Äckligaste bilen?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

pizza

Re: Äckligaste bilen?

Post by pizza »

Brox wrote:
Bullen! wrote:Sjukt komiskt att definitionen för vad som är bra är när man kan göra fel och det ändå inte går sönder. Typ grejor som att köra utan olja, grus i förgasaren osv som gamla b20 fanatiker alltid pratar om. Idioter.

Jag hade en 740 turbo -90. En pärla. Låga mil och väldigt fin. 190hk med tillvalet turbo+ rasade 4 lådor på 4 veckor. Allt känns som det är tillverkat av gummiband trots att allt va nytt å fint.

Min första e36 turbo hade gått 47000mil innan den turbokonverterades. Kördes i 3000mil i min och vänners ägo innan den såldes och rullade flera år efter det. 100% orörd originalmaskin. Avgassystemet va inte ens bytt sen den va ny.

Det kan volvo 740 bara drömma om att nå upp till i kvalité.

Kunde inte hållt med mer.. bmw är kvalitet!

Jag håller ALLTID med Bullen, han är kunskapens källa
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
cerveza

Post by cerveza »

Bullen får garanterat ligga jämnt och ständigt, det är han väl värd :D
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Hool

Post by Hool »

Image

525 Touring ... 45 tusen mil.. Avställd nu pga att airbaglampan lyser och den vägrar slockna och går därför inte genom bes :(
- Growl! - http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false; -
- Jonathan Danell
- 0702755150
Hansa

Post by Hansa »

går inte bilen igenom bes bara för att airbaglampan lyser? :shock:
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Hool

Post by Hool »

Hansa wrote:går inte bilen igenom bes bara för att airbaglampan lyser? :shock:

Nepp.. Nytt för i år :evil:

Ska lysa sedan slockna ..
- Growl! - http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false; -
- Jonathan Danell
- 0702755150
St3v3

Post by St3v3 »

Borde väl inte vara sååå svårt att koppla om? :)
V8
Akke

Post by Akke »

Rolig läsning detta om volvo är så dålig. Kan ju säga att bmw är inte så mycket bättre. Har typ bytt allt på min E39 för den skulle kunna gå igenom besiktningen men nu krabbar abs:en. Så jag har gett upp den bilen. Får stå o samlar damm istället :D

Men mina volvo bilar därimot håller dag in o dag ut. 945 turbo -98an har gått över 31k mil. Aldrig bytt något mer än bromsklossar och har kört en del bankörning med. Har agerat vinterbil ett år oxå. Därför den är lite bulig på ena sidan. Men har inte lyckats köra sönder några lådor, drivaxlar eller något annat. Den har levt ett hårt liv. Har haft den i 3 år nu. Tom min nuvarande vinterbil en gammal 745a som ser ut som skit funkar efter en hård vinter med iskörning och avåkning in i stor sten så bilen är skev på föra sidan haha. Har bara bytt klossar och en kylarslang. Har gått mycket på varvstopp och kok. Funkar klockrent fortfarande. Är den sämsta volvon jag har haft och då har jag haft en hel del
Sami

Post by Sami »

Akke wrote:Rolig läsning detta om volvo är så dålig. Kan ju säga att bmw är inte så mycket bättre. Har typ bytt allt på min E39 för den skulle kunna gå igenom besiktningen men nu krabbar abs:en. Så jag har gett upp den bilen. Får stå o samlar damm istället :D

Men mina volvo bilar därimot håller dag in o dag ut. 945 turbo -98an har gått över 31k mil. Aldrig bytt något mer än bromsklossar och har kört en del bankörning med. Har agerat vinterbil ett år oxå. Därför den är lite bulig på ena sidan. Men har inte lyckats köra sönder några lådor, drivaxlar eller något annat. Den har levt ett hårt liv. Har haft den i 3 år nu. Tom min nuvarande vinterbil en gammal 745a som ser ut som skit funkar efter en hård vinter med iskörning och avåkning in i stor sten så bilen är skev på föra sidan haha. Har bara bytt klossar och en kylarslang. Har gått mycket på varvstopp och kok. Funkar klockrent fortfarande. Är den sämsta volvon jag har haft och då har jag haft en hel del

Jag har även haft ett ex antla 740 och 240, och alla har rasat, antingen är det baxaxel eller låda, 1 gång har kardan gåt åt helskotta, så jag vette fan kanske bara haft måndags ex? Men har haft rätt många så vet inte riktigt, dock har dom blivit hårt körda men ändå.

Därimot så har jag aldrig haft nå större fel på motorerna, förutom en 16v jag hade de va bara skit, slö och törstig.
Hansa

Post by Hansa »

Hool wrote:
Hansa wrote:går inte bilen igenom bes bara för att airbaglampan lyser? :shock:

Nepp.. Nytt för i år :evil:

Ska lysa sedan slockna ..

Gör som jag gjorde! Åk till en mekonomenverkstad, gör en diagnos (kostar 250kr) sen tar dom bort felkoderna, har du tur så försvinner just felet med att airbaglampan lyser! Jag gjorde nämligen det idag för min airbaglampa har lyst! "kortsluten jord passagerarstol airbag" kontakten under passagerarstolen hade glappat bara! Men felkoden ligger ju kvar ändå = airbaglampan lyser

VÄRT ett försök!
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Hansa

Post by Hansa »

Om inte annat blir det ju liiiite lättare att veta vart man ska börja leta!:)
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
pizza

Post by pizza »

Akke wrote:Rolig läsning detta om volvo är så dålig. Kan ju säga att bmw är inte så mycket bättre. Har typ bytt allt på min E39 för den skulle kunna gå igenom besiktningen men nu krabbar abs:en. Så jag har gett upp den bilen. Får stå o samlar damm istället :D

Inget illa menat om din bil men E46/E39 måste va bland dom sämsta bilar som byggts rent kvalitets mässigt.
Det är alltid nått som låter illa under, clås som är trasiga, elhissar som inte funkar, fläktmotstånd som drar ut batterit... Alltid nåt som kostar.... MEN, man åker förbannat fint i dom för småpengar!!!
Enda jag kan tänka mig som är sämre är E60, samma fel fast dyrare delar...

Ang. airbag lampan så koppla den till oljetrycks lampan
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Hemsö danne

Post by Hemsö danne »

Ser hemskt fräsch ut på bilden jämfört med vad den är, bakrutan lossnade i 150 vid en omkörning.......... Image
Daniel Lindén 0738107803
Trance_boy@hotmail.com
Bullen!

Post by Bullen! »

Akke:

vid 31000mil (utan servicebok köpt av libanes i malmö så fan vet korrekt mätarställning) så valde tjuuuren att göra en 11sek bil på 1700kg orörd bmw 525. så de är ganska ok. Att du köpte sveriges billigaste e39 för några år sedan kan du knappast beskylla bmw för ;-)

volvo 940 med oskadad originallack har dock ett imponerande bra rostmotstånd. + på det.
pizza

Post by pizza »

Bullen! wrote:Akke:

vid 31000mil (utan servicebok köpt av libanes i malmö så fan vet korrekt mätarställning) så valde tjuuuren att göra en 11sek bil på 1700kg orörd bmw 525. så de är ganska ok. Att du köpte sveriges billigaste e39 för några år sedan kan du knappast beskylla bmw för ;-)

volvo 940 med oskadad originallack har dock ett imponerande bra rostmotstånd. + på det.

Varför inte? Jag beskyller BMW för allt ont....
Jävla hornblåsare
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Akke

Post by Akke »

Pizza: Ja det har du rätt i man åker för jävla fint i dom.

Bullen: Hahah sveriges billigaste...om det vore så väl :wink: Låg i samma prisklass som alla andra i det utförandet. Sen att förra ägarna var desperata efter en större och billigare bil är en annan femma :D
Jonis

Post by Jonis »

Jonis wrote:Nu drar ja till med en vidrig bil som den ser ut på första bilden var den besiktad över ett år framåt när ja köpte den :lol:
självklart va dörren krockad efter bes.. hålls in via ett spännband genom tacket/andra dörren :D

Image

Efter nåra timmar i garaget så lyckades man alla fall få till ett någorlunda utseende på den (alla fall så man slapp skämmas ihjäl på isen)

Image

Image

Kul är det, innan man kör punka på grejerna..!

Snart gumman, snart är det is igen :twisted:
Five Star Racing!
Jonas Jonis Abrahamsson.
0736-785263

http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.streetperformance.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http:// Mina Vänner o Familj :)
CIVINCO
mfl
----->> http://www.garaget.org/325i" onclick="window.open(this.href);return false; <<-----
ragge_c

Post by ragge_c »

alpinabiturbo wrote:Image

Denna var skattad och besiktigad när ja köpte den :) Öppnade man huven såg allt kanon ut, maskinen har suttit i min röda e34 sedan 2010 och fungerar fortfarande fint.

åh min vinterbil :)
Post Reply