Bullen! wrote:Sjukt komiskt att definitionen för vad som är bra är när man kan göra fel och det ändå inte går sönder. Typ grejor som att köra utan olja, grus i förgasaren osv som gamla b20 fanatiker alltid pratar om. Idioter.
Jag hade en 740 turbo -90. En pärla. Låga mil och väldigt fin. 190hk med tillvalet turbo+ rasade 4 lådor på 4 veckor. Allt känns som det är tillverkat av gummiband trots att allt va nytt å fint.
Min första e36 turbo hade gått 47000mil innan den turbokonverterades. Kördes i 3000mil i min och vänners ägo innan den såldes och rullade flera år efter det. 100% orörd originalmaskin. Avgassystemet va inte ens bytt sen den va ny.
Det kan volvo 740 bara drömma om att nå upp till i kvalité.
Kunde inte hållt med mer.. bmw är kvalitet!
Jag håller ALLTID med Bullen, han är kunskapens källa
Rolig läsning detta om volvo är så dålig. Kan ju säga att bmw är inte så mycket bättre. Har typ bytt allt på min E39 för den skulle kunna gå igenom besiktningen men nu krabbar abs:en. Så jag har gett upp den bilen. Får stå o samlar damm istället
Men mina volvo bilar därimot håller dag in o dag ut. 945 turbo -98an har gått över 31k mil. Aldrig bytt något mer än bromsklossar och har kört en del bankörning med. Har agerat vinterbil ett år oxå. Därför den är lite bulig på ena sidan. Men har inte lyckats köra sönder några lådor, drivaxlar eller något annat. Den har levt ett hårt liv. Har haft den i 3 år nu. Tom min nuvarande vinterbil en gammal 745a som ser ut som skit funkar efter en hård vinter med iskörning och avåkning in i stor sten så bilen är skev på föra sidan haha. Har bara bytt klossar och en kylarslang. Har gått mycket på varvstopp och kok. Funkar klockrent fortfarande. Är den sämsta volvon jag har haft och då har jag haft en hel del
Akke wrote:Rolig läsning detta om volvo är så dålig. Kan ju säga att bmw är inte så mycket bättre. Har typ bytt allt på min E39 för den skulle kunna gå igenom besiktningen men nu krabbar abs:en. Så jag har gett upp den bilen. Får stå o samlar damm istället
Men mina volvo bilar därimot håller dag in o dag ut. 945 turbo -98an har gått över 31k mil. Aldrig bytt något mer än bromsklossar och har kört en del bankörning med. Har agerat vinterbil ett år oxå. Därför den är lite bulig på ena sidan. Men har inte lyckats köra sönder några lådor, drivaxlar eller något annat. Den har levt ett hårt liv. Har haft den i 3 år nu. Tom min nuvarande vinterbil en gammal 745a som ser ut som skit funkar efter en hård vinter med iskörning och avåkning in i stor sten så bilen är skev på föra sidan haha. Har bara bytt klossar och en kylarslang. Har gått mycket på varvstopp och kok. Funkar klockrent fortfarande. Är den sämsta volvon jag har haft och då har jag haft en hel del
Jag har även haft ett ex antla 740 och 240, och alla har rasat, antingen är det baxaxel eller låda, 1 gång har kardan gåt åt helskotta, så jag vette fan kanske bara haft måndags ex? Men har haft rätt många så vet inte riktigt, dock har dom blivit hårt körda men ändå.
Därimot så har jag aldrig haft nå större fel på motorerna, förutom en 16v jag hade de va bara skit, slö och törstig.
Hansa wrote:går inte bilen igenom bes bara för att airbaglampan lyser?
Nepp.. Nytt för i år
Ska lysa sedan slockna ..
Gör som jag gjorde! Åk till en mekonomenverkstad, gör en diagnos (kostar 250kr) sen tar dom bort felkoderna, har du tur så försvinner just felet med att airbaglampan lyser! Jag gjorde nämligen det idag för min airbaglampa har lyst! "kortsluten jord passagerarstol airbag" kontakten under passagerarstolen hade glappat bara! Men felkoden ligger ju kvar ändå = airbaglampan lyser
VÄRT ett försök!
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Akke wrote:Rolig läsning detta om volvo är så dålig. Kan ju säga att bmw är inte så mycket bättre. Har typ bytt allt på min E39 för den skulle kunna gå igenom besiktningen men nu krabbar abs:en. Så jag har gett upp den bilen. Får stå o samlar damm istället
Men mina volvo bilar därimot håller dag in o dag ut. 945 turbo -98an har gått över 31k mil. Aldrig bytt något mer än bromsklossar och har kört en del bankörning med. Har agerat vinterbil ett år oxå. Därför den är lite bulig på ena sidan. Men har inte lyckats köra sönder några lådor, drivaxlar eller något annat. Den har levt ett hårt liv. Har haft den i 3 år nu. Tom min nuvarande vinterbil en gammal 745a som ser ut som skit funkar efter en hård vinter med iskörning och avåkning in i stor sten så bilen är skev på föra sidan haha. Har bara bytt klossar och en kylarslang. Har gått mycket på varvstopp och kok. Funkar klockrent fortfarande. Är den sämsta volvon jag har haft och då har jag haft en hel del
Inget illa menat om din bil men E46/E39 måste va bland dom sämsta bilar som byggts rent kvalitets mässigt. Det är alltid nått som låter illa under, clås som är trasiga, elhissar som inte funkar, fläktmotstånd som drar ut batterit... Alltid nåt som kostar.... MEN, man åker förbannat fint i dom för småpengar!!! Enda jag kan tänka mig som är sämre är E60, samma fel fast dyrare delar...
Ang. airbag lampan så koppla den till oljetrycks lampan
vid 31000mil (utan servicebok köpt av libanes i malmö så fan vet korrekt mätarställning) så valde tjuuuren att göra en 11sek bil på 1700kg orörd bmw 525. så de är ganska ok. Att du köpte sveriges billigaste e39 för några år sedan kan du knappast beskylla bmw för
volvo 940 med oskadad originallack har dock ett imponerande bra rostmotstånd. + på det.
vid 31000mil (utan servicebok köpt av libanes i malmö så fan vet korrekt mätarställning) så valde tjuuuren att göra en 11sek bil på 1700kg orörd bmw 525. så de är ganska ok. Att du köpte sveriges billigaste e39 för några år sedan kan du knappast beskylla bmw för
volvo 940 med oskadad originallack har dock ett imponerande bra rostmotstånd. + på det.
Varför inte? Jag beskyller BMW för allt ont.... Jävla hornblåsare
Pizza: Ja det har du rätt i man åker för jävla fint i dom.
Bullen: Hahah sveriges billigaste...om det vore så väl Låg i samma prisklass som alla andra i det utförandet. Sen att förra ägarna var desperata efter en större och billigare bil är en annan femma
Jonis wrote:Nu drar ja till med en vidrig bil som den ser ut på första bilden var den besiktad över ett år framåt när ja köpte den självklart va dörren krockad efter bes.. hålls in via ett spännband genom tacket/andra dörren
Efter nåra timmar i garaget så lyckades man alla fall få till ett någorlunda utseende på den (alla fall så man slapp skämmas ihjäl på isen)
Kul är det, innan man kör punka på grejerna..!
Snart gumman, snart är det is igen
Five Star Racing!
Jonas Jonis Abrahamsson.
0736-785263
Denna var skattad och besiktigad när ja köpte den Öppnade man huven såg allt kanon ut, maskinen har suttit i min röda e34 sedan 2010 och fungerar fortfarande fint.