Samsung galaxy s3...

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Nisse Järnet

Re: Samsung galaxy s3...

Post by Nisse Järnet »

Pimplaren wrote:Du målar upp en bild framför mig....att bara retards har med Äppelprodukter o göra :mrgreen:
Vi beefar på jobbet var dag om Samsung/Apple, vi är 4st med Samsung s2/3 :mot en Iphone-kille....

Men men..iphonen är rätt snygg om inte annat!

Det roligaste med det är att nästan alla med iphone tjatar om hur snygg den är men sen sätter dom på skitfula skal :D
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
krajm

Post by krajm »

Nisse Järnet wrote:
Pimplaren wrote:Du målar upp en bild framför mig....att bara retards har med Äppelprodukter o göra :mrgreen:
Vi beefar på jobbet var dag om Samsung/Apple, vi är 4st med Samsung s2/3 :mot en Iphone-kille....

Men men..iphonen är rätt snygg om inte annat!

Det roligaste med det är att nästan alla med iphone tjatar om hur snygg den är men sen sätter dom på skitfula skal :D

+1
MKIV

Post by MKIV »

Ingen som har en samsung galaxy s3 till salu åt mig:)?
Har s2an nu men vill ha en s3a.
1045Rwhp sommaren 2012.
pizza

Post by pizza »

Aldrig haft skal, bara köpa nytt glass när de blir repigt. Jag e rätt försiktig med mina saker iof....
Skal är de värsta man kan utsätta en telefon för
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Nisse Järnet

Post by Nisse Järnet »

pizza wrote:Aldrig haft skal, bara köpa nytt glass när de blir repigt. Jag e rätt försiktig med mina saker iof....
Skal är de värsta man kan utsätta en telefon för

Håller med, känns ju trist att sitta med skal själv och sen sälja telefonen och den ser ut som ny :P Då har man ju hellre nykänslan själv så att säga.
Audi S5 B8 4.0t
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
dkklang

Post by dkklang »

Har haft min Iphone 4 i strax över 2 år och varit väldigt nöjd med den, aldrig krånglat, kunnat göra allt jag vill kunna göra med en telefon (och lite till).
Har nu köpt en Iphone 5 och är hittills mycket nöjd med den också, fantastisk telefon!

Det jag uppskattar med iphone är hur enkelt det är, allt funkar som du vill utan krångel, jag vill inte ha massa onödiga valmöjligheter utan det ska bara funka, och det gör det med iphone!
Och det är otroligt att jag efter mer än 2 år faktiskt får runt 2000:- för min gamla iphone!

Sen uppskattar jag byggkvaliten och att dom är tillverkade i riktigta material och inte plast! Man kan faktiskt skruva isär och byta ut komponenter själv då allt är ihopskruvat i en riktig aluram.

Har testat flera hemorrojd-lurar, men ingen har fått mig att ens fundera på att byta!
Och angående displayerna på 5an/S3an så visst är det schysst med stor display på S3an, men enligt mig så blir telefonen i sig aldeles för stor, känns nästan som en surfplatta, och en sån vill jag inte hålla i med en hand när jag smsar eller ens ha den i jeansfickan..

Bara min uppfattnig..
Mvh
Last edited by dkklang on 02 Oct 2012, 11:21, edited 1 time in total.
pizza

Post by pizza »

Håller med föregående talare till 100.
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Nisse Järnet

Post by Nisse Järnet »

Vad är det som inte funkar för er när ni testar Android jämfört med Ios?
Audi S5 B8 4.0t
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Magnaten

Samsung galaxy s3...

Post by Magnaten »

Nisse Järnet wrote:Vad är det som inte funkar för er när ni testar Android jämfört med Ios?

Abs plastkänslan funkar inte för mej :)
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Silverboy

Post by Silverboy »

Nisse Järnet wrote:Vad är det som inte funkar för er när ni testar Android jämfört med Ios?

Intuition...
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
pizza

Post by pizza »

Fattar inget av menyerna bl.a., känns inte "hemma".
Ren vanesak......
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
johankihl
Admin

Sv: Samsung galaxy s3...

Post by johankihl »

Jag har kört både iPhone och Android rätt länge. Jag uppskattar apples direkta känsla i touchen och att designen på både luren och operativet är avskalat och enkelt men där slutar rosorna.
Kör just nu Galaxy Note (5,2") som är mellantinget av telefon och surfplatta. Har inga problem alls med att få plats med den i några fickor och njuter varje dag av att ha en display som är både stor och skarp. Körde Galaxy Nexus innan denna (4,6") och tyckte att den var lagom stor tills jag hade provat Noten.

Har kommit till slutsatsen att bigger is better som i alla andra fall. Köper ni en mindre TV hem när ni ska byta? Mycket skärm, stora tuttar, mycket mos i maskin eller är lagom bäst?
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
jorgen

Post by jorgen »

personligen så tycker jag att note är för stor. Skulle aldrig funka för mej men det är klart ska man bara glida runt på golfbanor, sitta på kontoret så funkar det väl.
Tycker om kvalitets känslan på iphone. Att ha en samsung i handen känns lite som o det är någon leksak får toys r us i gemförelse
///Jörgen.
070-400 00 80
j_m_a@telia.com

Stort tack till:

PPF
Peter K
Klangen

Post by Klangen »

Har idag en Iphone 4, köpte den samma månad den släpptes.

Den har fungerat felfritt, inte ett endaste jävla problem.
Enda störmomentet för mig var att koppla sig till itunes när det var uppdatering, men det löste sig med ios5 eller vad det var.
Jag har en tendens att ha sönder telefoner, de har en snittlivslängd på 12månader.
Att denna hållt ihop felfritt sedan Aug 2010 är enligt mina ögon ett mirakel...
Den har överlevt diverse tapp på jobbet, galna fyllor. (tappad i snö, vattenpölar... tom lyckats sula iväg den när jag lite snitsigt skulle langa upp den ur fickan på fyllan.. den landade 5-6 meter bakom mig på asfalten..hehe)

Polarna har S3or, de verkar vara rätt fräna. Men känns plastiga.

Skulle jag byta telefon, skulle det tveklöst bli en iphone 5.
Dels för bevisad kvalité, dels för enkelheten men samtidigt möjligheten att göra tamefan allt jag vill...
Använder den både privat & i jobbet, bubblar ca 6h per dag i den, surfar med den på kvällen.

Sen har damen en likadan, men hennes "hemknapp" har börjat glappa... men det fanns en SW fix där man fick en sådan på skärmen istället. Eftersom jag är för snål för att lämna in den för byte...

Och nej, jag är inget äppelnörd. Äger ingen ipad eller annat... jag måste dock imponeras över hur bra Iphonen har fungerat jämfört med vännernas S1, S2...
S3 är lite för ny för att hinna bugga :)
P.Herrdahl

Post by P.Herrdahl »

dkklang wrote:Det jag uppskattar med iphone är hur enkelt det är, allt funkar som du vill utan krångel, jag vill inte ha massa onödiga valmöjligheter utan det ska bara funka, och det gör det med iphone!

http://www.wiphone.se/2012/09/tim-cook- ... a-i-ios-6/

:wink:

Pinsamt att släppa en app som är helt åt helvete och nu uppmana köparna att använda bl.a Nokias eller konkurenten Googles "Maps" tjänst. Hela Göteborg va borta på Apples verision, smidigt!

Sen Jobs gick bort uppfattar jag det som en utförsresa..

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
pizza

Post by pizza »

P.Herrdahl wrote:
dkklang wrote:Det jag uppskattar med iphone är hur enkelt det är, allt funkar som du vill utan krångel, jag vill inte ha massa onödiga valmöjligheter utan det ska bara funka, och det gör det med iphone!

http://www.wiphone.se/2012/09/tim-cook- ... a-i-ios-6/

:wink:

Pinsamt att släppa en app som är helt åt helvete och nu uppmana köparna att använda bl.a Nokias eller konkurenten Googles "Maps" tjänst. Hela Göteborg va borta på Apples verision, smidigt!

Sen Jobs gick bort uppfattar jag det som en utförsresa..

Göteborg saknades inte, det vart borttaget pga ointresse för staden från allmänheten. Medvetet beslut ;)
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Pimplaren

Re: Sv: Samsung galaxy s3...

Post by Pimplaren »

johankihl wrote:Jag har kört både iPhone och Android rätt länge. Jag uppskattar apples direkta känsla i touchen och att designen på både luren och operativet är avskalat och enkelt men där slutar rosorna.
Kör just nu Galaxy Note (5,2") som är mellantinget av telefon och surfplatta. Har inga problem alls med att få plats med den i några fickor och njuter varje dag av att ha en display som är både stor och skarp. Körde Galaxy Nexus innan denna (4,6") och tyckte att den var lagom stor tills jag hade provat Noten.

Har kommit till slutsatsen att bigger is better som i alla andra fall. Köper ni en mindre TV hem när ni ska byta? Mycket skärm, stora tuttar, mycket mos i maskin eller är lagom bäst?

Hehe hade en Note samtidigt som Galaxy s2an, båda är likvärdiga men Noten var helt underbar att surfa på =D
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply