Page 4 of 5
Posted: 16 Jan 2011, 23:59
by JErngren
Oscarr wrote:coolt! Finns det nån projekt tråd eller bilder på bilen?
http://agsinorrkoping.se/
Posted: 19 Jan 2011, 21:10
by Doktorn
Bmwandreas wrote:Nej vi filmade inte alls. Tony är inte så mediakåt
Men ett dynopapper ska vi väl kunna bjuda på, och Tony får slänga upp lite bilder tycker jag!
Vi har iaf lärt oss mycket på vägen. Sjukt att man kan ha 1000++ hk och den fortfarande går att köra som en standardbil. Utveckligen går framåt
Ett bromspapper hade varit mkt trevligt att se! Hur mkt vrid?
Posted: 19 Jan 2011, 22:12
by AGsTony
Ärtan lägg upp ett bromspapper
Vridet har vi försökt o justera ner så mycket så möjlig för bänkens skull och för drivlinans skull.
Ladd trycket börjar på 1.2 bar o så smyger vi upp det strax innan varvstopp till 2.05 bar.
Den motorkaraktären är helt underbar.
Tony
Posted: 19 Jan 2011, 22:17
by Doktorn
AGsTony wrote:Ärtan lägg upp ett bromspapper
Vridet har vi försökt o justera ner så mycket så möjlig för bänkens skull och för drivlinans skull.
Ladd trycket börjar på 1.2 bar o så smyger vi upp det strax innan varvstopp till 2.05 bar.
Den motorkaraktären är helt underbar.
Tony
Låter mkt bra. Hur mkt varvar du den?
Posted: 19 Jan 2011, 22:22
by AGsTony
Doktorn wrote:AGsTony wrote:Ärtan lägg upp ett bromspapper
Vridet har vi försökt o justera ner så mycket så möjlig för bänkens skull och för drivlinans skull.
Ladd trycket börjar på 1.2 bar o så smyger vi upp det strax innan varvstopp till 2.05 bar.
Den motorkaraktären är helt underbar.
Tony
Låter mkt bra. Hur mkt varvar du den?
Jag har maxeffekten vid 7250 rpm så jag satte ett varvstopp vid 7500 rpm kanske ändrar på det sen när det inte är så halt o man känt på bilen med ett par riktiga däck.
Posted: 19 Jan 2011, 22:23
by Grefven
AGsTony wrote:Den motorkaraktären är helt underbar.
kul att fler säger det. för när jag påvisade det så sågades det av alla "experter" som besatt kunskap att avgöra det utan själv kört eller haft något liknande.
det blir en mer förutsägbar och körbar karaktär om jag får säga det.
förresten, är det något modifierat vid vevöverfallen eller det är bra nog med riktig bult bara? vissa maskiner har ju en förmåga att röra på sig om man inte stiftar överfallen eller åker med balla eftermarknadsöverfall (jänk främst)
Posted: 19 Jan 2011, 22:28
by AGsTony
Jag har alltid gillat en sådan motorkaraktär det ska gå värst strax innan man växlar.
Jag har inte stiftat några ramöverfall men jag kör med arpbult o ppf gördel.
Tony
Posted: 19 Jan 2011, 22:47
by Jørg1e30
Du har ikke noen bilder av bilen og motor du kan legge opp da?
Posted: 19 Jan 2011, 23:02
by Nisse Järnet
AGsTony wrote:Jag har alltid gillat en sådan motorkaraktär det ska gå värst strax innan man växlar.
Jag har inte stiftat några ramöverfall men jag kör med arpbult o ppf gördel.
Tony
Samma här och hade så på M20in med, det ska ju skrika mest på högvarv
Annars kan man lika gärna köra diesel
Posted: 20 Jan 2011, 10:30
by AGsTony
Här kommer en liten film till som någon lagt upp.
http://www.youtube.com/watch?v=D364KY5xwFg
Ha det.
Tony
Posted: 20 Jan 2011, 16:38
by Bmwandreas
Posted: 20 Jan 2011, 16:41
by rotrex-vr6
Galet fin kurva!
Posted: 20 Jan 2011, 16:57
by knotan
galet, jag ser fram emot en åktur i sommar igen, men nästa gången helst på bana så man sliper vara rädd för vägräcken eller annat i 280
polaren har en bra bild på mobilen när man ser hastighetsmätaren passerat 200 men vägen ändå syns genom sidorutan
Posted: 20 Jan 2011, 18:51
by R.Larsson
Pimplaren wrote:Fysatan!
850whp på bensin är jävligt bra!
Vad sitter det för låda i dendär nowdays?
Körde ni på 95, 98 eller vpower bensin?
Posted: 20 Jan 2011, 19:29
by Doktorn
Fan va fint den går!! Monster!
Posted: 20 Jan 2011, 19:33
by Grefven
gatbil_vgd wrote:Pimplaren wrote:Fysatan!
850whp på bensin är jävligt bra!
Vad sitter det för låda i dendär nowdays?
Körde ni på 95, 98 eller vpower bensin?
Bmwandreas wrote:Det är sån fruktansvärd skillnad mellan BF95 och E85. Vi hade mindre avgastemp vid 1112 whp på E85 än 800 whp på bensin.
Och nu håller den inställd lambda vid 1000 rpm tomgång med 2000 cc spridarna, blev som en ny motor på låga varv
Posted: 21 Jan 2011, 18:33
by AGsTony
Doktorn wrote:Fan va fint den går!! Monster!
Tack det värmer.
Hur mycket effekt har det bromsats ur s38 på macksoppa eller e85 vad ligger rekordet på självklart en gatmotor.
Någon som vet
Tony