Page 4 of 5

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O

Posted: 06 Jul 2011, 20:37
by Roobin
Image

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)

Posted: 06 Jul 2011, 20:40
by Pimplaren
Dumt.....

Hoppas föraren mår bra! :)

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)

Posted: 06 Jul 2011, 20:44
by KV
Mm trist. Föraren mår bra fysiskt men inte psykiskt. =/

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)

Posted: 06 Jul 2011, 20:45
by Bmwandreas
Usch! Hoppas föraren mår ok, bilar kan man bygga nya.

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)

Posted: 06 Jul 2011, 20:46
by Dajb
Fy fan vad tradigt, buren har gjort sitt jobb iaf, jävla tur det :)

Mvh

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)

Posted: 06 Jul 2011, 20:46
by Pimplaren
KV wrote:Mm trist. Föraren mår bra fysiskt men inte psykiskt. =/
Var det du som körde? eller lånade du ut bilen?
Vad hände? blev för mkt sladd?

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)

Posted: 06 Jul 2011, 20:49
by KV
Passagerare fick benbrott, flög ur bilen igenom takluckan.

Bil var utlånad. Sladd kan man säga han fick. Tråkigt men som Ärtan säger, en bil kan man alltid bygga på nytt.

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)

Posted: 06 Jul 2011, 20:51
by Pimplaren
KV wrote:Passagerare fick benbrott, flög ur bilen igenom takluckan.

Bil var utlånad. Sladd kan man säga han fick. Tråkigt men som Ärtan säger, en bil kan man alltid bygga på nytt.
Okok, fyfan... skulle aldrig låna ut min turbohink till någon!
Hoppas ni hittar någon ny kaross och smeker ihop en grym bil:)

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)

Posted: 06 Jul 2011, 21:21
by ippe
Bra att du lever! Ser ju ut som att puffran klarade sig hyffsat? Av ren nyfikenhet ska du be om pengar av lånestagaren eller hur löser du det? :O


Känner att det är hög tid att smida in en bur i kärran.. När 700hk börjar kännas trötta är respekten bortblåst tyvärr...

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)

Posted: 06 Jul 2011, 21:31
by KV
ippe wrote:Bra att du lever! Ser ju ut som att puffran klarade sig hyffsat? Av ren nyfikenhet ska du be om pengar av lånestagaren eller hur löser du det? :O


Känner att det är hög tid att smida in en bur i kärran.. När 700hk börjar kännas trötta är respekten bortblåst tyvärr...

Jag lever då jag inte var med i kraschen. Samtliga inblandade lever oxå sånär på ett benbrott på passageraren i bilen.

Hur jag å chaufför löser detta visar sig men det stannar här.

Bur finns men dock bara halvbur. Och ja det kommer svetsas i ny fullbur i nästa bygge såfall. Motorn rent mekaniskt e okej. Bara massa små prytlar som blåst sin väg. Små pengar :roll:

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)

Posted: 06 Jul 2011, 22:02
by Blöjan
Fuck! Fick precis ett samtal av en kompis som berätta om kraschen. Fan så läskigt! Sjukt att föraren klarade sig såpass bra iaf!


Men här så vill jag faktist konstatera en stark punkt och det är att man ska ha god åtanke om bilens chassi, däck och säkerhet när man har såpass mycke mos i en bil. Gäller även om man "bara" har 300hk i den.

Vet att det finns flera här på ppf som har alldeles för dålig säkerhet i sina bilar.

Smutskastar er verkligen inte men bara konstaterar!

En olycka kan hända precis när och vem som helst. Jävla tur att de gick så bra som det gjorde!

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)

Posted: 06 Jul 2011, 22:17
by KV
pampers_38 wrote:Fuck! Fick precis ett samtal av en kompis som berätta om kraschen. Fan så läskigt! Sjukt att föraren klarade sig såpass bra iaf!


Men här så vill jag faktist konstatera en stark punkt och det är att man ska ha god åtanke om bilens chassi, däck och säkerhet när man har såpass mycke mos i en bil. Gäller även om man "bara" har 300hk i den.

Vet att det finns flera här på ppf som har alldeles för dålig säkerhet i sina bilar.

Smutskastar er verkligen inte men bara konstaterar!

En olycka kan hända precis när och vem som helst. Jävla tur att de gick så bra som det gjorde!
Håller med dig vad det gäller chassi och säkerhet samt däck. Lätt att det går åt pip svängen om man inte har sjyssta grejjer. Dock hade jag allt detta på min bil men största boven i detta drama skyller jag på den sävliga styrningen som 320-84 har (hade). Dit med m3e36 växel eller dylikt så kan sånt här undvikas mkt lättare.
Visst denna effekt är lite speciell å drifta på allmän väg men gör det absolut INTE lättare med bajs styrväxeln som org e30in har. Nästa bil får man kosta på riktig styrväxel helt enkelt. 8)

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)

Posted: 06 Jul 2011, 23:43
by Schmidtan
Snöpligt slut tyvärr.. tur det gick såpass bra som det gick iaf med tanke på hur bilen se ut och bara halvbur så.. Vad sa länsman om spektaklet då?

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)

Posted: 07 Jul 2011, 11:09
by KV
Schmidtan wrote:Snöpligt slut tyvärr.. tur det gick såpass bra som det gick iaf med tanke på hur bilen se ut och bara halvbur så.. Vad sa länsman om spektaklet då?
Mm tyvärr. Viktigaste i sammanhanget e ju grabbarna men trist som sagt. Nya år nya tag. Förhoppningsvis med värre dräpare.
Länsman var riktigt cool för en gångs skull. Stor cred till dom..

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)

Posted: 07 Jul 2011, 19:02
by Rsjerry
Oj jävlar vilken krasch! Skönt att det bara blev benbrott!

Lite ågren kan jag tänka mig att föraren har...

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)

Posted: 09 Jul 2011, 23:23
by oddis
Herrejavlar... :shock: Tur som F att han overlevde. Kan jag fråga, om han åkte ur tacklukan, hadde han inte balten på sig då? (av ren nyfikenhet generelt, jag fatter inte hur det går annars)

Åkte bak en typ likadan krasj forra året med en polare i 550hk E30 Turbo. Tappade ena bakhjulet i sladd i 140km/t och åkte i en telefonstolpe og flippade og skled. Han overlevde utan en skramma. Sjukaste jag har vart med om. Taket var 40 cm inntryckt og alt av underrede var slut.

Och måste jag få varna på en sak instandigt: ALDRIG ALDRIG ALDRIG kjør med 4 punkts balten om man inte har burbåge. Nar taket caver inn ar nacken din en grønnsak som venter på avrattning. Och man kommer sig inte undan. Det raddade min polare. Hans saterygg var avknakt brevid skulderpartiet... :o Jattetur ar en understatement.

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O (R.I.P)

Posted: 10 Jul 2011, 10:11
by HenrikF
oj.
Hur kan en bil separera på det viset? allt framför torpeden på passagerarsidan är ju avslitet, men motorn har klarat sig och det andra ser inte sååå smashat ut. rost?