Page 4 of 6
Posted: 03 May 2007, 10:34
by Spinx
Aha då är jag med, trodde det var ett osvarvat svänghjul som satt där.
Posted: 03 May 2007, 23:41
by Vipe
Som wuffe sier.. Jäg fikk svarvat av kragen, siden den tok i bolten nermest kamera. Litt i underkant av 1kg lettere nå vel?
Dårlig bilde, og kanskje litt dårlig forklart av meg til å begynne med..

Posted: 06 May 2007, 21:25
by Vipe
Liten update
Fikk pakke fra PPF her om dagen, alu-rør, bøyer og samco silicone-slanger.
Har startet med å tilpasse rørene, bilder av det kommer
Slenger med et bilde av turbo'en som er prøvemontert
Har et par spørsmål om innsuget, om noen kan svare.
Hva er kontakten til?
Må jeg gjøre noe med slangen fra tomgangsregulatoren for at ikke denne skal lekke/blåses ut?

Posted: 06 May 2007, 21:55
by Overcharged
jag antar att du menar kontakten till höger i plenumet? i så fall är det en luft temp. givare
Posted: 06 May 2007, 22:13
by Vipe
Overcharged:
Takker for svar. Var det jeg trodde..

Men må jeg gjøre noe med slangen som skal inn på innsuget fra tomgangsregulatoren?
Posted: 13 May 2007, 17:43
by Vipe
Update igjen
Ingen som kan svare på frågan om iacv? (tomgangsregulator)
Har fått klar trykkrør og fester til intercoolern.
Kommer flere bilder når ting er montert
Ic med fester:
Feste høyre side:
Feste venstre side:
Trykkrør mellom intercooler og spjell:
Flens til dumpventil:
Sleng gjerne inn en kommentar eller to

Posted: 13 May 2007, 21:12
by Fido85
ser bra ut

men polera rören också

Posted: 13 May 2007, 21:21
by Vipe
Takk takk

Polering står vel ikke øverst på prioriteringslisten, men det blir helt sikkert blankt oh shiny en gang der og

Posted: 03 Jun 2007, 10:43
by B!ffen
Vipe, dags att uppdatera

Posted: 05 Jun 2007, 00:54
by mossel
Posted: 06 Jun 2007, 11:09
by Vipe
Ser bra ut dette mossel
Du måtte også bygge om motorfestet ser jeg.
Og så og si samme løsning på extern wg.
Men er det nødvendig med oljekjøleren?
Har du fått igang bilen?
Er det gjort noe med bakstillingen (tenker på festene mot karosseri)
Skriv gjerne ned litt mere specs, stempel, turbo, motorstyring osv.
Dette er fin motivasjon for for min del!
Ikke så sinnsykt mye jobb igjen for meg før det blir start;
-Motorstyring
-Dyser
-Forsterke bakstilling
-Map
-Egt (må kjøpes først..)
-Tomgangsmotor
-BTR
Kommer med bilder så snart jeg får de ut av kameraet..!

Posted: 29 Jul 2007, 00:41
by Vipe
Tid for en update! Er en stund siden ser jeg..
Lar bildene tala for seg.
Plassering av WG;
Innfesting til IC:
Turbo og div:
Oljetemp-giver, svarvat ny bunnplugg i messing;
BTR;
Kabler begynner komme på plass;
Trykkrør med dump;
Bakvagn blästrat och malt;
Kaross forsterkes for bakvagnen;
Innfesting etter forsterking;
Har kommet litt lenger, med bla. montert instrumenter i a-stolpen och montert hovedlykter igjen.
Kommer forhåpentligvis snart med film av uppstarten!

Posted: 09 Sep 2007, 11:54
by Vipe
Var och fikk mappat sprutet lite..
Kom ikke helt i mål, strulade mycket med veiv-trigger och for høyt ladtryck over 5800rpm.
Dette ble resultatet.. skal opp 0.2bar i ladtryck, samt 7000rpm.
Hk & Nm
Ladtryck & AFR
Desverre langt från ferdig-mappat, men det er en start

Posted: 09 Sep 2007, 12:29
by xDanne
Ser ut o vara ett riktigt fint e36 bygge !

Posted: 09 Sep 2007, 13:01
by Porris
ser bra ut
vad ligger du på i laddtryck nu??
kanske står men är trött så jagh har säkert missat det.

Posted: 10 Sep 2007, 07:22
by Vipe
XDanne:
Takker og bukker

Nå blir vel bilen parkert for vinteren snart, och da får man tid til lite finish på sakerne også.
Porris:
Om du tittar på siste bildet jäg har postat, så ser du laddtryck-kurvan i blått.
Ellers så kan jäg meddela at "KINA"-manifolden har spruckit
Skal forsøka svetsa til uken..
Posted: 11 Sep 2007, 02:42
by B!ffen
Gött Vipe. Blir de något mer roligt att göra med den nu!?
