Inget vidare..Bmwandreas wrote:Hur gick det?
Turbocenter tyckte att det var svårt att få någon effekt på höga varv (över 5000rpm), dom fick bara ut straxt över 300whp (@ 1.5bars laddtryck) och vid 5000rpm då dalade det brant.
Dom provtryckte hela trycksidan utan att finna läckage, mätte mottryck i avgas där dom fann 0.5kg (kör SBF kat + 2st stora 3" Appleljuddämpare).
Vi misstänker att dom torra gatdäcken vi satt på efter inrådan att R-däck kan vara hala på rullarna var om möjligt ännu sämre så det spann nog en hel del på rullarna därav konstiga mätvärden?
Värre var att efter mappning tog jag och henke en varsinn testsväng utanför turbocenter och när henke kom tillbaka var oilcatchtanken full med olja, detta har inte varit några problem varken vid gatmappning eller de 5 timmar som bilen stått på rullarna hos turbocenter.
Vi funderade om det kunde varit för mycket olja i motorn i kombination med henkes sladdande, vi åkte på vinst och förlust till Mantorp och bytte olja på natten.
Första varvet ut på bana så körde jag först försiktigt för att få lite temp i grejorna, när jag sedan kom ut på dragrakan drog jag ur 3:an och halva 4:an sedan var oilcatchtanken full igen
Den ryker inget i avgasröret så vi misstänkte toppackningen (kompression ut i oljereturkanal) då felet verkar komma på höga varvtal och laddtryck.
Jag rev av toppen igårkväll och det syns en tendens på packningen (original RB26 packning) att den läckt på 3:ans cyl.
Har beställt en ny Cometic MLS packning som vi hoppas skall lösa problemet.
Synd inga skador på kolvtoppar, cylinderlopp eller förbränningsrum som skulle svallra om spikning eller def ringland.