Page 4 of 25

Posted: 15 Dec 2006, 13:12
by HULTA
denna bil kommer nog att blir ruskigt snabb.
fint bygge

mvh

Posted: 15 Dec 2006, 16:25
by Overcharged
faan vad snygg finish du får på motorn!
tycker svarta delar, blåa skruvar och en del polerat gör sig riktigt bra :wink:

Posted: 15 Dec 2006, 17:55
by tobbe tlrecond
kul att få lite respons det gillar jag.

klart man måste göra lite smygreklam haha.

idag råka jag köpa en 535 för en billig peng åxo.nåt att sladda med i vinter.
Jag ska pulverlacka ventilkåpan och insuget blanksvart och chroma fuelrailen för den måste fräsas av lite, blir för tajt mot insuget.
skulle villja frächa till generatorn med för den ser förjävlig ut.
känd fel att blanda fina grejer med gammalt :? nån som vet vad en renovering brukar kosta.
kollade vad M3 plåt kostade på bmw med rabbat 10000 :-framskärmar och bakskärmar

Posted: 15 Dec 2006, 19:21
by Tingsdalsracer
Skön stil du kör med , gillar den skarpt.

Måste fan komma ner med min härk då den är klar så vi får "dominera" lite :lol:

"dominera=ironi"

Bara å att dom dryga S36 åkarna fattar vad vi menar. :lol:

Mvh Patrik

Posted: 16 Dec 2006, 08:42
by tobbe tlrecond
Du bor ju inte nära direkt Patrik.Kanske får åka upp till dig för här
finns det ju ingen strip längre/Tullinge är ju nerlagt. Närmsta blir väl Mantorp och där e det inte så många events. :wink:

Posted: 20 Dec 2006, 12:08
by tobbe tlrecond
Dags för lite bilder igen då.
Image
75mm fetdump
Image
den gammla 535 som är till salu
Image

Posted: 22 Dec 2006, 08:07
by tobbe tlrecond
bild på hjärtat
Image

Posted: 22 Dec 2006, 19:07
by PiLlEvAn
Är skruvarna metall eller alu som är eloxerat?
och vart gör man det?

Posted: 22 Dec 2006, 21:37
by Tingsdalsracer
tobbe tlrecond wrote:bild på hjärtat
Image


Fy fan, manliga kort Tobbe. Jag ska hämta ut mina julklappar från PPF nu , 22 kg hmm , undrar vad det var!!!!

Lilla julafton :lol:
/P

Posted: 22 Dec 2006, 23:50
by Tysken
Om jag känner dig rätt är det fina prylar :D

Posted: 23 Dec 2006, 19:12
by tobbe tlrecond
PiLlEvAn wrote:Är skruvarna metall eller alu som är eloxerat?
och vart gör man det?

det är aluskruv som jag köpt från kvick mc

Posted: 23 Dec 2006, 19:14
by tobbe tlrecond
Tingsdalsracer wrote:
tobbe tlrecond wrote:bild på hjärtat
Image


Fy fan, manliga kort Tobbe. Jag ska hämta ut mina julklappar från PPF nu , 22 kg hmm , undrar vad det var!!!!

Lilla julafton :lol:
/P


22kg det låter som nåt spännande och dyrt. kul med tunga paket :lol:
själv kom man nyss hem från en 24 timmars kryssning
så nu bryter man på finska

Posted: 26 Dec 2006, 18:00
by tobbe tlrecond
idag så lyfte jag i maskin så nu sitter den i bilen.kan säga att turbon stiker ut lite över huven hehe.
får nog gå loss med tigersågen i innerskärmen om man ska få plats med tryckröret :wink:

Posted: 29 Dec 2006, 19:00
by tobbe tlrecond
Lite bilder....
Image
Image
Image
Jag funderar på att stoppa kylaren i bagageluckan.för att frigöra lite plats
nån som har gjort det på en e30 :roll:

Posted: 29 Dec 2006, 19:06
by stensth
tobbe tlrecond wrote:Jag funderar på att stoppa kylaren i bagageluckan.för att frigöra lite plats
nån som har gjort det på en e30 :roll:


Erik Kilander gjorde det på sin E30 när han hade 3,5L med turbo.
Ev kanske jag kan ha lite kort på det i datorn.

Posted: 29 Dec 2006, 19:36
by peppe
Jag var på väg att flytta jag också, ända tills jag insåg att det inte var tillåtet i en ända dragrace klass här, inte enligt sbf.se.

1000 år gammalt skrot reglemente där inga hightech prylar eller bra lösningar får finnas. Huvva.

Posted: 29 Dec 2006, 20:10
by tobbe tlrecond
stensth wrote:
tobbe tlrecond wrote:Jag funderar på att stoppa kylaren i bagageluckan.för att frigöra lite plats
nån som har gjort det på en e30 :roll:


Erik Kilander gjorde det på sin E30 när han hade 3,5L med turbo.
Ev kanske jag kan ha lite kort på det i datorn.


ja kolla gärna om du har nå bilder.

hur hårda är dom på reglerna då....en del kör ju utan bur ,kardanringar mm osv.men får ju köra änndå.
för min del så skulle det bli mycket bättre med kylaren bak för då
kan jag flytta bak ic lite mer och då blir det lättare att få till bättre tryckrör
och så får man lite mer tryck på bakhjulen :wink: