Frågetråd om Kina

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

HenrikF

Post by HenrikF »

Där har du rätt. Tror det finns mkt bra också.
MEN kan inte blunda för att kinas starka tillväxt drabbar miljön på ett annat sätt än tillväxt i väst. Arbetsförhållande och djurrätt också. Känns ju inte som att human slakt av djur står högt på listan när chefer tar beslut om hur många som ska slaktas... (nu sitter väl 90% av ppf´s medlemmar och skrattar åt miljömuppen, men så är de, det GÅR inte att blunda för problemen..)

Jobbade på ett möbelföretag för ett par år sedan, givietvis var det mkt kinaimport. Dom (jag och kollegan) fick ta tillbaka massa med matsalsmöblemang då det visat sig att kineserna använt något extremt giftigt för behandling av träet. Det kunde man lista ut med rövhålet. doften och det faktum att det kliade så fort man jobbat med det gjorde att vi inte ens ville ha med det att göra.
Hur är det med miljöarbetet där? Finns det ens en miljöorganisation? Djurrättsorganisation? Fackliga organisationer?
Tyvärr kan man inte bygga en hållbar lösning utan att man har fungerande lösningar för detta.
/Henrik
Fredriktak

Post by Fredriktak »

Dorado wrote:
Fredriktak wrote:
Kinesiska män är för korta för att oroa mig.

Kina är ett land med mycket skit.

- Yao Ming, basketproffset i Huston Rockets är 2.26m. Hur lång är du?
- Det stämmer att Kina är ett land med mycket skit! Kina är ett land med jäkligt mycket av allt, från yttersta misär och allehanda konstigheter till det fräckaste och vettigaste människor kan skapa. Pga sin storlek och alla människor får allt en enorm utväxling i Kina. Det är ett land som inte lämnar någon oberörd.
Jag brukar beskriva landet som en stor medalj, med en stor vacker framsida, men också en lika stor baksida som man aldrig får glömma. Dvs precis som Sverige fast gånger 150 ungefär.

Orimligt. En onödigt lång basketspelare, vafan säger det om dom 32miljoner singelkillarna som sitter hemma och ruskar tupp? Inte ett skit. Orimligt som sagt, killarna ÄR korta i kina.
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
Blöjan

Post by Blöjan »

hmm

32miljoner ungkarlar.. som ruskar tupp ca 3ggr veckan? Själv så brukar de väl bli ca 5-6ggr veckan men nu antar jag att de är lite mer diciplinerade..

32000000 x 3 = 96000000

96m x ca 5(ml) = 48000000

Dvs ca 480000 liter/ 480kubik sperma per vecka...

Dvs nästan två olympiska simbassänger med sperma per VECKA!

Thats alot of kinessperma... :lol:

Hmm hur var konsistensen av hajfensoppa nu igen...;) :lol:
Image
-073-7266 822-

325 e36, 558nm 415whp@ 1,2bar Såld
Dorado

Post by Dorado »

HenrikF wrote:Där har du rätt. Tror det finns mkt bra också.
MEN kan inte blunda för att kinas starka tillväxt drabbar miljön på ett annat sätt än tillväxt i väst. Arbetsförhållande och djurrätt också. Känns ju inte som att human slakt av djur står högt på listan när chefer tar beslut om hur många som ska slaktas... (nu sitter väl 90% av ppf´s medlemmar och skrattar åt miljömuppen, men så är de, det GÅR inte att blunda för problemen..)

Jobbade på ett möbelföretag för ett par år sedan, givietvis var det mkt kinaimport. Dom (jag och kollegan) fick ta tillbaka massa med matsalsmöblemang då det visat sig att kineserna använt något extremt giftigt för behandling av träet. Det kunde man lista ut med rövhålet. doften och det faktum att det kliade så fort man jobbat med det gjorde att vi inte ens ville ha med det att göra.
Hur är det med miljöarbetet där? Finns det ens en miljöorganisation? Djurrättsorganisation? Fackliga organisationer?
Tyvärr kan man inte bygga en hållbar lösning utan att man har fungerande lösningar för detta.

Det finns hur många sådana här historier som helst Henrik och du har helt rätt, man kan inte blunda för dem. De trycks upp i ansiktet varje dag!
- Miljöarbetet har börjat och går i en rasande takt! Tyvärr ändå för sakta eftersom miljöförstöringen verkar gå ännu fortare. Har västvänner som jobbar med mijlö här i Kina och de är försiktigt optimistiska. Kina är ett land som kan öka (eller minska) påverkan över ett veckoslut om de bara vill.
- Det finns massor med miljöorganisationer här borta. Så länge man inte protesterar mot myndigheterna är det ok.
- Fack finns med och lagar också. Tex MÅSTE jag fråga mina jobbare varje år om de inte skall starta en förening på jobbet. Varje år får jag samma svar "Nej tack, du tar bra hand om oss ändå." Fackföreningar kostar nämligen den enskilde pengar...

Så fungerande lösningar? Tja...njaee...kanske. De fungerar för läget som är här just nu, men håller inte svensk standard alls. På gott och ont.
e36 LyxTurk -> Återuppbyggnad.
e30 325Cab - samboleksak.
e30 325Cab - min leksak.
e34 525
CJ 750 med sidovagn
Kawasaki 1600 Meanstreak
Audi brukis
/// Dorado
Dorado

Post by Dorado »

Fredriktak wrote:Orimligt. En onödigt lång basketspelare, vafan säger det om dom 32miljoner singelkillarna som sitter hemma och ruskar tupp? Inte ett skit. Orimligt som sagt, killarna ÄR korta i kina.

Det säger att man skall vara försiktig med att generalisera om Kineser. Medellängden i Kina är kortare än i Sverige, det stämmer. Men om 10% av alla kinesiska ungkarlar är längre än du, så blir det fortfarande en jäkla massa.
Sedan var anekdoten skriven med glimten i ögat och som ett försök till lite humor. Ledsen att du tog åt dig och att jag förstörde din helg!
e30 325Cab - min leksak.
e34 525
CJ 750 med sidovagn
Kawasaki 1600 Meanstreak
Audi brukis
/// Dorado
Dorado

Post by Dorado »

pampers_38 wrote:hmm

32miljoner ungkarlar.. som ruskar tupp ca 3ggr veckan? Själv så brukar de väl bli ca 5-6ggr veckan men nu antar jag att de är lite mer diciplinerade..

32000000 x 3 = 96000000

96m x ca 5(ml) = 48000000

Dvs ca 480000 liter/ 480kubik sperma per vecka...

Dvs nästan två olympiska simbassänger med sperma per VECKA!

Thats alot of kinessperma... :lol:

Hmm hur var konsistensen av hajfensoppa nu igen...;) :lol:

:D Men för he...e pampers! Jag måste äta kinesmat ibland :oops:
e30 325Cab - min leksak.
e34 525
CJ 750 med sidovagn
Kawasaki 1600 Meanstreak
Audi brukis
/// Dorado
Magnaten

Post by Magnaten »

härligt.. nu börjar tråden bli RIKTIGT intressant :lol: :lol:
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Fredriktak

Post by Fredriktak »

Dorado wrote:
Fredriktak wrote:Orimligt. En onödigt lång basketspelare, vafan säger det om dom 32miljoner singelkillarna som sitter hemma och ruskar tupp? Inte ett skit. Orimligt som sagt, killarna ÄR korta i kina.

Det säger att man skall vara försiktig med att generalisera om Kineser. Medellängden i Kina är kortare än i Sverige, det stämmer. Men om 10% av alla kinesiska ungkarlar är längre än du, så blir det fortfarande en jäkla massa.
Sedan var anekdoten skriven med glimten i ögat och som ett försök till lite humor. Ledsen att du tog åt dig och att jag förstörde din helg!

Ähh, du förstörde inte min helg.
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
Jonis

Post by Jonis »

Magnaten wrote:härligt.. nu börjar tråden bli RIKTIGT intressant :lol: :lol:

Hahaha, min tanke med :lol:
Five Star Racing!
Jonas Jonis Abrahamsson.
0736-785263

http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.streetperformance.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http:// Mina Vänner o Familj :)
CIVINCO
mfl
----->> http://www.garaget.org/325i" onclick="window.open(this.href);return false; <<-----
Pilliam

Post by Pilliam »

Sjukt bra tråd!
318is -90 turbo
Magnaten

Post by Magnaten »

är det sant att kinesbrudarnas fittor sitter på tvären? är ju ett jäkla tuggande om sånt, har aldrig haft möjlighet att syna en på nära håll.
i filmer går det ju att räta upp den, men skulle haft en riktig källa på det :lol:
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Sjögren Racing

Post by Sjögren Racing »

Ju mer dom särar på benen desto trångare blir dom!
Strandholm

Post by Strandholm »

hahaha... fantastiskt
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Dorado

Post by Dorado »

Sjögren Racing wrote:Ju mer dom särar på benen desto trångare blir dom!

Alltså... Här sitter man och har kvartalsrapportveckor. Höga chefer vid mötesbordet, 30-slides rapporter flimrar förbi på projektorn och myndiga personer kommenterar positiva och mindre positiva händelser.
Lite i smyg så loggar man in på PPF's forum och...sätter kaffet i halsen så man tvingas gå ut ur rummet pga hostattacken.

Tack pågar! Med er får man det aldrig tråkigt!

Återkommer efter allt rapporterande och berättar historien om när jag fick "På tvären"-frågan publikt inför 100+ peroner på ett möte, samt svaret på frågan.
e30 325Cab - min leksak.
e34 525
CJ 750 med sidovagn
Kawasaki 1600 Meanstreak
Audi brukis
/// Dorado
alpinabiturbo

Post by alpinabiturbo »

Haha, guld!
E61 535D m-sport touring
E91 320D touring
E38 740ia
E39 528i
Dorado

Post by Dorado »

Jo, så här var det...

En dag samlar VD:n alla anställda ute i en av produktionslokalerna. Det skall hållas informationsmöte om läget. Stämningen är yster i det lilla svenska brukssamhället eftersom finanskrisen försvunnit och företaget går bättre. Tom företagets kinesiska fabrik verkar inte längre vara något ställe som stjäl jobben, utan de personer som under år har varit en del av utbytet rapporterar roliga saker om Kina. Som på alla verkstadsföretag i mindre svenska orter, finns det den där klicken människor som tillhör möblemanget och är äldre i bolaget än färgen på väggarna.
VD:n rapporterar och lämnar sedan ordet till kinesfabrikschefen som berättar om läget i öst. Enligt gammal fin militärisk stil, avslutar han med "Frågor?" och möts av:
"- Nåååå, Dorado. Har du testat om de har den på tvären ännu?" från en äldre herre uppkrupen på en av packlådorna.
VD:n, som stod brevid Dorado's sambo... skämdes, tjejerna från lagret och admin såg ut som de skulle försvinna genom golvet. Övriga goa gubbar från produktion garvade så det fortfarande ekar i de småländska skogarna.

Svaret på förra frågan är "Nej", vilket för övrigt är svaret på frågan ovan med.
Däremot kan jag berätta att det numera är ett jäkla sökande och informationsutbyte mellan kinesiska tjejer om vad som är bra och mindre bra sex. Min sambo har fått direkta frågor om vad jag gillar och hur man gör, på väldigt detaljerad nivå.
Hmmm...borde inte sådana frågor komma till mig egentligen?
e30 325Cab - min leksak.
e34 525
CJ 750 med sidovagn
Kawasaki 1600 Meanstreak
Audi brukis
/// Dorado
rotrex-vr6

Post by rotrex-vr6 »

hahaha ,Klockrent!!
---säve 2006 11.94s 198km/h----