa någon påställd 940 turbo..
Min åsikt..
Svetsare
Tror att körglädje är högst individuellt,jag vill kunna använda grejorna så för mig vill jag att den även ska fungera på bana om jag vill dit och köra.
Sen om den orkar på trean (gärna fyran....) är för mig relevant då jag vill sladda lite, inte "bara" ha en bil att titta på eller visa upp
även om det är självklart kul om den ser bra ut.
Sen om den orkar på trean (gärna fyran....) är för mig relevant då jag vill sladda lite, inte "bara" ha en bil att titta på eller visa upp
även om det är självklart kul om den ser bra ut.
Nu vet jag inte var eller vem som påstår/påstått att körglädje handlar om att i fall bilen orkar "dra loss på 3an"?! Dock ska jag personligen använda bilen även för banträffar, o användas ordentligt, skulle jag bara fisåkt på gata hade jag inte letat efter bästa/roligaste kompromissen, enl första inlägg, utan köpt en Skoda Fabia för att ev ta mig till Maxi...
Själv uppskattar jag mkt om där är pulver nog för att reda upp en situation eller justera med gasen ist (exempelvis på 3ans vxl) för att inte kunna göra det..
Hur jag än vrider o vänder på alla argument är jag tibax där jag började - en M3 E36 Året runt busbil får nog va så o ist införskaffa vinterslägga som vanligt
Själv uppskattar jag mkt om där är pulver nog för att reda upp en situation eller justera med gasen ist (exempelvis på 3ans vxl) för att inte kunna göra det..
Hur jag än vrider o vänder på alla argument är jag tibax där jag började - en M3 E36 Året runt busbil får nog va så o ist införskaffa vinterslägga som vanligt
070-201 85 62
m3 e36 är bästa alternativet, eller ännu bättre m3 turbo som jag köpte nu=)
Men då blir det rätt mycket dyrare.
Va så jävla nöjd med min m3 e36 jag hade sist, så nu när chansen dök upp på en turbobil va det bara o slå till.
Försök hitta en fin 3,0 för dom pengarna och sen räcker det med lite coilovers andra belägg osv så har du en rolig bruksräcer
Va så jävla nöjd med min m3 e36 jag hade sist, så nu när chansen dök upp på en turbobil va det bara o slå till.
Försök hitta en fin 3,0 för dom pengarna och sen räcker det med lite coilovers andra belägg osv så har du en rolig bruksräcer
Michael Grönberg
Helsingborg
0704880404
M3 3,2 coupé
Helsingborg
0704880404
M3 3,2 coupé
Byt till lägre utv me då så orkar den väl dra loss bättre..
Edit: banträffar är ju inte samma sak som något drifting event.
Edit: banträffar är ju inte samma sak som något drifting event.
Svetsare
Ja får nog bli M3 igen! Enda bilen jag saknat o ångrat att jag sålt.. Måste vara en lagligt reggad bil (annars hade jag behållit min 500hk+ turbo E36 ) så hökar blocket som en dåre efter fräsch M3 i denna prisklassen för att sen montera lite väl valda godbitar Passar 3,2 tråget rakt på 3,0 motorn? Ska väl vara bättre med skvalpskydd i dom om jag inte missminner mig?mg wrote:m3 e36 är bästa alternativet, eller ännu bättre m3 turbo som jag köpte nu=)
070-201 85 62
Är 3,0 bättre än 3,2?
http://www.blocket.se/vasterbotten/Bmw_ ... w=1&last=1" onclick="window.open(this.href);return false;
En kompis som har den är grymt fin faktiskt kan ju rekomendera den. Nu bodde ju du i skåne men de är ju bara köra ner den
En kompis som har den är grymt fin faktiskt kan ju rekomendera den. Nu bodde ju du i skåne men de är ju bara köra ner den
E30 m20b27 turbo
3.2 tråget har dubbla pickuper och annan oljepump och tråg såklart. Det som skiljer.
Daniel Carlsson
Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
Nu är denna väldigt billig Crille!
Lägg på en 20a och köp den istället!
http://www.blocket.se/vastmanland/Bmw_A ... a=23_3&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blocket.se/vastmanland/Bmw_A ... a=23_3&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Michael Grönberg
Helsingborg
0704880404
M3 3,2 coupé
Helsingborg
0704880404
M3 3,2 coupé
-
clk55 amg ? om du kan leva med automat (tiptronic) mycket bil för pengarna
Bmw e30 325 turbo sedan -88
*Kärlek* Hade det inte varit för att jag ska lägga massa slantar på kåken här hemma oxå hade det blivit roadtrip för att hämta den i helgen! Pga förfining av lyan är budgeten tyvärr där den är för tillfället Just därför kanske man skulle försöka hålla sig ifrån köp nu o hinna lägga undan mer pengar på lek-kontot till våren o handla då ist.. Fast hur ofta dyker d upp en B8 på annons? Aaaargh!mg wrote:Nu är denna väldigt billig Crille!
Kört lite vassa Mercor (senast idag faktiskt - en SL55 AMG en bekant lämnat in på vår firma för rekond) o grymma landsvägsjärn fast för bana vet jag inte..?fredrikwendt wrote:clk55 amg ? om du kan leva med automat (tiptronic) mycket bil för pengarna
070-201 85 62
skit i kåkjäveln, det finns partytält på ÖB!
=)
B8 kommer du nog inte hitta för dom pengarna igen, speciellt inte en coupe som vanligtvis brukar vara dyrare.
Sedan är så ful så det vill man ej ha=)
Jag är ungefär på samma bana, måste bygga ut huset så jag får 1-2 rum till sen knulla på kärringen o få en unge till, då måste man sälja lekbilen för o finansiera en del av det.
Så man avstår från pirrandet ett tag=)
=)
B8 kommer du nog inte hitta för dom pengarna igen, speciellt inte en coupe som vanligtvis brukar vara dyrare.
Sedan är så ful så det vill man ej ha=)
Jag är ungefär på samma bana, måste bygga ut huset så jag får 1-2 rum till sen knulla på kärringen o få en unge till, då måste man sälja lekbilen för o finansiera en del av det.
Så man avstår från pirrandet ett tag=)
Michael Grönberg
Helsingborg
0704880404
M3 3,2 coupé
Helsingborg
0704880404
M3 3,2 coupé
-
Jag har dock en e55 men har inte heller provat köra bana med den men på landsväg är den guld
Bmw e30 325 turbo sedan -88