Allt är relativt
1000hk är fränt så är det bara. Eller varför inte 8-10000hk som i topfuel
För egen del blev det 540 hästar på hjulen ur min 2,7l smidda M20 som mappades i sin dåvarande setup 2009.
Hade redan från start siktet inställt på bankörning, så det fick bli en SC6162 med minsta ar 0,63 avgashuset för bästa respons
Jag saknar än så länge inte effekt när jag kör på de flesta av Sveriges små krokiga banor.
Kan tänka mig ett byte till en modernare turbo typ 6466 BB (med samma lilla 0,63 hus) bara för att få lite mer effekt till samma laddtryck. MEN jag vill absolut inte få sämre respons! Turbon börjar hjälpa till vid 2000rpm och kommer igång med fullt laddtryck någon gång mellan 2500 och 3000rpm som sedan håller i till varvstopp.
Körde för ett tag sen en smått banpreppad Z3 M-coupé utan inredning. Tyckte den gick riktigt gött även om det "bara" var en original sugmotor på ca 325hk i den. Skulle kunna tänka mig att ladda nån bar på den och få dubbla effekten, men mer vettefan om det hade varit nån mening med, (med tanke på bankörning)
Har en polare som kör BMWcup, han körde snabbare runt Falkenberg med sin 230hk sugmotor E30 än jag gjorde med min bil som nästan har 3x effekten. Inte så konstigt kanske, då det inte går fortare i kurvorna för att man har mer effekt. Men jävligt kul är det ut ur böjarna och på rakan
Får lära mig köra lite bättre så kanske jag klår hans 230hk sugis
Ska tillägga att det är väldigt lätt att som bankörare se snabba varvtider som tecken på största lycka eller största glädje med körningen. Men så är det inte alls för alla. Det kan vara jävligt kul att drifta i varje kurva även om det inte går fortast, eller köra ifrån Porschar och Corvetter på rakan även om man har sin duktiga polare med sin Opel Corsa i röven resterande delar av banan haha!
Vad f*n vill jag ha sagt med detta då? Jo allt är upp till var och en. Visst tröttnar man på effekt, men man tröttnar också på något som inte blev som man hade tänkt. Vill man burna i 2-300 kan man bygga för det, vill man ha respons ska man bygga för det osv.