Page 4 of 25
Posted: 16 Mar 2011, 21:34
by AGranlund
Började kapa till rutorna idag! Fram rutorna va inga problem men bakrutorna var lite svårare eftersom det blir en hel ruta där å inte två delat som det är orginal, blir en m535il nu
Den bakrutan på bilden blev skit så den får funka som mall när det passar.
Posted: 16 Mar 2011, 21:37
by Dawe_A
fan vilken hård vagn, som sagt
nu har jag inte läst hela tråden, men vilket material är rutorna gjorda i ?
Posted: 16 Mar 2011, 21:41
by FugitivE
Hm, står Lexan på "skyddsplasten" iaf
Posted: 16 Mar 2011, 21:44
by baumgardt
FugitivE wrote:Hm, står Lexan på "skyddsplasten" iaf
Posted: 16 Mar 2011, 22:16
by AGranlund
Lexan stämmer alldeles korrekt
Notera reg nummret som hör till bilen på hyllan bakom bilen
Posted: 16 Mar 2011, 22:37
by Casy
FugitivE wrote:Hm, står Lexan på "skyddsplasten" iaf
haha! bra där Dawe
Bilen ser riktigt fet ut! Lite udda med helt röda fälgar faktiskt, like it
Posted: 16 Mar 2011, 23:06
by AGranlund
Tackar casy! Ja jag kännde att jag var tvungen att göra något så det blev lite liv i bilen! Roligt att göra något lite udda
Posted: 17 Mar 2011, 02:01
by banzai
Vilka lister letar du? Och jag antar att du vill ha i shadowline?
Har en massa lister någonstans i gömmorna, frågan är väl bara var?
Skitfet bil för övrigt!
Posted: 17 Mar 2011, 08:40
by AGranlund
Först å främst är det väl fram dörrarna ja vill ha till. De som satt på bilen var så stygga, Inge roligt att sätta på sånt som inte är helt å iordning när allt annat är fint
kollar ikväll när ja åker till garaget vad ja behöver så hör jag av mig till dig!
Posted: 17 Mar 2011, 08:52
by M3-emil
Har du köpt rutorna hos glasmästare?
Har googlat runt lite på firmor i K-d som säljer plexi/plast som kan brukas till rutor.
Några tips på firmor som man kan ha detta?
Posted: 17 Mar 2011, 11:04
by knotan
M3-emil wrote:Har du köpt rutorna hos glasmästare?
Har googlat runt lite på firmor i K-d som säljer plexi/plast som kan brukas till rutor.
Några tips på firmor som man kan ha detta?
typ snowball säljer macrolon/lexan/polycarbonat.
finns två modeler, en "vanlig" "okrossbar" (som man brukar ha till sidorutor) samt en modell som man "ska" ha som vindruta , har en härdad yta som är mer reptålig(mot torkarna och stenskott i viss mån) den repfria är dock en hel del dyrare och inte alls "repfri" den bara tål liite bättre.
tror som vindruta är minsta godkända 4mm, för sidortuor är nog 2 mer lagom.
i lastmaskiner för skogsbruk brukar den repfria användas i typ 12mm den ska då tåla ett vältande träd mer eller mindre
Posted: 17 Mar 2011, 13:32
by AGranlund
M3-emil wrote:Har du köpt rutorna hos glasmästare?
Har googlat runt lite på firmor i K-d som säljer plexi/plast som kan brukas till rutor.
Några tips på firmor som man kan ha detta?
Nej de rutorna kommer från en firma som gör skyltar i Årjäng där jag är ifrån. Men alla glas mästare lär väl kunna ta hem om de inte redan har hemma. Vill minnas att någon ja känner köpt på ryds bilglas här i k-d å även hos någon annan glasmästare.
Posted: 17 Mar 2011, 13:50
by banzai
AGranlund wrote:Först å främst är det väl fram dörrarna ja vill ha till. De som satt på bilen var så stygga, Inge roligt att sätta på sånt som inte är helt å iordning när allt annat är fint
kollar ikväll när ja åker till garaget vad ja behöver så hör jag av mig till dig!
Låter bra det!
Posted: 17 Mar 2011, 15:28
by TreLingon
Riktigt najs kärra ! Tummen upp !
Posted: 17 Mar 2011, 19:30
by AGranlund
Garage kompanjonen andreas har precis sänkt sin m535 turbo Jämt LITE! xyz ben då
Posted: 17 Mar 2011, 19:41
by Pimplaren
Haha så lågt går väl knappt att åka =)
Posted: 17 Mar 2011, 19:51
by AGranlund
Haha! Det är fritt överallt iaf
Vi släppte bara ner den utan att veta hur det skulle bli! Men den blev gooo