Page 4 of 19

Posted: 23 Oct 2006, 22:50
by bmw_pelle
Med det mesta tillhörande så som inköp av motor, renovering, ic, turbo, dump, wg, insug, avgas, spridare, ny kyare osv så ligger det runt 65k med motorarbeten.

Posted: 23 Oct 2006, 22:52
by bmw_pelle
Kan tillägga att planing och honing av block+topp, slipning ventiler/säten och montering av ventiler Kostade 2500:-

Posted: 24 Oct 2006, 08:19
by Rabiny
65k... det är mycket pengar men jag gissar på att det var värt varenda krona? :P

Hur mycket effekt är det i maskinen? cirka alltså?

Posted: 24 Oct 2006, 17:37
by bmw_pelle
Ja, tusenlapparna far fort. Ta bara turbon t.ex 10k :) Det dyra är ju inte själva motorn utan alla prylar runtomkring.

Posted: 24 Oct 2006, 19:36
by Rabiny
nu var det en fråga du inte svarade på :wink:

Posted: 24 Oct 2006, 21:13
by DWR
Rabiny wrote:nu var det en fråga du inte svarade på :wink:


Garanterat 350++++hk

Posted: 24 Oct 2006, 21:28
by peppe
Pelle ska du bygga om chassiet mycket i vinter?

Jag ska bygga nytt, har börjat hamstra saker. Måste bara få tummen ur. Chassie is the shit :D

Posted: 24 Oct 2006, 21:39
by bmw_pelle
peppe wrote:Pelle ska du bygga om chassiet mycket i vinter?

Jag ska bygga nytt, har börjat hamstra saker. Måste bara få tummen ur. Chassie is the shit :D


Haha, det e gött! Blir inge hjullyftar chassie för mej inte. Kommer att köra den som den är idag chassiemässigt.

Posted: 24 Oct 2006, 21:46
by peppe
Jag ska inte göra hjulyft heller, tänkte iaf få lite fäste och åka en 10:a eller något. För att sedan stå i depån och se ful ut och kladda tumavtryck på Audis :)

- Får se om jag hinner till sommarn, kan ju inte påstå att jag stressat hitils, smart som man är :P

Posted: 24 Oct 2006, 22:23
by flp
peppe wrote:Jag ska inte göra hjulyft heller, tänkte iaf få lite fäste och åka en 10:a eller något. För att sedan stå i depån och se ful ut och kladda tumavtryck på Audis :)

- Får se om jag hinner till sommarn, kan ju inte påstå att jag stressat hitils, smart som man är :P


"sabotera" audihuvar lyckades du ju med utan att bygga om bakvagnen ;) tidkort verkar vara rena kryptoniten på nyvaxade audihuvar!

MVH Micke

Posted: 24 Oct 2006, 22:51
by Rabiny
bmw_pelle! varför undviker du min fråga om effekten i din maskin? ;P
även om du inte vet exakt så vill jag ha en gissning från dig iaf.

Posted: 24 Oct 2006, 23:02
by worre
Rabiny wrote:bmw_pelle! varför undviker du min fråga om effekten i din maskin? ;P
även om du inte vet exakt så vill jag ha en gissning från dig iaf.


190+ :wink:

Posted: 25 Oct 2006, 08:52
by bmw_pelle
worre wrote:
Rabiny wrote:bmw_pelle! varför undviker du min fråga om effekten i din maskin? ;P
även om du inte vet exakt så vill jag ha en gissning från dig iaf.


190+ :wink:


Jag håller med dej worre:)

Nej men seriöst så har jag ingen aning om va det kan vara. 450hk kanske?

Posted: 25 Oct 2006, 08:53
by bmw_pelle
Peppe: Hade du dåligt fäste på din??

Posted: 25 Oct 2006, 15:46
by peppe
Dåligt och dåligt, en lägre 60-fot och då hade ju 10:an suttit. Sedan så är väll 235:orna inte så mycket att hänga i granen om man skruvar på ett par hekton till.

Posted: 25 Oct 2006, 18:12
by bmw_pelle
Vad hade du för 60-fot då?

Posted: 25 Oct 2006, 18:32
by Rabiny
Jag måste säga att jag är imponerad av BMWprylarna håller :P