Page 4 of 42

Re: BMW 535 Turbo 809whp/933wnm

Posted: 30 Oct 2011, 23:25
by volvo16vturbo
Hansa wrote:
volvo16vturbo wrote:de är ju förjävligt att man när man sålde så börjar de dyka upp flera grymma bilar :P haha så kan det vara :)


Du kan få vara med som mekaniker :D


haha ;) känns rätt skönt o inte ha något speciellt o skruva på nu :D men om ett tag blir man väl sugen o få bygga nått igen :P

Re: BMW 535 Turbo 809whp/933wnm

Posted: 31 Oct 2011, 13:13
by Hansa
Det får vi hoppas :)

Va förbi PPF idag när jag ändå hade vägarna förbi och köpte kontakter till tps:en så nu kan jag göra klart det iaf!
Och så hade jag lite otur att värmeskydden till tändkablarna inte fanns hemma nu när jag ändå var där, men förhoppningsvis har jag det i slutet på denna vecka!

Re: BMW 535 Turbo 809whp/933wnm

Posted: 03 Nov 2011, 21:44
by Hansa
Äntligen har det lugnat ner sig, gick på ledigvecka efter sista arbetsdagen i Onsdags, men som vanligt med hus så finns det alltid saker att göra, så det blev ett gäng vändor till tippen idag :D .

Tänkte jag skulle pyssla nån timme i garaget imorgoneftermiddag/kväll . tänkte försöka bli klar med mätarna och elvattenpumpen!

Kommer lite bilder på resultatet!

Re: BMW 535 Turbo 809whp/933wnm

Posted: 04 Nov 2011, 09:30
by geirandre89
Var kult å titte på bilen når vi var innom og hentet 745 motoren..

Motoren i bilen din ser ut som en m20 med den store turboen og innsuget jo hehehe

Re: BMW 535 Turbo 809whp/933wnm

Posted: 04 Nov 2011, 14:45
by Hansa
Haha! Ja det va en polare här för nån dag sedan och kikade på bilen! sen utbrast han "Ojj ojj ojj ooojj jäääävlar, fan jag såg inte turbon för den va så jävla stor"

Re: BMW 535 Turbo 809whp/933wnm

Posted: 06 Nov 2011, 17:37
by Carlsson
hej jag är nyfiken på hur värmeskydden för tändkablarna ser ut jag har nämligen stora problem med brinnande kablar på min M30.

MVH Daniel

Re: BMW 535 Turbo 809whp/933wnm

Posted: 06 Nov 2011, 22:29
by destroyy
For å komme med et tips, jeg bruke hylser lagd av et varmeisolerende matter , det funker knall

Ser de litt dårlig på bildet her
Image

Re: BMW 535 Turbo 809whp/933wnm

Posted: 06 Nov 2011, 23:11
by Hansa
Carlsson wrote:hej jag är nyfiken på hur värmeskydden för tändkablarna ser ut jag har nämligen stora problem med brinnande kablar på min M30.

MVH Daniel


Är typ en strumpa som du trär på!

Re: BMW 535 Turbo 809whp/933wnm

Posted: 17 Nov 2011, 22:44
by Hansa
Nu ska jag komma med en jävligt klurig fråga! :lol:

Räcker 50Liter E85 till att varmköra och efterdra toppen samt en mappning? hur mycket har det gått åt för er?

bilen ska bara mappas om efter turbo, kam och spridarbyte!

Re: BMW 535 Turbo 809whp/933wnm

Posted: 17 Nov 2011, 22:52
by Hansa
destroyy wrote:For å komme med et tips, jeg bruke hylser lagd av et varmeisolerende matter , det funker knall

Ser de litt dårlig på bildet her
Image


Jag tror det är lite för tajt för att få det bra med sån värmeisolerande matta! Ska åka till ppf imorgon och köpa!

Re: BMW 535 Turbo 809whp/933wnm

Posted: 18 Nov 2011, 13:54
by Hansa
Började dagen med att åka till PPF och köpte "lite" värmeskydd till tändkablarna, skitsmidigt att få på tändkablarna utan att ta bort dom från stiften, eftersom jag måste bort med grenröret för att komma åt :roll: , Nu kan jag iallfall släppa det! =)

Sen fortsatte jag där jag slutade sist med att fortsätta rensa lite kabel till dom gamla mätarna, gick en separat + till varje mätare men nu är det ombyggt så det bara behövs en kabel, ser dock inte så vackert ut på bild då jag klippte upp några buntband, men den bjuder jag på =)

Image
Image

FRÅGA : som ni ser på bilden är det 3 kablar ifrån dis4an som jag inte har en aning om vad det är till. Nån som kan skvallra för mig? =)
Image

Re: BMW 535 Turbo 809whp/933wnm FRÅGA SID.4

Posted: 18 Nov 2011, 14:27
by St3v3
Brown - Ignition interrupt/theft deterrent. To activate, connect this wire to ground through a switch.
Blue - Two Step feature. To activate low rpm limit, connect this wire to 12 volts.
Pink - Step Retard. To activate the step retard connect this wire to 12 volts.

http://static.summitracing.com/global/i ... m28620.pdf

Re: BMW 535 Turbo 809whp/933wnm FRÅGA SID.4

Posted: 18 Nov 2011, 14:36
by Hansa
Tack! =)
Så med andra ord är det inget nödvändigt? för kablarna är klippta och isolerade! Men om det är nödvändiga prylar så är det absolut inga problem att koppla in dom på 12v samt en strömbrytare till jord!

Re: BMW 535 Turbo 809whp/933wnm FRÅGA SID.4

Posted: 19 Nov 2011, 13:21
by Hansa
Ikväll kanske det blir att lägga på pluskabeln på batteriet och kolla så det inte blir kabelbrand någon stans :D kanske passar på att köpa en usb-com adapter så jag kan tracka ärtan ikväll så han får guida mig till att ändra spridarstorlek i sprutet! :D

Re: BMW 535 Turbo 809whp/933wnm FRÅGA SID.4

Posted: 19 Nov 2011, 13:43
by Gustafsson
Hur pass långt innan du kan starta upp det?

Re: BMW 535 Turbo 809whp/933wnm FRÅGA SID.4

Posted: 19 Nov 2011, 14:44
by Hansa
Gustafsson wrote:Hur pass långt innan du kan starta upp det?


Fylla olja :D kan starta ikväll om jag vill! Men måste ändra spridarstorlek i sprutet först! Fast måste ha e85 också iof:D

Re: BMW 535 Turbo 809whp/933wnm FRÅGA SID.4

Posted: 19 Nov 2011, 15:00
by Gustafsson
Härligt,sen bara att ringa Ärtan. :mrgreen: