Page 4 of 5

Re: Bmw E30 Turbo.

Posted: 06 Aug 2012, 10:50
by mg
Har du legat med KH?

Re: Bmw E30 Turbo.

Posted: 11 Aug 2012, 00:38
by S-performance
Så ja! Nu är gammla motorn ute och nya på väg ner! Att det inte blev gjort förra/ den helgen som jag upptäckte felet är pga att jag gick och träffa en tjej, dom är inte bra för oss bilskruvare! :p
Ja lite bilder på möget!
Image

Image

Image
Det är 3-4-5 som är kassa! Men får åka ut till Theis och låna tvetti så dom blir smidda och allt annat delux! :p

Image

Och felet upptäckte jag för att den inte orka en stillastående med start i fyran längre
Men det är inget att böla över! Det är ju org delar :)

Re: Bmw E30 Turbo.

Posted: 11 Aug 2012, 02:38
by cerveza
Att den har överlevt såhär länge är ju ett frågetecken :shock: :lol:

Re: Bmw E30 Turbo.

Posted: 15 Aug 2012, 17:44
by S-performance
Haha! ja nu har jag varit ute och kört med bilen! går som fan nu igen :mrgreen:
Så nu pangar det fint i kolvarna! det som är kvar innan helgen är att kränga alla däck, koppla in en extra kylfläkt och lite smått o gott :mrgreen:

Re: Bmw E30 Turbo.

Posted: 15 Aug 2012, 18:16
by cerveza
S-performance wrote:Haha! ja nu har jag varit ute och kört med bilen! går som fan nu igen :mrgreen:
Så nu pangar det fint i kolvarna! det som är kvar innan helgen är att kränga alla däck, koppla in en extra kylfläkt och lite smått o gott :mrgreen:

Hoppas att du strobbat tändningen och plockat bort tändkompenseringen under 70grader annars händer det nog snart igen.

2 grader ska av mellan 0,5 och 1,5 i laddtryck dessutom.

Re: Bmw E30 Turbo.

Posted: 15 Aug 2012, 18:57
by S-performance
nä nä, det är ditt jobb att göra det! Jag har ingen dator till det! :D

Re: Bmw E30 Turbo.

Posted: 15 Aug 2012, 22:24
by cerveza
Ska nog inte köra bilen innan det är gjort :!:

Re: Bmw E30 Turbo.

Posted: 20 Aug 2012, 21:03
by S-performance
http://www.youtube.com/watch?v=JhRUhckx ... ture=share" onclick="window.open(this.href);return false;

det kommer fler bilder/filmer från helgen sen! 10st helt nya bakdäck fick sätta livet till och snuten har 1000kr till i kaffekassan :mrgreen:

Re: Bmw E30 Turbo.

Posted: 22 Aug 2012, 01:53
by S-performance
Lita bilder!

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Det blev lite skillnad!
Image

Och idag så hamna man i en flygande!!
Image

Re: Bmw E30 Turbo.

Posted: 22 Aug 2012, 01:58
by cerveza
Hade du behållt den standard utan en massa fjortis grejer monterat på den så hade det aldrig hänt. Precis som jag sa från början.

Re: Bmw E30 Turbo.

Posted: 22 Aug 2012, 15:16
by zuxe
Vad är det för prylar till motorn? spridare turbo och allt sånt.. Såg ut att mosa på riktigt fint!

Re: Bmw E30 Turbo.

Posted: 22 Aug 2012, 18:41
by S-performance
zuxe wrote:Vad är det för prylar till motorn? spridare turbo och allt sånt.. Såg ut att mosa på riktigt fint!
Det är standard botten, coppering packning, arp till toppen, toppen är renoverad och planad två gånger..
sen kör jag med 630-660cc spridare ja exakt vad det är för några vet jag inte, 4.2bars grundtryck.
KMS mp25 sprut med två av deras tändsteg för jag kör org spolar, sen kör jag en liten KKK K27 tror den är 51mm in och 12(det lilla) avgashuset och ett såkallat traktorpulling grenrör och Kina 40mm WG.
och i tanken sitter en deatschwerks pump, kör med org ledningar och filter.

men jag rasa föra motorn, tre kolvar där ringlandet sa godnatt! men på gatan och 402m så körde jag i från en 730hk e30 och det var med kass motor!
så den nya som hade gått 30000mil fick en liten översyn innan jag kasta tillbax skiten! och det bestod av rengöring av ringland och ringar och sen tog jag 5 lagerhalvor från gamla motorn så det blev en halv renovering :mrgreen:

Re: Bmw E30 Turbo.

Posted: 22 Aug 2012, 20:45
by OldBeemer
Ute i Allerum du blev tagen, skulle nog varnat på facebook isåfall, glömde att du brukar kriga förbi där! :evil:

Re: Bmw E30 Turbo.

Posted: 29 Aug 2012, 20:58
by S-performance
Ja då klabbar något med bränsle tillförseln.. när den går över ett visst laddtryck så sjunker bränsle trycket från 4.7bar till 3bar.. får vänta tills imorgon på ett nytt filter.. och sen så när Marco flöda mina spridare idag så är där en som flödar sämre.. så det är ingen som sitter på siemens deka 630cc?

men men några bilder!

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Sen köpte jag ett M-tech 2 kitt oxå :mrgreen:
Image

Image

Image

sen tänkte jag fixa till en liten läpp :D
Image

Image

Image

Re: Bmw E30 Turbo.

Posted: 30 Aug 2012, 12:03
by cerveza
Nr1, vad var det jag sa?

Nr2, Vad var det jag sa?

Nr3, vad var det jag sa?

Nr4, din pump är paj

Re: Bmw E30 Turbo.

Posted: 30 Aug 2012, 17:15
by S-performance
Nr1 så har inte spridarna haft med raset att göra! det var nr6 som inte var som den skulle! och resten funka fint!
sen så bytte jag filter idag och nu funkar det fint med lambda och tryck! så jag ska i med den nya spridaren när den kommer imorgon! så varför skulle min pump vara kass?

Re: Bmw E30 Turbo.

Posted: 30 Aug 2012, 18:21
by cerveza
S-performance wrote:Nr1 så har inte spridarna haft med raset att göra! det var nr6 som inte var som den skulle! och resten funka fint!
sen så bytte jag filter idag och nu funkar det fint med lambda och tryck! så jag ska i med den nya spridaren när den kommer imorgon! så varför skulle min pump vara kass?

Med raset nej, men att din lamda var 10-12% magrar har ju med din spridare och filter att göra.

Angående sumpen.
Pga att den går på 6 kilos bränsletryck mest hela tiden.