Page 4 of 7
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 14 Aug 2013, 11:40
by Affus
En varsin för b25 och b28 kanske? Eller det kanske är skit drygt att göra en ny.
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 14 Aug 2013, 12:07
by Daniel86
Ja det tycker jag med, en >2.5L och en 2.8> .
erikjakan har du ingen på din m50b20 du hade i asconan?
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 14 Aug 2013, 12:07
by Nisse977
Affus wrote:En varsin för b25 och b28 kanske? Eller det kanske är skit drygt att göra en ny.
Ska se vad jag hinner med
En för 3l också eller? Tänker på M54B30
Samtidigt är ju just jämförelsen kul mellan olika volymer och turboagg. Men det har vi redan sett iofs.
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 14 Aug 2013, 13:25
by Affus
Ja om du orkar det så. Eller b30 i samma som b28 hade ju också funkat bra. Det är förresten jävligt roligt att någon orkar ta sig tid och fixa och dona sådant här. Det uppskattas av väldigt många
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 14 Aug 2013, 23:10
by raro
M50b32
Cat Cams cammar 275 grader,vanos på insug
Portad topp med större ventiler
s50 spjäll
Turbo Bw 482 2.5 bar på toppen
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 15 Aug 2013, 06:28
by Bmwandreas
Den där borde sparka till lite vid 6000:)
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 15 Aug 2013, 20:32
by ippe
Helt sjukt!
Såpass med effekt och endå verkar registret inte helt dumt, sen att den bara öööökar på varv, helt otroligt va fränt!
Vad sitter den i för bil ? Gäller att ha lite däck eller 4wd för att kunna använda effekten annat än att skryta för grabbarna på efter några öl
Är det ny m50 chef i stan ?
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 15 Aug 2013, 22:15
by raro
Den sitter i en 525 e34 är nog lite halt
Inte kunnat test åka denna effekten då vi rasade 2 lådor redan i bänken.
Hade nog kunnat fått lite mer effekt med om lådan hållit så vi kunnat bromsa helt klart.
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 16 Aug 2013, 06:47
by ippe
Helt sjukt att ni vred två lådor. Satsa på en manuell från en nya 535orna, riktiga as, och verkar lira riktigt bra!
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 16 Aug 2013, 09:50
by erikjakan
ippe, kika på skalan. Kurvan ljuger lite =) Jäkligt ballt med så mycket effekt dock!
MVH Erik
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 16 Aug 2013, 14:37
by Andy_b
erikjakan wrote:ippe, kika på skalan. Kurvan ljuger lite =) Jäkligt ballt med så mycket effekt dock!
MVH Erik
ränkte säga det oxå
300whp vid 5000varv
men sen så
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 26 Aug 2013, 20:45
by Nisse977
Då har jag äntligen fått tummen ur att splitta graferna. En på 2,5l och en med 2,8l eller större.
Lagt till Raro och en till med Silverryggen
2,5l.
Klicka för större bild
Raro:
M50b32, Cat Cams cammar 275 grader,vanos på insug
Portad topp med större ventiler, s50 spjäll
Turbo Bw 482 2.5 bar på toppen
Silverryggen:
M50 3L ickevanos, Enems 260gr kopior, portad, med racefjädrar
Hx50 19 avgashus T4 62in 77 ut
Laddtryck 1.3 bar, E85, DP halvmeter 4tum
2,8l++
Klicka för större bild
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 14 Oct 2013, 13:44
by Nisse977
Lägger till Hauk:
M50B25
BW S200 1,64bar som dalar på toppen
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 14 Oct 2013, 16:39
by ToTTeN
Glöm inte min
. Om du har möjlighet på den "plottriga" listan.
Och gärna på 2.5 listan
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 14 Oct 2013, 18:27
by Joachim
Erikzzon har fortfarande grymmaste kurvan!
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 14 Oct 2013, 18:30
by jorgen
någon som har en kurva på en m50b25 med dubbla insugskammar o en sc5862?
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 17 Feb 2014, 12:14
by erikjakan
Klistra denna tråd, trött på att leta efter den :p