Page 4 of 19
Posted: 23 Oct 2006, 22:50
by bmw_pelle
Med det mesta tillhörande så som inköp av motor, renovering, ic, turbo, dump, wg, insug, avgas, spridare, ny kyare osv så ligger det runt 65k med motorarbeten.
Posted: 23 Oct 2006, 22:52
by bmw_pelle
Kan tillägga att planing och honing av block+topp, slipning ventiler/säten och montering av ventiler Kostade 2500:-
Posted: 24 Oct 2006, 08:19
by Rabiny
65k... det är mycket pengar men jag gissar på att det var värt varenda krona?
Hur mycket effekt är det i maskinen? cirka alltså?
Posted: 24 Oct 2006, 17:37
by bmw_pelle
Ja, tusenlapparna far fort. Ta bara turbon t.ex 10k
Det dyra är ju inte själva motorn utan alla prylar runtomkring.
Posted: 24 Oct 2006, 19:36
by Rabiny
nu var det en fråga du inte svarade på
Posted: 24 Oct 2006, 21:13
by DWR
Rabiny wrote:nu var det en fråga du inte svarade på
Garanterat 350++++hk
Posted: 24 Oct 2006, 21:28
by peppe
Pelle ska du bygga om chassiet mycket i vinter?
Jag ska bygga nytt, har börjat hamstra saker. Måste bara få tummen ur. Chassie is the shit
Posted: 24 Oct 2006, 21:39
by bmw_pelle
peppe wrote:Pelle ska du bygga om chassiet mycket i vinter?
Jag ska bygga nytt, har börjat hamstra saker. Måste bara få tummen ur. Chassie is the shit
Haha, det e gött! Blir inge hjullyftar chassie för mej inte. Kommer att köra den som den är idag chassiemässigt.
Posted: 24 Oct 2006, 21:46
by peppe
Jag ska inte göra hjulyft heller, tänkte iaf få lite fäste och åka en 10:a eller något. För att sedan stå i depån och se ful ut och kladda tumavtryck på Audis
- Får se om jag hinner till sommarn, kan ju inte påstå att jag stressat hitils, smart som man är
Posted: 24 Oct 2006, 22:23
by flp
peppe wrote:Jag ska inte göra hjulyft heller, tänkte iaf få lite fäste och åka en 10:a eller något. För att sedan stå i depån och se ful ut och kladda tumavtryck på Audis
- Får se om jag hinner till sommarn, kan ju inte påstå att jag stressat hitils, smart som man är
"sabotera" audihuvar lyckades du ju med utan att bygga om bakvagnen
tidkort verkar vara rena kryptoniten på nyvaxade audihuvar!
MVH Micke
Posted: 24 Oct 2006, 22:51
by Rabiny
bmw_pelle! varför undviker du min fråga om effekten i din maskin? ;P
även om du inte vet exakt så vill jag ha en gissning från dig iaf.
Posted: 24 Oct 2006, 23:02
by worre
Rabiny wrote:bmw_pelle! varför undviker du min fråga om effekten i din maskin? ;P
även om du inte vet exakt så vill jag ha en gissning från dig iaf.
190+
Posted: 25 Oct 2006, 08:52
by bmw_pelle
worre wrote:Rabiny wrote:bmw_pelle! varför undviker du min fråga om effekten i din maskin? ;P
även om du inte vet exakt så vill jag ha en gissning från dig iaf.
190+
Jag håller med dej worre:)
Nej men seriöst så har jag ingen aning om va det kan vara. 450hk kanske?
Posted: 25 Oct 2006, 08:53
by bmw_pelle
Peppe: Hade du dåligt fäste på din??
Posted: 25 Oct 2006, 15:46
by peppe
Dåligt och dåligt, en lägre 60-fot och då hade ju 10:an suttit. Sedan så är väll 235:orna inte så mycket att hänga i granen om man skruvar på ett par hekton till.
Posted: 25 Oct 2006, 18:12
by bmw_pelle
Vad hade du för 60-fot då?
Posted: 25 Oct 2006, 18:32
by Rabiny
Jag måste säga att jag är imponerad av BMWprylarna håller