Page 4 of 6

Posted: 13 Jan 2011, 00:04
by lenin
Bmwandreas wrote:Borde gå att goggla fram?
Har du spridare över 5 ohm eller motstånd? Så du inte bränner boxen..
Jada spridarna ligger på ca 14 ohm. Ja e inne på tpc nu men mest massa skitfrågor o svar där.

Bara hålla igång :lol:

Posted: 13 Jan 2011, 09:45
by bingsingen
kul kombinasjon av bil og motor :wink:

Posted: 13 Jan 2011, 16:51
by knotan
om du tittar närmare på kontackten på fördelaren så är den uppmärkt :wink:
det står ingjutet på sidan av plasten på kontackten på fördelaren.

signal är i mitten, plus å jord är på sidorna... ( -0+ )

tänkt på att hallgivaren inte tål konstan 12+ spänning, finns 5v utgång på sprutet (eller om det var+9??)

Posted: 13 Jan 2011, 17:09
by Bmwandreas
Det finns bara 5v utgång på Atom sprutet. Tror du det räcker Knotan?

Posted: 13 Jan 2011, 18:27
by AGsTony
om det är en volvo hallgivare ska det räcka. orkar inte läsa hela tråden.


Lycka till

Posted: 13 Jan 2011, 21:36
by lenin
Då va hela denna veckan gången utan resultat. Fått lite gjort med bromsar och koppling. Även kopplat alla slangar och kontakter till motor o turbo. Men nån gnista har ja inte fått. Saknar triggersignal från hallgivare. Nu e de jobb som gäller hela helgen så de blir nya tag nästa vecka! :D

Snygg kabeldragning.se :lol:

Image

Som sagt bryr ja mig inte så mycke om hur de ser ut i detta stadiet.

Image

Nån som har karossdelar liggendes till denna underbara modell så hör av er. Behöver främst frächare framskärmar. Vill inte lägga 2k per skärm.

Posted: 13 Jan 2011, 21:38
by lenin
knotan wrote:om du tittar närmare på kontackten på fördelaren så är den uppmärkt :wink:
det står ingjutet på sidan av plasten på kontackten på fördelaren.

signal är i mitten, plus å jord är på sidorna... ( -0+ )

tänkt på att hallgivaren inte tål konstan 12+ spänning, finns 5v utgång på sprutet (eller om det var+9??)
Jag har provat med både 5v oich 12v :? Den skickade ut 5v signal når jag matade den med 12v men ingen reaktion i sprutet.

Posted: 13 Jan 2011, 21:38
by knotan
det är nog 5v utgång jag kör med i min..
om den nu mot förmodan inte skulle räcka så kör man bara 15 spänning via ett 50ohm motstånd så är det lugna puckar

Posted: 17 Jan 2011, 00:37
by lenin
Nu har ja triggersignal. Hade tydligen inte "stängt av" trigger 2. Blir de o hämta andra framskärmar imorrn så man kan göra den klar för lack.

Provstart på tisdag :)

Posted: 17 Jan 2011, 07:49
by Bmwandreas
Stod inte det "none" när du fick mappen?

Posted: 17 Jan 2011, 08:36
by lenin
Bmwandreas wrote:Stod inte det "none" när du fick mappen?
Jo men vi hade gjort en mapp innan där vi missat de helt. Och er mapp funkade inte alls. Vi satte en tand/tdc och pullupen på. Hoppas de går att få de o starta o gå bra också. :)

Posted: 17 Jan 2011, 08:41
by Bmwandreas
Den borde stå på multi tooth 2 tooth. Testa det..

Posted: 17 Jan 2011, 11:45
by lenin
Ja jag tyckte me de. Men står den på de så verkar de inte regga nån signal. Ska prova lite mer imorrn. Tror du den kommer gå igång om den står på en tand/tdc?

Hämtat framskärmar idag också, blev bättre beggade så snart blir de en enhetlig färg på bilen.

Posted: 19 Jan 2011, 10:44
by lenin
Nu e den uppstartad men han inte mer än så. Satt dit koppling o luftat och fixat med växelspalken.

Imorn blir de automässan i Göteborg så nu blir de inte mer gjort denna veckan.

Posted: 25 Jan 2011, 12:59
by lenin
Då har man varit ute o luftat bettan lite. Dock inte mappat körande ännu men va iaf så man fick höra lite pys pys o konstaterat att drivlina e någelunda dugligt skick.
Fick även tag i andra framskärmar som va i helt ok skick. Har slipat och lagt underredsmassa på insidan.

På torsdag blir de o försöka ut o mappa lite o hoppas på snön försvunnit lite iaf.

Här kommer lite bilder:

Image

Image

Image

Image

Stolen är bara provisorisk(mall). Så har någon en sjysst stol med e30 underrede så e ja speckis!

Posted: 25 Jan 2011, 16:10
by lenin
Har kommit till ett dilemma. Kan inte bestämma vilken färg jag ska ha. De ska inte bli nån seriös lack till denna sommaren för de e för mycke rost o göra vid så man hinner nog inte köra nått i sommar.

Har funderingar på orange eller svart. Vill helst inte ha för dyr lack men har ni några tips eller bilder e de välkommet!

Posted: 25 Jan 2011, 22:50
by knotan
jag gillar stylingen på framlyktorna, gillar även den tidsenliga sportstolen, (även om den tyvär ser ganska sliten ut )

jag tycker alla dagar i veckan du skulle satsa på en vanlig klarröd, det är ju en ganska "förlåtande" färg. lite mindre rostfläckar och bulor under osv kan man ju lätt "gömma" en säsong så det inte syns på "lagomt avstånd" .
lägger du lite bra penselgrund ööver de värsta områdena å sen mattar ned med slippaper , sen på med 2 rejäla lager röd färg, sen helst avsluta med ett varv klarlack (använd med fördel industrifärg som ger tjockare lager än vanlig billack)

sen vänta några veckor eller så så det får härda helt igenom, sen kan man lämna bort det till nån som våtslipar å polerar upp den så kommer den se ut som en nybil hela säsongen utan att du igentligen har behövt lägga så mycket energi...

vad du än gör så använd INTE någon enkomponentsfärg. den dagen du (eller nån annan ny ägare) vill göra en ordentlig lack kommer man svära sej förbanad över jobbet å försöka slipa bort skiten, en tvåkompsfärg går mycket bättre å lacka över senare när man gjort en ordentli rostlagning lr liknande....

lite tips från en som "fuskmålat" många bilar :wink: (och lackat seriöst med för den delen haha)